Lakentjes wiegje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Noatje, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik krijg voor de eerste maanden een wiegje voor onze kleine,
    heb ik hier nu naast een dekentje nog lakentjes nodig? zo ja hoeveel?

    En kan ik in de wieg niet een ledikantendeken & lakens gebruiken anders zit ik met dubbele aanschaf!
     
  2. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij hebben 3 hoeslakentjes en 3 gewone lakentjes. En tja, een dubbele aanschaf zit er bij ons wel in. Hoeslakentjes voor wiegjes zijn bij ons ovaal.
     
  3. MamavanJordy

    MamavanJordy Fanatiek lid

    14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi hier een kraamverzorgende

    Voor een wieg heb je idd een lakentje nodig en een dekentje. Wat ikzelf altijd fijn vind is 1 op het bed, 1 in de was en 1 in de kast. Maar dat kun je zelf bepalen. In ieder geval zijn 2 lakentjes en hoeslakentjes fijn want meestal was je niet meteen en dan heb je toch iets om erop te doen.

    De lakentjes van het ledikant zijn te groot voor een wiegje. Dat wordt allemaal zo'n geprop.
     
  4. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    MamavanJordy heb je ook meerder dekentjes nodig. want ik heb een winter deken voor in het bedje 1 zomer denken voor in het bedje en 1 deketje voor in het wiegje is dat genoeg
     
  5. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ons wiegje is niet ovaal, ik heb zelf in het wiegje gelegen en heeft een rechthoekige vorm. vind het wel een aanschaaf, wabt heb eens rondgekeken maar lakentjes kosten toch zo'n 20,- p.s. minstens
     
  6. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Als ie niet ovaal is dan past het misschien. Maar lakentjes voor een ledikant vond ik toch behoorlijk groot. Een vriendin van mij heeft ook een 'vierkante' wieg en heeft toch 3 hoeslakens en 3 lakentjes aangeschaft speciaal voor de wieg.
     
  7. MamavanJordy

    MamavanJordy Fanatiek lid

    14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    binnabinna: Nee je hebt het prima zo. Desnoods kan er nog een dekentje worden bijgehaald als dat echt nodig is. En jouw beeb wordt in de zomer geboren als ik het goed zie aan je banner dus dat is anders als echt in de winter.

    Noatje: ligt er ook aan wat voor soort lakentjes je wilt. Je kan bijv. ook eens bij de zeeman of de hema kijken, daar zijn ze niet zo duur. Of bij de mamadagen bij de prenatal krijg je op maandag 10 % korting in de vorm van een waardebon, kan je daarna dan gebruiken voor lakentjes. In september is er volgens mij ook weer een kortingsactie bij de prenatal maar dan moet je even de site in de gaten houden van prenatal.
    Je kan ook op marktplaats kijken voor tweederhands. Dat spul heeft vaak niet veel te lijden en ziet er nog als nieuw uit.
     
  8. foetbal

    foetbal Actief lid

    20 feb 2008
    209
    0
    0
    Hoi,
    kan je dan niet zo'n slaapzak gebruiken?
    Die kan je toch zowel in een wieg als in een ledikantje gebruiken, en als het koud is daar een dekentje overheen leggen?
    Of niet?
     
  9. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Er zijn niet veel slaapzakjes voor netgeboren baby's (maat 50-56) plus dat het dacht ik ook nog eens werd afgeraden...
     
  10. Moaatje

    Moaatje Fanatiek lid

    19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Hoezo word een slaapzakje afgeraden? Ons meisje was een week oud toen schopte ze de dekens en lakens al los. Ik ben als de dood dat ze onder de deken beland. Sinds die tijd slaapt ze dus in een slaapzak. En dat gaat prima. Een gewone witte van 9,50 euro van de hema.
    De wieglakens heb ik dus voor niets gekocht. Nou ja, voor de eerste week dan.

    Overdag leg ik haar nu vaak in haar ledikant. Omdat ik de wiegdeken in het ledikant heel goed vast kan leggen heeft ze nu een wiegdeken in haar ledikant. Maar zonder laken. Ik denk trouwens dat je met winterkindjes al weer anders om gaat. Het is nu toch nergens koud.
    De wiegdeken gebruik ik ook in de kinderwagen. Ik het 2 wiegdekens en dat is zat.
    Ledikantdekens heb ik (nog) niet gebruikt.
     
  11. Moaatje

    Moaatje Fanatiek lid

    19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Het is trouwens wel belangrijk een goed passend slaapzakje te kopen en niet op de groei. Dan kan het hoofdje en zo niet bekneld raken.
     
  12. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Er zijn wel goed koper lakentjes te vinden hoor. want ik heb er eentje bij prenatal vandaan en die was geen 20 euro
    en heb er een van de wibra die was 3 euro
    en heb er zelfs 2 met naam laten druk en die waren tussen de 13 en 17.50 euro bij deze website:/www.borduurstudiolulu.nl
     
  13. Rups

    Rups Actief lid

    29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Hebben ze bij de Wibra ook lakentjes voor de wieg??
     
  14. Rups

    Rups Actief lid

    29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Bij de Prenatal in Den Haag Megastore zijn nu bepaalde lakentjes voor de wieg in de aanbieding... 2.99 per stuk ;)
     
  15. nony

    nony Fanatiek lid

    4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik heb wel 5 of 6 lakentjes want je gebruikt ze ook in
    de kinderwagen (of tenminste dat doe ik wel) en ik heb
    beneden een antieke kinderwagen staan ipv een box en
    daar doe ik ook een lakentje met dekentje in...
     
  16. Rups

    Rups Actief lid

    29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Idd wat meer lakentjes is altijd handig
     
  17. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Jah ik merkte dat de normale lakentjes idd niet zo duur zijn (7,50) hebben er nu 2/3 voor in de wieg.
    Mijn moeder gaat voor ons het dekentje maken...

    Is een 2e deken echt nodig voor een winterkindje? lijkt mij dan ook niet meer zo ademend...
     
  18. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Die tweede deken is toch niet om het bedje dubbel te dekken? Die is voor als je de andere in de was doet, (met alle luchtjes van plas- en poepluiers wel zo fijn om regelmatig even te wassen...)
     
  19. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    O, en lakentjes van 20 euro? LAKENTJES? Pfff, de wereld wordt steeds zotter...
    Die van mij komen bij prenatal en waren een euro of 3...
     
  20. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Is het zo gek?
    Niets mis met lakentjes van 3 euro, maar als je handgeborduurde lakentjes wil of van een bepaald merk (Room 7 bijv.) dan betaal je daar voor.
    Zo heb ik een tuinbroekje gekocht van Mexx voor 30 euro, terwijl je ze ook voor 5 euro bij Wibra kan kopen. Alle waar naar z´n geld zal ik maar zeggen.
     

Deel Deze Pagina