Schommelstoel of fauteuil?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Frummels, 16 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    838
    520
    93
    Ik heb een schommelstoel op de babykamer. Kleine is nu 4 weken en heb er veel gebruik al van gemaakt. Ik vind het vooral fijn dat de stoel hoge leuningen heeft. Daar leg ik het voedingskussen op en dan kan ik haar fijn de fles geven.
     
  2. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wij hadden een schommelstoel, maar nauwelijks gebruik van gemaakt.
    Voeden vond ik in bed veel makkelijker en in slaap wiegen prefereerden ze lopend. Zodra ik ging zitten werd er luidkeels geprotesteerd :p
     
  3. wianhalu

    wianhalu Niet meer actief

    Hier hebben we een soort 2 in 1 besteld.. schommel fauteuil bij de leenbakker.
    Tis een wat smallere stoel..
    Een fauteuil met een voetenbankje lijkt mij ook heerlijk! Alleen hebben wij daar de ruimte niet voor.

    Veel plezier en succes met je keuze!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. wianhalu

    wianhalu Niet meer actief

    (Is trouwens nu met 15% korting)
     
  5. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Thanks voor de tip! Ik zoek alleen eentje met een langere zitting zodat je hoofd ook kan steunen. Wij hadden deze gezien bij babypark:
    https://www.babypark.nl/childhome-schommelstoel-rond.html?color=846

    Mega duur, dat wel. Online wel wat goedkoper te vinden bij andere winkels zag ik of tweedehands van marktplaats. Hij zit wel niet normaal lekker. Maar of ik hem nou mooi vind...dat eigenlijk niet. En dan vind ik het wel heel veel geld voor een stoel die lekker zit, maar waarvan ik niet weet of ik hem ga gebruiken.

    Ik merk dat het ook zo persoonlijk is als ik de verhalen hierboven zo lees. Voor het voeden wil ik hem sowieso niet gaan gebruiken dus ik denk dat ik hem dan ook niet echt 'nodig' heb en een fauteuil ook dikke prima is. En daar heb ik al wel meerdere mooie van gezien. Even proefzitten in de winkel, wellicht zitten die net zo lekker als bovenstaande stoel.
     
    wianhalu vindt dit leuk.
  6. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Wij hebben ook de poang van ikea en gebruiken hem nog dagelijks (dochter is 1 jaar en 9 maanden).
    We gaan nu ook weer een fauteuil kopem voor de babykamer, denk dat het de strandmom van ikea gaat worden; ik zit meestal wat gedraaid in de stoel en bij die poang vind ik het vervelend dat dat hout van de armsteunen dan in mijn ribben drukt. Ik zou idd ook voor een fauteil gaan met hoge rug/nelsteun, kan je zelf lekker wegdommelen. Ik heb tot 9 maanden borstvoeding gegeven en onze dochter sliep vanaf 4 weken op haar eigen kamer, om mijn vriend niet wakker te maken voedde ik haar dus daar. De stoel is dus heel veel gebruikt hier, en nu nog om verhaaltjes te lezen voor ze naar bed gaat.

    Welke stoel heb jij op het oog?
     
  7. wianhalu

    wianhalu Niet meer actief

    @Frummels ohja als je ook graag je hoofd er tegen aan wil hebben dan is die ik stuurde echt te laag.
    Volgensmij heb je je beslissing al wel genomen als ik je reactie zo lees.
    Het is ook zeker ontzettend persoonlijk.

    Veel plezier nog met je zoektocht
     
    Frummels vindt dit leuk.
  8. Elocina

    Elocina Actief lid

    19 aug 2015
    472
    105
    43
    Welke heb jij dan @Lammetje91? Ik ben ook aan t oriënteren op een (schommel)fauteuil dus lees even mee!
     
  9. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    838
    520
    93
    Ik heb hem gekregen van mijn moeder en zij heeft hem 18 jaar geleden gekocht toen ze zwanger was van mijn broertje. Dus sorry kan je niet verder helpen.
    Maar wat ik fijn vind is het voedingskussen in een halve maan op mijn benen en dan dus leunend op de leuningen. Ik voed haar dan op haar zij.
     
  10. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik ben van de week even bij ikea wezen stoel zitten haha.
    Ik heb even in de poang schommel versie gezeten en in de sandmon.
    Ik vond de strandmon veel comfortabel zitten. En ook nog wel een item die eventueel later naar de woonkamer kan verhuizen. Bij de poang heb ik dat minder en zijn bijna dezelfde prijs.
    Denk hoe lang hou je het wiebelen vol in een schommelstoel. Ik zet dan wel het wippertje voor de stoel en de kleine er in, ik boekje lezen en met mijn voet het wippertje op en neer wippen hihi.
    Ik vind de strandmon ook fijner en knusser om er straks boekjes uit voor te lezen in de kinderkamer. Of als de kleine niet lekker is, niet wil slapen, zit mama daar ook fijn met een zacht lampje en boekje/ipad.
     
  11. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Beide niet eigenlijk. Schommelstoel vind ik onhandig met erin gaan zitten en eruit gaan. Maar hier slaapt de kleine nog op de slaapkamer, voedden doe ik lekker op bed of op de bank beneden.
     
  12. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Heel eerlijk, als de baby niet kan slapen midden in de nacht en jij met halfdichte ogen omvallend van de slaap erbij bent, dan is een matras op de grond in een babyvriendelijke en -veilige kamer veel lekkerder. Dan kan de kleine haar gang gaan en kun jij intussen toch een beetje slapen. Ik snap echter ook wel dat een matras op de grond niet in het design van de meeste babykamers past, haha!

    Ik had in 2013 een schommelstoel die wel een beetje lijkt op wat jij op het oog hebt. Zat ook heerlijk, met voetenbankje en zo. Na een tijdje (7 maanden en ouder) voelde ik me gevangen in dat ding, zat ik daar om 3 uur 's-nachts voor de zoveelste keer op en neer te schommelen, omdat terug leggen in bed in die periode een ramp was. En als de baby eenmaal slaapt, dan moet je nog uit die stoel zien te komen zonder veel steun ergens aan te hebben (want alles schommelt) en zonder de baby wakker te maken met plotselinge bewegingen. Ik heb toen wel wat semiprofessionele ninja-vaardigheden ontwikkeld, dat wel...
    De schommelstoel staat nu in de kelder. Ik moet er nog even goed over nadenken of we hem uit de kelder halen voor deze baby (immers ieder kindje is anders), of dat we hem gewoon verkopen. Mijn weerzin tegen dat ding is helaas tamelijk groot geworden.
     

Deel Deze Pagina