Schoolgaande kleuter, BSO en vakanties

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door roomsoesje27, 7 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roomsoesje27

    roomsoesje27 Bekend lid

    28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Onze dochter gaat sinds april naar school en daarmee dus ook 2 middagen naar de BSO. Op dit moment is dat bij het kinderdagverblijf waar ze ook al een jaar heen ging voor ze naar school ging. Er zijn nu wat dingetjes die spelen waardoor ik al een tijdje te twijfel om haar naar de BSO van de school over te laten gaan, alleen kunnen we daar maar 6 weken aan vakantieopvang afnemen. Dit schooljaar zijn er 11 weken vakantie en ik/wij kunnen daar niet 5 van vrij nemen aangezien we in het toerisme werken. We zullen dus voor zeker 8 a 9 weken opvang nodig hebben. Opvang door familie zou eventueel wel kunnen, maar heeft zeker niet de voorkeur. Andere opties qua BSO's zijn er in de buurt verder voor zover ik weet niet, het is of waar ze nu al heen gaat of die van de school.

    Hoe hebben jullie dit geregeld?
     
  2. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Heel simpel: z'n BSO valt dan voor ons af. Ik heb nu 3 weken in het jaar dat ik de kinderen niet kan brengen en het is prima te doen.
     
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier zijn het maar twee weken per jaar dat je ze niet kunt brengen, de middelste twee weken van de zomervakantie maar dan zijn we zelf ook weg dus nooit een probleem.
    Waarom zo weinig aanbod met die 6 weken?
     
  4. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Hier is de bso gewoon alle vakanties er, en ook niks qua aantal weken wat je kan afnemen.
    Je betaald gewoon elke maand het zelfse en daar zit vakantie opvang en evt studie dagen enz gewoon bij.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Weet je waarom er een max van 6 vakantieweken aan zit? Is de bso tijdens de zomervakantie een poos dicht of zijn 6 weken wat in het pakket zit wat je afneemt?

    Kun je geen extra weken afnemen?
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Ik zou ook vragen waarom er mar zes weken vakantieopvang mogelijk is.

    Hier bij de een per jaar verplicht twee weken ‘geen opvang’, bij de ander altijd opvang (ze zitten allebei op een andere BSO, van een andere organisatie). Een do met maar zes weken vakantieopvang zou voor ons afvallen.
     
  7. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Hier bso pakket met 9 weken vakantie opvang. Pakket met 12 is ook mogelijk maar we verwachten maar 7 a 8 weken vakantie opvang nodig te hebben. Bso is het hele jaar open behalve op feestdagen.
     
  8. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Hier is vakantieopvang op BSO wat je nodig hebt, met een minimum van 6 weken en dan minstens 4 uur per week. Je krijgt ook niet iedere maand een rekening, alleen in de maand dat je dagen hebt opgenomen. Dit geeft financieel wel wat onevenwichtige verdeling door het jaar, omdat je wel iedere maand KOT krijgt, maar niet iedere maand hoeft te betalen. Na zomervakantie was dit wel een beetje pittige rekening...

    Deze regels zijn sinds een jaartje. Daarvoor was er de keus tussen 6 weken of 12 weken contract. Je kon met 6 weken wel extra uren inkopen, maar dat werd dan 'incidentele' opvang met dus ook een hoger uurtarief. Voor mij werkte dat wel. Als je alleen in vakantie nodig hebt, vallen de kosten op jaarbasis ook wel mee, dus maakt een iets duurder tarief minder uit.
     
  9. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Wij betalen elke maand voor de meiden 10 uur BSO 6.50 per uur. Wij hebben het incidenteel door de weeks nodig en in de vakanties 2 ochtenden in de week als ik niet vrij ben.
    Ik denk dat het wel iets naar beneden kan omdat we niet heel veel uur nodig hebben.
     
  10. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    Hier ook en jaarpakket 2 dagen bso incl vakantieopvang. Wij betalen ook iedere maand hetzelfde. 3 weken per jaar gebruiken we dat niet. Maar in de week voor we op vakantie gaan laten we ze dan extra gaan zodat we op ons gemak kunnen inpakken. Alle vakanties geregeld ik vind het ideaal
     

Deel Deze Pagina