A27, A28, A12, N34, Ikea of Martini ZKH..

Discussie in 'De lounge' gestart door Sammie88, 16 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie88

    Sammie88 VIP lid

    12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    #1 Sammie88, 16 aug 2010
    Laatst bewerkt: 16 aug 2010
    Hulp gevraagd:

    Wie rijd over deze wegen, of is hier binnen 1 week geleden langs gereden.
    Het zit zo:

    6 weken geleden is na Vandalisme de gehele auto opnieuw overgespoten, gezien we toen niet wisten wie dit had gedaan kwamen de kosten voor ons (Verhoging van de Premie All-Risk).

    Nu kwamen wij er Zaterdag in de middag achter dat de gehele motorkap, dak en gedeelte portieren vol met witte plekjes, bruine plekjes en door de regen roest.

    Wij dachten in eerste instantie dat dit slecht?! spuitwerk was.
    Dus vandaag zijn we terug gegaan naar dit schadebedrijf, maar daaruit concludeerde ze dat het ging om brandgaten (ook onafhankelijk schadebedrijf bevestigde dit, zonder we maar iets hadden gezegd..)
    Dit is ontstaan door laswerk/slijptol, boven/schuinboven de auto.
    Schade 2000 euro omdat de auto weer opnieuw gespoten moet worden.
    Maar aangezien de verzekering pas de vorige schade van onze auto heeft vergoed, willen ze hier niet voor opdraaien.

    Gevolg, we moeten het zelf betalen als wij niet weten wie/wat dit gedaan heeft en waar.
    Als we lang wachten, roest alle lak van de auto...:( (En dus ook bij grote hoeveelheid APK afkeur).

    Het enige wat wij kunnen herinneren is dat we Woensdag naar Groningen zijn geweest, vertrek Emmen.
    Over de N34 naar zkh Martini en daarna naar Ikea.
    Op die weg waren wegwerkzaamheden, maar niet alleen daar ook bij Ikea (uitbreiding).

    Zaterdag richting Zoetermeer gegaan over bovenstaande wegen, vertrek punt Emmen.
    Na het wassen kwamen we erachter (doordat het metaal afkoelt en het dus duidelijk zichtbaar word).

    Hier waren ook op verschillende plekken wegwerkzaamheden.

    Maar wie weet waar er langs deze wegen gewerkt word met lasapparatuur, slijptollen of iets wat een vonkenregen af geeft.

    Wie rijd hier deze week nog langs en kan ons vertellen of ze hier daadwerkelijk met bepaald apparatuur bezig zijn.
    Wij kunnen zelf daar niet even langs rijden, omdat dit niet allemaal in de buurt is en we hier dus niet vaak komen.

    Alle hulp is welkom, wij kunnen ondanks dat het nog een jonge auto is niet veroorloven om het zelf op te hoesten.

    Alvast bedankt!
     
  2. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    waarom stel je rijkswaterstaat niet aansprakelijk? dat kan als iemand weet waar en hoe het is gebeurd, lijkt mij alleen dat als je over een snelweg rijdt je zelf wel ziet of je door een vonkenregen heenrijdt?
     
  3. Sammie88

    Sammie88 VIP lid

    12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Als wij rijden kijken we naar het verkeer en niet uitgebreid naar boven, vooral niet bij werkzaamheden in combinatie met het anders rijdend verkeerd.

    Wij zelf dachten aan Zwolle omdat we daar wel zagen dat ze boven bezig waren, maar niet direct bij nagedacht dat dat schade zou veroorzaken en dus ook niet opvallend opgelet wat ze daar deden.

    We kunnen alleen de schade verhalen als we de precieze plek kunnen zeggen.

    Het kan ook schuin van ons zijn gebeurd en door de wind over de auto zijn geraasd.
     
  4. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik zal het zo even aan manlief vragen. die weet daar het een en ander vanaf.
     
  5. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

    ja maar als je een vonkenregen hebt moet dat wel vlak bij autolak zijn om er echt in te branden.Als het ver van boven komt is het al dusdanig afgekoeld dat het geen schade meer kan veroorzaken aan je auto. vandaar dat ik het vroeg aangezien je het eigenlijk dan wel gezien moet hebben, dat is geen aanval naar jou toe ofzo. Ik zeg alleen dat dat op moet zijn gevallen, dus kan het niet iets anders zijn? iets bij jullie in de buurt ofzo terwijl de auto geparkeert stond?
     
  6. Sammie88

    Sammie88 VIP lid

    12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Meis, snap ik ;) Bedoelde het ook niet verkeerd.

    Ik weet dat we hem bij de Ikea in Groningen vlak bij de uitbouw hebben geparkeerd, en daar waren we dus niet bij.

    Het schadebedrijf zei dat het nog mogelijk was tot op een hoogte van een viaduct.
     
  7. Sammie88

    Sammie88 VIP lid

    12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Alvast bedankt!
     
  8. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Manlief gevraagd.

    Volgens hem is het onmogelijk dat het door wegwerkzaamheden komt.

    Het klinkt idd als afkomstig van slijptol. Er moet dan echt iemand in de buurt van je auto ermee bezig zijn geweest. Dit kan niet ontstaan doordat je er langs gereden bent.

    Voorbeeld; Het zou kunnen komen doordat je idd op een bouwplaats geparkeerd hebt gestaan, maar het kan ook een buurman of een installateur geweest zijn die in de buurt van jouw auto bijv. met een flex in de weer is geweest.

    Kun je je niet zoiets herinneren?

    Wel balen hoor.
     
  9. Sammie88

    Sammie88 VIP lid

    12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Lizab,

    Vrijdag zat er nog niks (niet opgevallen), zaterdag ochtend zijn we vroeg vertrokken en zaterdag middag zagen we het (vriend zit met de auto in tuning dus is erg zuinig).
    In die tussen tijd kan het onmogelijk 's nachts gebeurd zijn (auto staat voor het huis) en bij aankomst van familie ook niet omdat hij geparkeerd stond op een 1 persoons parkeerplek.

    Het enige wat we ons kunnen bedenken is toch Ikea?

    Het schadebedrijf zij wel dat het met regen/water heel duidelijk word omdat dan het ingebrande afkoelt en dus duidelijker zichtbaar word.
     
  10. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dan moet het ergens onderweg of op een andere parkeerplek zijn gebeurd.

    En dat zuinige ken ik, heb zelf ook een wat andere auto dan derest:p
     
  11. Sammie88

    Sammie88 VIP lid

    12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen

    We kunnen er echt niet op komen.. :x

    We balen echt zo onwijs!

    Dat andere mensen altijd aan andermans spullen moeten zitten waar wij zo zuinig op zijn.

    Ja ik weet het :)..

    (Off topic, had wel verwacht dat je bij Heels en Wheels was ;) )
     
  12. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    Vervelend, ik heb zelf wel eens meegemaakt dat mijn auto onder de bitumen zat, dat zijn stukjes asfalt, omdat de weg waar mijn auto naast geparkeerd stond opnieuw werd geasfalteerd (wat ze in de krant gezet hadden, maar die ik niet kreeg ivm nee nee sticker HANDIG!!!!!). Ik heb toen een spray gekregen van de gemeente om het er af te halen. vond het wel lullig.
     
  13. Lola86

    Lola86 Fanatiek lid

    12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik kan mij echt niet voorstellen dat het van slijperij van een viaduct komt. Je hebt wel nieuwe dus zachte lak die gevoeliger is maar toch zijn die vonkjes al lang uitgedoofd voordat ze in je lak landen.
    Misschien zou het kunnen zijn dat er tijdens het spuiten van je auto kleine ijzerdeeltjes in de nog natte lak gekomen zijn. En dat het misschien na een fikse regenbui is gaan roesten.
    Mijn man doet voor de hobby ook regelmatig wat met een slijptol en ook soms te dichtbij onze auto's en we hebben echt nog nooit van die plekjes in de lak gekregen.
     
  14. Shantii

    Shantii Bekend lid

    30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mooi klote! En zeker omdat je niet weet wie er schuldig aan is.

    Je zegt dat je vriend in de tuning/styling wereld zit betreft de auto. Kunnen het geen boze buren zijn? Mijn vriend en ik zitten namelijk ook helemaal in die wereld van het tunen en stylen, en bijv een best geluid onder de auto kan genoeg irritatie opleveren bij de buren. Hier is vorige maand onze auto bekrast snachts, auto hadden we toen net 2 maandjes, ben ook heel benieuwd wie dat heeft gedaan. Denk iemand die erg jaloers is op een of andere manier.

    Hoop dat je er achter komt wie dit op zn geweten heeft of waardoor het komt want dit moet zwaar kl*te zijn! Succes ermee.
     
  15. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    (Nee, ga pas naar meetings weer als mn auto weer klaar is met aanpassen;))

    @ts; wilt de verzekering echt niets doen dan?
     
  16. MvLiam

    MvLiam Fanatiek lid

    10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Misschien is dit heel iets anders hoor, maar ik rijd ook bijna iedere dag over de A28 vanuit Assen naar Groningen en ik had dit weekend het idee dat er iets op mijn auto kwam. Ze zijn met de weg bezig en ik hoorde dus ineens een geluid wat hetzelfde klonk als hagel. Het was maar heel kort, dus ik heb er verder weinig aandacht aan besteed. Heb ook geen flauw idee of ik schade aan mijn auto heb, ik denk het niet.
     
  17. Sammie88

    Sammie88 VIP lid

    12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Devil, natuurlijk wil de verzekering wel helpen maar dan gaat de premie die al omhoog is gegaan met nog eens 30 euro per maand omhoog en zitten we met een premie van meer dan 100 euro voor een bouwjaar 2002!

    Mvliam, zou je voor de zekerheid morgen willen kijken of er witte plekken op de auto zichtbaar zijn, alvast bedankt!

    Zijn er nog meiden die toch over 1 van deze wegen is geweest en iets gezien hebben en of ook schade?
     
  18. MvLiam

    MvLiam Fanatiek lid

    10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Jep! Ik zal het morgen meteen even checken.
     
  19. Sammie88

    Sammie88 VIP lid

    12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Het gaat trouwens niet om de vonkjes zelf maar als door een slijptol metaal op metaal gaat dan blijven die metaal stukken die hierbij vrijkomen zeer lange tijd heet.
     

Deel Deze Pagina