Schimmelinfectie einde van de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Eliss92, 1 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliss92

    Eliss92 Actief lid

    7 jul 2017
    454
    448
    63
    Vrouw
    Dag dames,

    Vandaag 38,5 zwanger en volgens mij heb ik een schimmelinfectie. 25 april kreeg ik last van een branderig gevoel down under waardoor ik bijna niet kon lopen van de pijn. 27 april heb ik een 3 daagse kuur gekregen van de huisartsenpost met capsules die ik in mijn vagina moet brengen. Daarnaast een standaard creme die je uitwendig smeert. Dat weekend begon het ook te jeuken. Zondagavond de laatste kuur ingebracht maar de klachten waren niet over. Gisteren weer gebeld en een nieuwe kuur gekregen (andere pillen) ook weer 3 dagen. Daarnaast blijf ik netjes 2x daags smeren. Heb niet het idee dat het minder wordt. Nog meer dames die zwanger zijn en hier last van hebben? Ik loop op het eind dus wil niet bevallen met een infectie.
     
  2. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Welke tabletten heb je gekregen?
    De een reageerd beter op dactarin en de andere juist weer beter op canesten. Verder moest ik hier echt een poos blijven smeren met de zalf voordat het echt goed weg ging. Ruim een week als ik mij het goed herinner en dan nog een aantal dagen extra nadat de klachten weg waren.
    Hopelijk is het weg voordat je moet bevallen en anders goed opletten op symtomen van spruw zowel bij jou (als je borstvoeding wil gaan geven) als in het mondje van je kleintje straks.
     
  3. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Wat vervelend dat de kuur niet lijkt te werken! :(

    Het klinkt raar, maar ik gebruik altijd kokosolie als ik een schimmelinfectie heb. En dan wel de ongeraffineerde, biologische versie met kokosgeur ;). Werkt goed bij mij! Na een paar dagen zijn bij mij de klachten weg.
     

Deel Deze Pagina