Hoe begint het....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Koraal82, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.313
    113
    Hey dames,

    Ff een vraagje. Hoe begon bij jullie (althans diegene die al een keer bevallen zijn) de bevalling precies? Ik bedoel daarmee echt de eerste tekenen?
    Ik lag net in bad en het voelde ineens alsof de kleine constant aan het bewegen was. Normaal voel ik dat alleen als ik echt mijn hand op mijn buik leg. Nu was het een raar gevoel en ik kan niet echt zeggen dat het pijn deed maar je voelde het wel heel goed. Sinds ik uit bad ben is het gevoel weer weg maar heb ik wel wat steken van onderen zeg maar. Aangezien ik weinig vruchtwater heb beweegt de baby normaal niet zo veel vandaar dat ik het een beetje raar vond.

    Daarom was ik een beetje op zoek naar ervaringen van jullie zodat ik weet of ik me niet te veel in mijn hoofd moet halen :).
     
  2. wolchu

    wolchu Bekend lid

    6 dec 2011
    918
    2
    18
    bij mij met het breken van het water. was dus duidelijk maar gebeurt niet vaak op die manier.
     
  3. Mariette2684

    Mariette2684 Actief lid

    25 sep 2009
    130
    0
    0
    Friesland
    Ik verloor eerst de slijmprop en iets later braken de vliezen. Pas uren later begonnen de weeën.
     
  4. moradora

    moradora Fanatiek lid

    6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    mijn vliezen braken eerst en binnen 1,5 uur begonnen de weeen.
     
  5. Daphne1990

    Daphne1990 Actief lid

    25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werd wakker met weeen!
     
  6. KimHv

    KimHv Actief lid

    12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Bij mij braken 9 uur 's morgens mijn vliezen. 's Middags begonnen de lichte weeen als in menstruatiekrampen en 's nachts rond 1 uur de echte weeen. Uiteindelijk is ze 's morgens 11 uur geboren.
     
  7. diene

    diene Bekend lid

    4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Ik werd wakker met het idee dat ik moest plassen en merkte toen dat ik weeën had.

    2 uur daarvoor was ik net thuis uit het zh omdat ik de baby al een tijdje niet had gevoeld die dag en nogal in paniek was geraakt, toen heb ik ong 2 uur aan de CTG gelegen en was alles in orde.
    Had wel wat last van harde buiken, maar dat had ik de hele zwangerschap al.

    Mss ken je het topic al, maar bij bevallen is een onderwerp van bevallingsverhalen. Die zijn echt interessant om te lezen en daar wordt vaak ook beschreven hoe het begon.
     
  8. soepstengel

    soepstengel Fanatiek lid

    1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik werd wakker met weeën om de 20 minuten ongeveer, na 3 keer een zeurderige pijn in m'n onderrug precies na de 20 minuten te hebben gehad, had ik wel door dat de bevalling was begonnen :)

    Was ook al 41 weken dus het moest toch een keer gebeuren :D
     
  9. ananas83

    ananas83 Actief lid

    13 jun 2011
    197
    0
    0
    Ik werd 's nachtslot om 4u wakker met krampen (alsof ik moest poepen) en pas om 5u besefte ik dat ik weeeen had. 5.45 in zkh meteen 10cm ontsluiting en 6.30 is onze zoon geboren.
    Ik heb mijn bevalling dus helemaal niet aan zien komen, achteraf gezien had ik de avond van tevoren wel veel harde buiken.
     
  10. ananas83

    ananas83 Actief lid

    13 jun 2011
    197
    0
    0
    Pfffff irritante autocorrect: nachtslot = 's nachts
     
  11. Nala010

    Nala010 Fanatiek lid

    14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Gelijk met rug weeën om de 5 minuten :D
    Dus niks geen slijmprop of gebroken vliezen..
     
  12. Amy81

    Amy81 Fanatiek lid

    5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Op vrijdag had ik een rommelend gevoel, ik dacht harde buiken. Op zaterdag kwam en ging het en ben ik lekker gaan lunchen en op zondag, de warmste dag van 2012 (37c), ben ik toch even naar het ziekenhuis gegaan en bleek ik 4cm ontsluiting te hebben en gebroken vliezen en toen ben ik ingeleid :)
     
  13. Tines mam van 2

    Tines mam van 2 Bekend lid

    11 feb 2013
    973
    0
    0
    hier is het beide keren met een infuus begonnen haha dus daar heb je niet veel aan. maar als het meezit moet ik deze keer ook wachten totdat het vanzelf begint dus vind dit wel even een leuk topic om te volgen. want ben heel benieuwd
     
  14. james78

    james78 Lid

    27 aug 2011
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lag in bed en plotseling hoorde we "plop" toen ik naar het toilet ging zag ik dat ik mijn slijmprop verloren had. Een paar minuten daarna kwam de eerste wee. En kort daarop zat ik midden in een weeenstorm na 1 uur waren we al in het ziekenhuis en had ik 4 cm ontsluiting. Mijn bevalling duurde in tottaal 6 uur met een half uurtje persweeen.
     
  15. sadieraven

    sadieraven Fanatiek lid

    2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik had wat harde buiken, kreeg later de weeën meteen om de 5, 6 minuten, 20 min later braken me vliezen en een uur daarna al naar het ziekenhuis met weeën om de 2, 3 minuten
    Alles bij elkaar duurde 6,5 uur
     
  16. Faith1988

    Faith1988 Lid

    1 mei 2013
    65
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bij mij begon het met een hele dag voorweeën (vanaf 11 uur 's ochtends) die om de zoveel minuten kwamen en 1 minuut aanhielden, waarna ik 's avonds om 10 uur mijn slijmprop verloor en om half elf braken mijn vliezen en begon het echt.
     
  17. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    is dat zo? Mijn 3 bevallingen begonnen met gebroken vliezen ;)

    bij de oudste 2 geen weeen, dus moest ik worden ingeleid na 24 uur, bij de 3e begonnen de weeen een uur later.
     

Deel Deze Pagina