Schoonfamilie

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door AnjaED, 3 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnjaED

    AnjaED Nieuw lid

    3 okt 2017
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hallo dames,

    Ik ben nu net 22 weken zwanger maar maak me nu al zorgen over mijn schoonouders in de kraamtijd. Ze zijn heeeeel erg lief, maar bemoederen me (altijd al, maar tijdens de zwangerschap nog veel erger) meer dan mijn eigen ouders ooit gedaan hebben en ik word bij voorbaat al helemaal kriebel van de gedachte aan de kraamtijd. Zij zijn namelijk wel de aangewezen personen om zich over onze oudste te ontfermen tijdens de bevalling en erna (passen wel vaker op en vinden het niet erg om te blijven slapen (beide ouderparen wonen minimaal anderhalf uur rijden weg)). Maar ik ga dat echt niet trekken, de kraamverpleegkundige, verloskundige én mijn schoonouders in huis die me allemaal even gaan vertellen wat ik wel en niet moet doen en me willen verzorgen. Ik ken mijn lichaam, voel heel goed wat ik wel en niet aankan maar m.n. mijn schoonouders luisteren gewoon niet. Mijn man werkt fulltime en moet dat waarschijnlijk tijdens de kraamperiode ook , dus hulp is in principe wel welkom, maar ik wil dan eigenlijk gewoon lekker met ons gezinnetje zijn.

    Wat zouden jullie doen?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.910
    3.328
    113
    Drop ze op een vakantiepark of hotel in de buurt. Kunnen ze helpen waar nodig, op je zoon passen, maar heb je ze niet de hele dag om je heen.

    Ik zou er niet aan moeten denken om m'n schoonouders hier de hele dag te hebben.
    M'n vader al helemaal niet trouwens. Die zou zich overal mee bemoeien en het op zijn manier doen. Ook al weet hij dat ik het anders wil.
    Maar m'n schoonouders wonen gelukkig maar 5 minuten weg, dus die zullen niet blijven hangen. M'n vader woont een half uur hier vandaan, maar die moet gewoon werken, dus hangt hier ook niet een hele dag.
     
  3. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Eh, je schoonouders kunnen toch ook gewoon op je oudste passen tijdens de bevalling en als jullie weer thuis zijn naar huis? Die hoeven toch niet de hele week te blijven lijkt me..

    Mijn ouders zullen de oudsten opvangen tijdens de bevalling, en mijn moeder kennende komt die iedere dag wel een uurtje langs (wonen op 15min rijden), maar no way dat ik ze de hele week hier in huis wil hebben! Man gaat gewoon werken in de kraamweek, is de bedoeling tenminste, de kraamverzorgster zorgt ook voor de oudere kinderen.
     
  4. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Maar moeten ze gelijk een week in huis verblijven dan?! Zou ik ook niet op zitten te wachten ook niet als het mijn eigen ouders zijn!
     
  5. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Mijn schoonouders komen niet als mijn man niet thuis is (omdat ik dat niet wil). Ik vind ze best lief en aardig maar de 'klik' is er gewoon niet zo. Ze wonen zo`n anderhalf uur hier vandaan dus zo vaak zien we ze niet.
     

Deel Deze Pagina