schoenen aan of uit op het kdv?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Deedee91, 25 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Op de babygroep waren de schoenen uit en op de peutergroep moesten de kinderen de schoenen aanhouden.
     
  2. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Het eerste kdv waar onze kinderen naar toe gingen: schoenen uit, slofjes aan.
    Leidsters hadden ook sloffen aan. Ouders moesten schoenen uit of van die blauwe 'zwembad-hoesjes' om je schoenen doen.

    Het tweede kdv: gewoon schoenen aan. In de loop van de dag gingen ze wel regelmatig uit, maar er waren geen regels over schoenen.
     
  3. Banana

    Banana Fanatiek lid

    29 jun 2014
    2.040
    613
    113
    Hier gaat dat ook zo.
     
  4. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.580
    1.203
    113
    randstad
    Nooit over nagedacht eigenlijk. Maar mijn dochter draagt orthopedische schoenen en die moet ze dus eigenlijk de hele dag aan. En zij draagt dus zowel thuis als bij de gastouder dus eigenlijk altijd haar schoenen
     
  5. manajejo

    manajejo Nieuw lid

    20 aug 2017
    2
    0
    1
    Vrouw
    bij ons worden slofjes geadviseerd en ze gaven me een kortingsbon voor een webshop babypatta. super leuke gekocht. bij ons ook veel op sokken hoor
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Bij de kdv's waar ik werkte hielden de meeste kinderen hun schoenen aan. Als een ouder liever had dat we ze uit deden was dat ook geen probleem, dan gingen ze gewoon uit.

    Qua ongelukken maakt het weinig uit hoor. Heb daar geen extra ongelukjes gemerkt omdat de kinderen hun schoenen aan hadden.
    Nu ben ik go en hebben de kindjes hun schoenen uit binnen. Ik ben het met je eens dat dat beter is dus wij lopen thuis ook zoveel mogelijk zonder schoenen.
     
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.934
    15.242
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ben er even uit maar volgens mij waren ze doorgaans wel uit bij de kinderen. Ik heb de kinderen namelijk vaak genoeg opgehaald en er weer een schoen zoek was ;)
    Ik heb ze ieder geval nooit bewust uitgetrokken.
     
  8. sneeuwklokje22

    sneeuwklokje22 Niet meer actief

    Bij ons is het uit.. gelukkig wel, niet alleen extra ongelukken op een verticale groep maar ik vind het ook totaal niet hygiënisch!
     
  9. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik trok sochtends de schoenen uit van de kleine en slofjes aan
    Of hij smiddags schoenen aan had weet ik niet mijn man haalde een altijd en nooit gevraagd eigenlijk
    Hij is maar kort geweest dus weet niet wat ik had gedaan als ouder kindje
    Op de peuterspeelzaal hielden ze schoenen aan
    Als het regende trok ik hem laarzen aan en nam schoenen mee voor binnen
     
  10. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Dochtertje is bijna 6 maanden dus van schoenen nog geen sprake. Ze gaat in november naar een nieuw kdv en daar komt ze in een verticale ipv horizontale groep. Ga wel navraag doen of ze er regels over hebben.
    Mij is altijd geleerd dat op blote voeten lopen beter is voor de ontwikkeling. Geen idee of die theorie nog steeds geldt :)
     
  11. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Bij het kdv waar mijn zoon heen gaat moeten de schoenen uit en de ouders moeten slofjes over de schoenen dragen.
    Dit vanwege de hygiëne van de baby's die over de vloer kruipen.
     
  12. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.959
    1.230
    113
    Hier schoenen aan. Toen onze zoon net begon te lopen heb ik aangegeven binnen geen schoenen aan te willen. Helaas kreeg ik vaak foto's waar hij met schoenen op stond. Inmiddels doe ik er niet meer moeilijk over, hij gaat 1 dag in de week dus slecht voor zijn voeten zal het niet zijn. erg hygiënisch is het alleen niet...
     
  13. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.641
    3.768
    113
    Op de babygroep iedereen schoenen uit, de leidsters hebben schoenen aan die ze alleen daar gebruiken, ouders moeten van die slofjes over de schoenen aan doen. Op de peutergroep heeft hij ze nu de ene keer aan, de andere keer uit. Ik vind dat prima.
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.796
    14.141
    113
    Hier idem
     
  15. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Wel netjes zeg dat de ouders op van die blauwe sloffen naar binnen moeten. Mijn dochter loopt dus vaak als enige op sokken of blote voeten.Haar sokken zijn altijd erg zwart dus dat geeft wel aan hoe vies de vloer eigenlijk is....
     

Deel Deze Pagina