Schommelstoel of fauteuil?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Frummels, 16 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik heb een prachtige fauteuil gezien voor in de babykamer, maar nu hoor ik van alle kanten dat een schommelstoel echt een ‘must have’ is en we die beter kunnen nemen.

    Wat zijn jullie ervaringen?
     
  2. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ik had een schommelstoel maar dat was een kreng van een ding en ik kon er ook niet fijn in voeden. Een prachtig meubelstuk maar ik zat er nooit in. Ik zou dus voor de fauteuil gaan. :)
     
    Mooiezomer vindt dit leuk.
  3. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Wij hadden een fauteuil die heerlijk zat.
    Een schommelstoel heb ik nooit gemist.
     
  4. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Wij hadden niets. Het is denk ik net waaraan je gewend raakt :)
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  5. liedjepiedje

    liedjepiedje Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Een fauteuil!! Heerlijk. Kan je jezelf een beetje innestelen. Een schommelstoel is vaak hard en zit niet lekker. Vind ik dan....
     
  6. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik had ook een fauteuil.. Schommelstoel zit wat mij betreft niet lekker
     
  7. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Nooit een stoel in de babykamer gehad :)
     
  8. Baby2onderweg

    Baby2onderweg Actief lid

    29 aug 2017
    114
    41
    28
    Vrouw
    Wij hebben geen van beide, maar zou zelf eerder voor een fauteuil gaan. Lijkt me lekkerder zitten.
     
  9. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.325
    113
    Ik heb niet eens een babykamer voor de jongste, dus ook geen stoel.
    Bij de oudste heb ik een poef staan, daar ga ik op zitten als ik boekje voorlees, want op schoot wil hij toch niet lezen.
    Voeden doe ik in bed (jongste) en de oudste gewoon op de poef (is toch maar 3 minuten).

    Als ik moest kiezen zou ik voor een fauteuil gaan. Dat lijkt me veel prettiger, zeker ook als je kindje wat ouder is en je samen op de stoel gaat voorlezen.

    Wel zou ik kijken of je met kind op de arm uit de stoel kunt komen, wel zo handig als je kindje in slaap is gevallen bij je op de arm.
    En ik vind het zelf ook altijd prettig wel met m’n voeten op de grond te kunnen, dat kn jk bij de meeste stoelen niet vanwege m’n korte pootjes.
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  10. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Geen van beide.
    We hadden een cosleeper en ik voedde (borstvoeding) de kinderen gewoon op bed. Nooit een stoel gemist op de babykamer (sterker nog, de babykamer gebruiken we alleen voor verschonen).
     
  11. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.641
    3.768
    113
    hoe zie je dat voor je met die stoel dan? Voeden deed ik 's nachts in bed en overdag gewoon in de woonkamer...
     
  12. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij hebben een lekkere stoel. Schommelstoelen vind ik vervelend dus nooit gemist. Nu zoonlief doorslaapt gaat de stoel binnenkort naar beneden, daar staat ook dezelfde. Straks dus 2 beneden :)
     
  13. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Een schommelstoel staat schattig, maar ik zou absoluut voor de fauteuil gaan.
     
  14. Papallona

    Papallona Fanatiek lid

    9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ik heb de poang van de Ikea! Ons zoontje vindt het heerlijk, en ikzelf ook haha.
     
  15. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wat heerlijk @Frummels dat je je kunt richten op een babykamer maken. Genieten! !
    Zo bijzonder hé?
     
    Frummels vindt dit leuk.
  16. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Hier eerst ook baby in co-sleeper, dus dan voed ik in bed. Maar mocht hij gaan verhuizen naar de babykamer (dat zeiden weer van dochter ook, en die ligt al bijna 5 jaar bij ons:D), dan heb ik niet echt opties om daar een stoel neer te zetten. Kleine kledingkast, commode en ledikantje, dan is de boel wel vol eigenlijk...
     
  17. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Super bedankt voor alle reacties. Het plan is dat onze kleine meid in een cosleeper komt te liggen en dat ik haar voed in bed. Ik had zelf bedacht dat de schommelstoel handig was om te hebben voor als ze wat ouder is en niet kan slapen, dat ik haar kan wiegen. Daarnaast wil ik er kleine boekenplanken naast hangen, zodat ik wellicht de kleine als ze wat ouder is daarin kan voorlezen. Maar zoals ik het nu lees kan dat natuurlijk ook prima in een fauteuil. Ik denk dan toch dat we voor laatstgenoemde gaan!
     
  18. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ja die had ik ook gezien! Ik zat gister in de babywinkel in een super fancy dure schommelstoel en die zat ook echt hemels.
     
  19. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Jaaa zo fijn dat dat nu kan en ik het durf!
     
  20. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    We hebben een stoel in de babykamer staan, maar eigenlijk zijn we daar alleen nog voor badje en verschonen (ons kindje slaapt nog op onze kamer). Stoel gebruik ik als ik even rustig wil bellen haha. Binnenkort gaat de beeb in de eigen kamer slapen maar ik verwacht niet dat we de stoel dan wel ineens gaan gebruiken.
     

Deel Deze Pagina