schoenen aan of uit in huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ysabella, 17 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

schoenen aan of uit in huis?

  1. schoenen aan

    54 stem(men)
    24,0%
  2. schoenen uit

    171 stem(men)
    76,0%
  1. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    Hebben jullie je schoenen in huis aan of uit?

    Hier thuis doen wij de schoenen altijd uit en vinden wij het fijn als visite ze bij binnenkomst ook uit doen. Ik vind het namelijk ontzettend vies als mensen in mijn huis, met schoenen aan lopen.
    Als ik bij andere mensen binnen kom doe ik automatisch mijn schoenen uit, maar merk ik dat de meeste mensen zeggen '' nee joh, je hoeft je schoenen niet uit te doen, dat doen wij ook niet.''
     
    Hommeltje, Hana84, Mamavandrie34 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.382
    6.921
    113
    Vrouw
    Ikzelf doe altijd mijn schoenen uit in huis. Bezoek mag schoenen aan houden.
     
    MaMa, Nieuwsgierigbijtje, Mammaaa en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Hier in huis moet iedereen zijn schoenen uit! Ik vind het ook een vies idee dat mensen met hun vieze schoenen over de vloer lopen waar mijn dochter op speelt.
    Zelf loop ik altijd op pantoffels als het wat kouder is en in de zomer op badslippers die ik alleen binnen draag.
     
    Ysabella, Lisa2 en lloorrtt vinden dit leuk.
  4. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.520
    2.446
    113
    Ik heb het liever wel en geef het vaak ookal van te voren aan zodat ze er rekening mee kunnen houden. Puur omdat ik het hygiënischer vind en omdat ik ook niet wil dat ze met hun schoenen op me dure kleed gaan.

    Als ik ergens ben vraag ik altijd netjes of ik me schoenen aan moet doen.

    Zelf hebben we dus ook altijd schoenen uit in huis.
     
  5. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Uit! Bezoek liefst ook
     
  6. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Schoenen aan. Ik dweil de vloer regelmatig. Eet niet van de grond enz. Dus zie niet wat er vies is aan de schoenen aanhouden.

    Als ik ooit ruik hoe ontzettende stink en zweetvoeten vriendjes van mijn kinderen hebben moet ik er niet aan denken dat iedereen zijn schoenen bij mij thuis uit zou doen.

    Voor degene die de schoenen uit doen. Hebben jullie dan een stoel in de hal staan? Ik kan bijvoorbeeld door lichamelijke klachten heel moeilijk bukken. Zonder te zitten is het voor mij niet mogelijk mijn schoenen aan of uit te doen.
     
    olleke, Angel1980, Jessi79 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    ik heb een paar setjes van deze in de gang liggen voor als iemand echt geen schoenen uit wil doen of voor mensen met zweetvoeten :oops::roflmao:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Cloud9, dreumesje, Hana84 en 11 anderen vinden dit leuk.
  8. Manque

    Manque Niet meer actief

    Klassieker!

    Bijna altijd aan. Als ik het heel warm heb loop ik op blote voeten of slippers, maar liefst op schoenen.

    Als ik bij andere mensen mijn schoenen uit moet is de kans dat ik vaker op visite ga heel klein ;)
     
    Casara, Meg, Angel1980 en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Beneden aan
    Boven uit

    Onze kinderen spelen niet meer op de grond. Zitten aan tafel of op de bank/stoel/kruk.
     
    rebekka84, mamameer en Meca vinden dit leuk.
  10. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    5 jun 2013
    6.817
    394
    83
    ikzelf doe ze meestal uit. of ik moet snel weer weg moeten dan blijven ze aan.
    kids doen ze wel uit.. maar wel meteen schone sokken aan want anders krijg je van die vieze zweetafdrukken op de vloer.

    Visite alsjeblief aanhouden... ik vind die vieze zweetjakkers van een ander ranziger als dat beetje straatvuil wat zogezegd dan binnen komt.

    ik stofzuig en dweil elke dag en ik ga van een bacterie gelukkig niet dood. en eten doe ik aan tafel, niet van de grond.


    mijn kids mogen en mochten vroeger gewoon ook op straat kruipen enzo… ze leven allemaal nog
     
    Rosa5, olleke, Casara en 7 anderen vinden dit leuk.
  11. Treez

    Treez Niet meer actief

    Wij hebben de schoenen meestal uit en bezoek mag dit zelf bepalen.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  12. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Aan!

    We hebben in de hal en keuken zo'n hele oude vloer van terracotta tegels direct op de aarde gelegd die niet schoon te krijgen is. Plus is de vloer vrij koud dus altijd lekker de schoenen aan. Op voorwaarde dat er wel altijd een kippenstrontinspectie plaatsvindt.

    Kippenstront aan de zool = ander paar schoenen aan.

    Ik probeer altijd minstens een paar schoenen alleen voor binnen te houden.
     
    lies276, tuc en Manque vinden dit leuk.
  13. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.455
    113
    Uit. Cultuur dingetje.
     
    Ysabella en DastyQueen vinden dit leuk.
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Hier hetzelfde. En ik vind het echt niet prettig als andere mensen hier hun schoenen uitdoen.
     
    olleke, lies276, tuc en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Tove

    Tove Niet meer actief

    Zelf uit. Niet vanuit hygiënisch oogpunt maar omdat ik dat fijner vind. Visite moet het zelf weten. Als ik op visite ga bij iemand die liever heeft dat ik mijn schoenen uit doe, dan doe ik ze uit.
     
  16. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.699
    113
    't Gezellige Brabant
    Ikea heeft een heel goedkoop pantoffeltje. Dat zou ook nog een optie zijn als je zweetkakkies in dat plastic wilt voorkomen ;)

    Wij lopen zelf eigenlijk altijd op pantoffels, behalve in de zomer. Dan slippers of sandalen. Naar boven toe geen schoenen aan! Als je dan blote voeten hebt even een pantoffeltje aantrekken. Bezoek hoeft zijn schoenen niet uit te doen, wel als ze boven willen kijken.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  17. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    Wij doen zelf onze schoenen uit als we binnen zijn (niet als de kids bijv buiten spelen en alleen even binnenkomen om te plassen of drinken, dan houden ze de schoenen aan tenzij ze erg vies/nat zijn). We lopen op sloffen binnen.
    Visite hoeft schoenen niet uit te doen, we hebben een plavuizenvloer en ik hou het goed schoon.
     
  18. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Aan.
    Ik heb ook best stinkvoeten, dus bij anderen hou ik ze ook graag aan.
    Ik ken overigens ook niemand die liever heeft dat de schoenen uitgaan. Als ik weet dat mensen dat liever wel hebben, dan zou ik een paar extra sokken meenemen.
     
  19. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Schoenen uit hier. Ook het bezoek. Ik heb wel altijd extra huisslippers staan voor de mensen die dat graag willen.
     
    Hana84 en DastyQueen vinden dit leuk.
  20. Manque

    Manque Niet meer actief

    Dat ook inderdaad. Graag gewoon schoenen aanhouden (tenzij het kindjes zijn ofzo). Voeten hoeven ook niet op de bank of op tafel. Gewoon lekker aangekleed blijven en rechtop zitten.
     
    Rosa5, esklessebes en Piep2016 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina