School verplicht kinderen water te drinken, ouders boos: 'Water is voor honden'

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door amdaa, 1 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ik ben geweest, maar helaas ze waren er niet meer. We hebben nu bbq borden en harde patatbakjes. Hopelijk loop ik binnenkort tegen iets handigers aan.

    Hebben jullie nog leuke dip ideeen? Ik heb een tal vinegrette flessen meegenomen. Hier staat nog wat tzatziki poeder.
     
  2. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Tzatziki poeder? Yoghurt, komkommer en olijfolie toevoegen? Dan heb je dus een mengseltje van knoflookpoeder en gedroogde munt of dille?
    (Kleine tip: zelf maken is net zo snel en lekkerder)

    Wat wil je dippen? Mijn favorieten voor een voorgerechtje of hapjeslunch zijn guacamole, hummus, tzatziki en een aubergineprutje met tomaat, knoflook en ei of met yoghurt.
     
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Die poeder is van de Lidl. Dat kan je dan aanlengen met Griekse yoghurt en komkommer. Ik ga eens een vers recept zoeken als deze op is.

    Ik ga die hummus eens proberen. Wel eens over gehoord maar nog nooit geprobeerd.

    Vandaag had ik in de schaal reepjes wortel, komkommer en tomaat. En daarvoor vinegrette. Ook aardbeien en druiven met Griekse yoghurt als dip.

    Verder heb ik nog onrijpe avocado's en mandarijnen, citroenen, bananen en appels liggen. Ik mis nog inspiratie voor meer soorten groentes.

    Vandaag liep ik bij de albertheijn nog tegen een aantal flink afgeprijsde lunchboxen met vakjes aan. Maar ze sluiten niet perfect af dus zijn ze vooral handig als je de lunch op een vroeger tijdstip wil klaarmaken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nu dit toch een soort bento topic wordt: ik snap de prikkers en vorkjes. Maar waar zijn de ringen voor?
     
  5. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Voor bijv. reepjes komkommer, paprika, wortel of voor wraps.
     
  6. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    @tuc
    Blijven bananen aan stukjes ook mooi in de yumbox?Worden ze niet bruin?En appel partjes?
    Kun je dat ook een avond van tevoren gesneden erin doen,of beter gewoon 's morgens?
     
  7. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Zijn die oogjes ook prikkers? Super leuk.
     
  8. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Appel en peer kan je gerust een avond van te voren maken in de yumbox. Die worden echt niet bruin.
    Banaan heb ik zelf nog niet geprobeerd.
     
    Pipo30 vindt dit leuk.
  9. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Bedankt:D
     
    blossom85 vindt dit leuk.
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Blijft allemaal prima. Ik doe alles de avond van te voren.
     
    Pipo30 vindt dit leuk.
  11. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Bedankt voor je antwoord.
     
  12. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Bij mij werden de appelpartjes wel een tikje bruin. Maar niet onoverkomelijk en ze smaakten prima.
    Banaan moet ik nog testen.
     
  13. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Je kan een paar druppels citroensap gebruiken voor zoete appels.
     
    Pipo30 vindt dit leuk.
  14. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Mijn kinderen hebben allebei een lunchtrommel van rosti-mepal, die bakjes die jij in je trommeltje hebt lijkt mij ook wel wat. Die zouden er wel inpassen ze eten 1x in de week op school.
    Ik heb ze de foto's laten zien en ze vonden dat wel leuk en wilden dat ook wel naar school mee.

    Wat er geschreven wordt over kraanwater dat het geen smaak heeft klopt niet. Hier vind ik het kraanwater lekker maar als ik bij mijn schoonfamilie ben drink ik daar geen kraanwater daar vind ik het een vieze smaak hebben.
     
  15. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Wat leuk! Die bakjes zijn simpele siliconen cupcake vormpjes. Als het niet helemaal zou passen kan je ze toch nog een beetje aanduwen. Werkt hier prima. Mijn oudste dochter heeft vanavond ook alvast haar lunchpakketje klaargezet voor school. Het leek haar ook wel lekker, haha.
     
  16. Maiasaurus

    Maiasaurus Niet meer actief

    Whahahahahahaha denk dat dit op mijn basisschool toch echt normaal was. Heeft dat kind nooit water gehad? Stel dat hij na het tanden poetsen dorst heeft. Hilarische opmerking. En boterkoek? Het zal wel door de genen komen als hij dik wordt. En nou uit principe naar Mac Donalds.
     
  17. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Appel en peer kun je limoensap op smeren tegen het bruin worden.
     
    Pipo30 vindt dit leuk.
  18. Monique1985

    Monique1985 Fanatiek lid

    7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik zou het ook niet kunnen waarderen hoor .. ondanks dat mijn kinderen gezonden maaltijden mee krijgen ..
    ( fruit /bruin brood wel ene x kaas andere x worst maar pasta of pindakaas komt echt wel voor ) zo nu en dan een liga of ontbijtkoek maar echt niet elke dag of elke week .. soms zie ik het hij de winkel en dan
    Neem ik het mee .. ze krijgen wel limonade en zo nu en dan pakje yogi of chocolademelk mee maar dat is gewoon soms .. lekker afwisseling .. flesjes water in de hete zomer dagen .. ik bepaal graag zelf wat ze eten en drinken .. hier lunchen ze elke dag op school .. continu rooster
     
    Poppy4, lies276, Marchella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Fruit en groenten zijn niet duur. De meeste soorten fruit en groenten die buiten het seizoen vallen zijn dat echter wel, dat is wat anders (iets met teveel keuze gewend in Nederland).

    Met vier opgroeiende kinderen, twee volwassenen en veelal familie, vriendjes/vriendinnetjes over de vloer die regelmatig meesnacken en/of aanschuiven bij de lunch/het avondeten let ik op de prijs. Zelf zaden planten is nog goedkoper. Zeker basiseten als sla, tomaat & komkommer is makkelijk te verbouwen binnenshuis en ook om te varieren.

    Ik snap je post. Echter, die 'zielige' kinderen hebben best vaak inventieve ouders en arm zijn staat niet gelijk aan inspiratieloos. Daarbij zijn er klasgenoten die regelmatig teveel meekrijgen in hun snack/lunchbox en dat is niet alleen om te voorkomen dat ze honger lijden ;).
     
  20. Sugarblossom

    Sugarblossom VIP lid

    23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Mijn dochtertje is pas voor het eerst naar school gegaan. Hier morgen ze zelfs niet eens trakteren als ze jarig zijn. Dat vind ik nog iets verder gaan. Hier op school mogen ze ook alleen water drinken. Ze vind het niet vies en lust dat, dat is dan niet zo'n probleem. Maar bied een alternatief aan (wat ook gezond is) zoals thee of zo al is het koude thee. En wat ik ook vind ik is, als ze thuis geen trek heb in melk voor ze naar school gaat moet ze wachten tot na 3 uur dat ze melk kan gaan drinken. Dat is het enige waar ik dan een beetje mee zit.
     

Deel Deze Pagina