schijnzwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Scarabee, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. almika

    almika Fanatiek lid

    6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    @carlien goo dlcuk woensdag

    @slunae...had ik ook hahaha:D dacht nog aan innesteling maar vanochten was het hopeloos hihi
     
  2. Carlien

    Carlien Fanatiek lid

    23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ik hou je op de hoogte, ben best zenuwachtig kan ik je vertellen:$..
    Er zou maar iets mis zijn met mij of mijn man, dan voel ik me echt rot dat ik zoveel maanden voor niks hoop heb gehad:(.. En dus eigenlijk schijnzwanger ben geweest..

    En er niet zoveel mee bezig zijn lukt me niet hoor.. Ik denk dat het alleen lukt als je in 1 of andere situatie terecht komt waardoor je niet anders kan dan het na achteren schuiven uit nood ofzo... Verder kan ik er altijd wel aan denken:p:D.

    Groetjes,
    Carlien
     
  3. Scarabee

    Scarabee VIP lid

    12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Kan het me voorstellen ja, ik heb zelf nooit anticonceptie qua pil oid gebruikt, dus vraag me ook weleens af waarom het de laatste jaren nooit raak was..

    Dat het jullie nog niet gelukt is kan heel veel oorzaken of redenen hebben, van iets heel simpels tot complexere dingen.. nogmaals, ik hoop dat je snel gerust kan zijn, en dat er een duidelijkheid oplossing komt! Zal duimen voor je!
     
  4. Carlien

    Carlien Fanatiek lid

    23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Dat is idd wel vreemd, maar als je al een aantal jaren geen anticonceptie gebruikt, dus geen condoom, pil of weet ik het.
    Dan wordt je denk ik wel door je ha doorverwezen naar de gyn. hoor.

    Heb je al wel eens getempt of ovulatietesten gedaan? Heb je een regelmatige cyclus. Dat zijn allemaal dingen waar ze naar vragen en je hoeft niet altijd een jaar bezig te zijn. Boven de 30 mag je ook bijv. na een half jaar na de gyn. en met een onregelmatige cyclus bijv. Ik denk dat je ook wel een kans maakt als je al zolang onveilig vrijt. Je hebt nee, je kunt ja krijgen.. Denk ik dan maar.

    Maar het is net wat jullie zelf willen?? Nog even zelf proberen of je toch eens na laten kijken om dingen te ontdekken of uit te sluiten? Het is natuurlijk niet niks..

    Groetjes,
    Carlien:)
     
  5. Scarabee

    Scarabee VIP lid

    12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ja idd, alleen heb ik toendertijd wel een klein beetje voorzichtig gedaan om de ovulaties heen, had het niet vervelend gevonden als het raak was geweest, maar echt goed nagedacht had ik toen ook niet zeg maar.. nu inmiddels wel, ben nu in de 2e ronde, ik denk dat als de 3e ronde voorbij is, dat ik dan even een afspraakje maak, mocht er wel iets mis zijn, dan is het wel zonde als ik nog een jaar doorga met valse hoop.. zal het in mn achterhoofd houden! Thnx.

    Groetjes S. Lunae
     
  6. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik denk dat je meer voelt omdfat je er meer op gericht bent.. dus die krampjes ed na je ovulatie had je normaal ook, maar dan lette je er niet op..

    Schijnzwangerschap komt bij mensen nagenoeg niet voor.. echte schijnzwangerschap dan!)
     
  7. Scarabee

    Scarabee VIP lid

    12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Zou best kunnen ja,.. ik had normaal maar heeeel zelden menstruatiepijn, en nu ik erop focus lijk ik het continue te hebben :(
     
  8. Carlien

    Carlien Fanatiek lid

    23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ja idd dan is het zonde om een jaar voorbij te laten gaan, aan de andere kant is alle lol en vooral het met je partner zoiets doormaken er wel af, dus dat is wel zonde. Daarom hebben wij wel anderhalf jaar gewacht en ben ik niet strak met een jaar naar de ha gegaan. Achteraf gezien is dat niet het slimst geweest, maar daar heb je niks aan.. Ik heb je trouwens toegevoegd, bedankt voor de uitnodiging;)

    @nanette; Een echte schijnzwangerschap is er denk ik niet mee te vergelijken, volgens mij krijg je dan toch ook een echte buik en melk, etc.:( Dat lijkt me echt erg. Ik ken trouwens niemand die dat mee heeft gemaakt en heb het hier ook nog niet voorbij zien komen, dus vraag me wel eens af of dat echt kan en hoe:(

    Groetjes,
    Carlien
     
  9. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    dat bedoel ik carlijn.. schijnzwangerschappen kom je in de dierenwereld wel tegen.. maar bij mensen eigenlijk niet
     
  10. Carlien

    Carlien Fanatiek lid

    23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ik bedoelde het niet lullig hoor;) Ik was alleen even het woordje 'inderdaad' vergeten.. Sorry, als ik bedweterig overkom, was niet mijn bedoeling;)

    Groetjes,
    Carlien
     
  11. Scarabee

    Scarabee VIP lid

    12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hihi, ik bedoelde ook niet letterlijk zo'n schijnzwangerschap hoor ;) bedoelde meer dat je zo sterk gaat geloven/hopen dat je zwanger bent, dat je er de verschijnselen ook bij krijgt.. maar niet zover als dat er melk gaat spuiten of er een buikie groeit natuurlijk :p
     
  12. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    je kwam niet betweterig over:D ik dacht dat ik onduidelijk was.. dat ben ik wel eens namelijk:D
     
  13. UsMiracle

    UsMiracle Actief lid

    8 jan 2011
    119
    5
    18
    Vrouw
    Zuid Holland
    Beste Forummers,

    Ik heb een vraag.
    In december heb ik een miskraam gehad :( en heb nu nog steeds last van zwangerschapsverschijnselen.
    Ik las hier op het forum dat schijnzwangerschap niet bestaat (alleen in de dierenwereld), maar als schijnzwangerschap niet bestaat, waarom heb ik dan zwangerschapsverschijnselen en zijn mijn testen negatief? (Pijn in me onderbuik, opgezetten borsten, (volgens mijn vriend) wordt me buik al puntiger, pijn om op me buik te liggen, misselijkheid en als we sex hebben, dan loopt het sperma er meteen weer uit.)


    Hopelijk kan iemand mij hierop antwoord geven?!

    Met vriendelijke groeten,

    Jennifer & Martin
     
  14. Carlien

    Carlien Fanatiek lid

    23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    @ Nanette; Ok dan was het gewoon miscommunicatie.

    @ UsMiracle; Schijnzwangerschap - Wikipedia, het kan wel en het gaat meestal vanzelf over door menstruatie, als het te lang aanhoud dan kun je naar de ha. << Staat op Wikipedia.

    Wat rot voor jullie een mk. Kun je trouwens niet nog aan het ontzwangeren zijn?? Aangezien de mk nog zo kort geleden is. '

    Groetjes,
    Carlien:)
     
  15. UsMiracle

    UsMiracle Actief lid

    8 jan 2011
    119
    5
    18
    Vrouw
    Zuid Holland
    #35 UsMiracle, 9 jan 2011
    Laatst bewerkt: 9 jan 2011
    Wat rot voor jullie een mk. Kun je trouwens niet nog aan het ontzwangeren zijn?? Aangezien de mk nog zo kort geleden is. '

    Groetjes,
    Carlien:)

    @Carlien

    Ik ben afgelopen Vrijdag naar de ha geweest en die vertelde dat, zodra je een miskraam gehad hebt, dat de 'zwangerschapsverschijnselen' dan gelijk moeten verdwijnen.

    Daarom ben ik wel blij dat de ha mij nu hebt doorgestuurd naar de gyn. daar moet ik a.s. dinsdag naar toe!

    Ik maak me alleen een beetje zorgen, bang dat de zwangerschap nu helemaal niet meer gaat lukken. =(

    We merken het wel.

    Gr. Jennifer
     
  16. Roos2424

    Roos2424 Actief lid

    11 okt 2008
    150
    0
    0
    Hoi meiden,

    Hier ook elke maand weer mee,r naar bijna een jaar wordt de symstomen ook steeds vroeger. Deze keer al gelijk naar mijn eisprong(die ik denk ik echt goed voelde, tenzij ik dit mij ook verbeelde natuurlijk). Zeurend gevoel in de onderbuik vanaf 1 dag na die pijn.

    Maarja soms wordt ik zelf misselijk bij het idee`misschien gaat het nooit lukken ..

    Ben aantal jaren geleden zwanger geraakt bij 11 weken mk. Maar toen heb ik niets gevoeld tijdens al die weken.
    Tevens ben ik toen door de pil heen zwanger geworden.

    En nu al maanden van de pil, mooie cyclus elke maand, maar geen zwangerschap..

    Apart hoe dat allemaal gaat...

    Maar ik hou de moet er in, `komt wel goed schatje` ;)
     
  17. Carlien

    Carlien Fanatiek lid

    23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ow, dat wist ik niet, ik dacht namelijk dat vrouwen die bijv. een zwangerschap voldragen hebben nog even moeten ontzwangeren. Ze zeggen toch ook altijd 9 maanden op en 9 maanden af:(.

    Maar ik denk dat je ha het beter weet en wel fijn dat je nou naar de gyn. toe mag. Bij de gyn. hebben ze ook middelen om een menstruatie op te wekken en daardoor je lichaam weer in een bepaald ritme te krijgen. Dus ik zou je nog niet teveel zorgen maken en eerst is even rustig de afspraak bij de gyn. afwachten. Het is natuurlijk ook niet niks wat je lichaam me heeft gemaakt..

    Ik hoop dat alles snel weer goed met je gaat en dat je snel weer zwanger mag zijn;).

    Groetjes,
    Carlien:)
     
  18. UsMiracle

    UsMiracle Actief lid

    8 jan 2011
    119
    5
    18
    Vrouw
    Zuid Holland

    Ja dat klopt, maar ik heb niet een zwangerschap voldragen. Het ging rond de 7 weken al mis. Was het maar zo'n feest. Dan had ik mijn vriend ook niet hoeven teleur te stellen. Nu dat het rond 31 december weer mis ging, weet ik niet wat ik moet verwachten als ik nog steeds zwangerschapsverschijnselen heb.
    Daarom moet ik nu a.s Dinsdag ook naar de gyn. Ik ben wel erg benieuwd, want het zou wel zomaar kunnen dat ik misschien toch nog een tweeling bij me draag (nu nog 1 van de tweeling). Ik ben 1 van de tweeling dus het zit bij mij in de genen.

    Gr. Jennifer
     
  19. Scarabee

    Scarabee VIP lid

    12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hoeveel rondes ben je nu al aan het proberen ?
    Ik zie soms echt onregelmatige cyclussen staan, of mensen die al over de 15 rondes zijn, die toch zwanger raken uiteindelijk, dus zeker de moed niet opgeven!

    Veel succes! X
     
  20. Scarabee

    Scarabee VIP lid

    12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Heej ! Ik zie ineens 9 dagen overtijd staan .. is dat omdat je je banner niet hebt aangepast of omdat je écht overtijd bent ??
     

Deel Deze Pagina