Schijnzwanger of echt zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rati, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief


    Hmmmm, ik heb het idee dat je er juist wel heel veel mee bezig bent. Ondanks dat je zegt van niet.

    Zeg eens eerlijk? Zou jij graag zwanger willen zijn? Want die indruk krijg ik wel namelijk.
    Je zit jezelf en jouw arts namelijk wel heel erg te verdedigen.

    De meeste artsen zullen zeggen bij een posi test dat je echt zwanger bent hoor. Beetje aparte arts die je hebt.

    Want anders zouden de artsen (uitgezonderd de jouwe) mensen ook niet adviseren om maar een zwangerschapstest te gaan doen bij mogelijke symptomen.....,maar meteen doorverwijzen voor een echo.
    En dan zouden de zwangerschapstesten in de winkel ook overbodig zijn, want die zijn dan toch nutteloos.De uitslag zegt dan niks. Want je kunt schijnzwanger zijn....

    En HCG maak je echt alleen aan bij een ECHTE zwangerschap. Bij een schijnzwangerschap heb je wel de symptomen, maar test blijft negatief.

    Heb even Gegoogled voor je.
    Lees dit:
    Schijnzwangerschap.nl - Wel de symptomen, toch niet zwanger
    Schijnzwangerschap - Wikipedia
    Schijnzwangerschap | Mens en Gezondheid: Zwangerschap

    De test blijft negatief bij schijnzwangerschap!
     
  2. Mammamuis

    Mammamuis Fanatiek lid

    8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Schijnzwanger is niet van ec ht zwanger te onderscheiden zonder echo. Je lichaam kan zelfs zwangerschapshormonen aan gaan maken omdat het ervan overtuigd is dat je zwanger bent. Ik zou rustig even afwachten en te zijner tijd een echo laten maken. Als er een vruchtje aanwezig is ben je zwanger, anders niet.
     
  3. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Ik denk eerlijk gezegd ook dat je er te veel mee bezig bent nu ik net je post in het voorsteltopic tegen kwam.
    Gewoon even afwachten en dan weet je meer.
     
  4. moradora

    moradora Fanatiek lid

    6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
     
  5. smiley3

    smiley3 Fanatiek lid

    22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    jeej je verdedigt jezelf zo erg op reacties van andere meiden

    Volgens mijn baal je een beetje krijg ik de indruk als je niet zwanger bent.
    Overigens vreemd verhaal van je dokter dat terzijde,

    doe een test........en ben je echt overtijd en je kwaaltjes worden erger ga dan pas na een huisarts
    Ook nu je er zo mee bezig bent kan je menstruatie uitblijven

    Je zegt wel als ik graag zwanger wou worden dan plakte ik geen pleister op.....ook dat is geen garantie
    Net als de pil die kan je ook "per ongeluk" vergeten of verkeerd slikken;)
     
  6. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    +1!
     
  7. Rati

    Rati Lid

    29 jul 2013
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of je het schijnzwangerschap wilt noemen of niet. Ik geloof niet dat de dokter zomaar een mooi verhaal verzind over de mogelijkheid dat er een onbevrucht eicel vast kan blijven kleven aan de eierstok als ben ik hier nuchter onder. Ik ben niet bezig met zwanger zijn, maar heb wel alle symptonen. Noem het maar hoe je wilt, maar blijft vaag wat er allemaal onder mn leden gebeurd. En dat dit verwarrend is, is ook niet zo raar toch?!
     
  8. Rati

    Rati Lid

    29 jul 2013
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog geen test gedaan. Dat was juist mijn vraag of dat zin heeft. Ik zei alleen dat ik ergens gelezen had dat een vrouw met een schijnzwangerschap een positieve uitslag had, dus vroeg me af in hoeverre dit kan, want dat begreep ik dus ook niet

    Overigens ben ik dusver bezig met zwanger zijn dat ik over een korte termijn wil stoppen met mn anticonceptiemiddel die ik nu nog bewust gebruik, dus echt zwanger worden wilde ik nu nog niet, anders had ik mn evra pleister allang niet meer geplakt toch ;)
    Bedankt voor het googlen :)
     
  9. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb al deze symptomen ook hoor een week na mijn eisprong.. En ik was alledrie de keren echt zwanger. Voor de dames die zeggen dat het niet kan.

    Of je nou echt zwanger of schijnzwanger bent daar heb ik niks op te zeggen, ik heb geen idee.
     
  10. Rati

    Rati Lid

    29 jul 2013
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
     
  11. Rati

    Rati Lid

    29 jul 2013
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bedoel maar.
    Bedankt ratatosk
     
  12. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.096
    496
    83
    Ik ook!
     
  13. vlindertje1204

    vlindertje1204 Actief lid

    21 dec 2012
    116
    0
    16
    Die symptomen zou je inderdaad al wel kunnen krijgen. Mijnschoonzus weet ook altijd gelijk dat zezwanger is omdat ze echt serieus elke ochtend dan begint met overgeven (9 maanden lang, geen pretje dus).
    Maar ik heb 3 miskramen gehad. Toen heeft mijn man gevraagd aan de gyneacoloog of ik soms schijnzwanger was. Toen legde hij uit dat dat niet kan. Als je schijnzwanger bent maak je geen hcg hormoon aan waar een zwangerschapstest op reageert. Wel is het zo dat ook een zwangerschapstest niet 100% betrouwbaar is en het verschilt ook erg per merk. Dus ook daar kan wel eens een negatieve uitslag uitkomen. Moet je maar eens opzoeken, ze hebben toen eens zwangersschapstesten getest bij kassa en toen was er volgens dd test zelfs eenman zwanger. Dus net als bijvoorbeeld de pil is een zwangerschapstest nog niet 100% betrouwbaar. Daarom krijg je ook nog eens een echo om het echt te bevestigen.
    Succes,ben beniewd wat de test uitwijst!
     
  14. Scorpio99

    Scorpio99 Actief lid

    11 jan 2013
    464
    18
    18
    Deze symptonen heb ik ook vaak gehad na mn eisprong en ook zelfs overtijd gegaan, maar was steeds niet zwanger.
    Toen ik uiteindelijk na een jaar wel zwanger werd had ik vrijwel geen symptonen, alleen een klein beetje gespannen buik...

    Dus dat kan ook :)
     
  15. smiley3

    smiley3 Fanatiek lid

    22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Je geeft aan volgens je berekening dat je 20-21 je vruchtbare dagen had (calculator is niet betrouwbaar helemaal maar goed)
    Dus dan zou je je eisprong max 48 uur later hebben dus 23 juli maar je geeft aan al 1.5 week klachtten te hebben!!!!!

    Dat was voor je eisprong en bevruchting want 14 dgn na je ei is je NOD en het is nu 7 a 8 dgn na je eisprong dus je klachtten zijn of van een zwangerschap die er al is (ook al word je ongesteld) of gewoon sympthomen die los staan van een zwangerschap (schijnzwangerschap) daarbij geeft een test geen positief aan als je schijnzwanger bent !

    Dus doe een test en je bent van de hele discussie hier af of je het nu wel graag wilt of niet
     
  16. bdotsie

    bdotsie Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Gewoon een test doen meisje, dan weet je het zeker. Ikzelf teste 5d voor nod licht positief met de kv 2v5 euro test.
     
  17. Mammamuis

    Mammamuis Fanatiek lid

    8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Misschien is het een idee om een tijdje een ander anticonceptiemiddel te gebruiken. Ik heb ook een aantal jaren de evra pleister gebruikt en ben er uiteindelijk mee gestopt omdat ik elke week(!) ongesteld werd. Nadat ik ermee gestopt ben was het binnen een maand weer normaal. Het zijn uiteindelijk hormonen en die kunnen rare dingen met je lichaam doen, zoals de meeste dames met horrormonen hier op het forum wel weten.
     

Deel Deze Pagina