Schoonmaken peuterspeelzaal

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Kanarie, 15 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.513
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    Geen idee of ik hier goed zit...

    Er hangt een briefje bij de peuterspeelzaal met de vraag of er ouders zijn die willen helpen met de jaarlijkse schoonmaak. Voorheen kon ik mij daar prima in vinden maar een tijd geleden is de peuterspeelzaal overgenomen door een kinderdagverblijf-organisatie.
    Voor 1 ochtend en 1 middag betalen wij €140, daarvoor krijgen wij geen toeslag omdat ik thuis ben.

    Ik mag voor dat bedrag toch wel een schone peuterspeelzaal verwachten en dat ouders daar niet aan mee hoeven te helpen? Ookal is het een jaarlijks iets?
     
  2. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Deze moet bij oppas en kinderopvang ;)

    Maar je hebt helemaal gelijk. Voor dat bedrag zou ik idd niet mee helpen. Als je nu een paar puzzels of blokken of autos maar naar huis neemt om af te poetsen, oke dat zou ik nog doen maar niet de vloeren, kasten, ramen, keuken enz. Daar huren ze maar een poetsbedrijf voor in.
     
  3. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ligt eraan of ze dat ook vragen voor de groepen van het kinderdagverblijf. Hier neem ik elk jaar een bak Duplo en verkleedkleding mee om te wassen. Vind het zelf geen punt.

    Op de basisschool help ik ook elk jaar mee om alle puzzels schoon te maken en trekken we alle kasten van de kant. En het een goede schoonmaakbeurt dus.

    Met genoeg ouders is het zo gedaan. Ik zou dus gewoon helpen, het is maar 1 dag per jaar.
     
  4. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Het is toch niet verplicht? Ze vragen ouders die mee willen helpen. Jij wilt dat niet, klaar toch?
     
    Ctje1987, Paardenbloem, Be Happy en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Rataplan

    Rataplan Fanatiek lid

    25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Als jij het niet wil, dan lekker niet doen. Je bent natuurlijk niks verplicht.

    Ik zorgde altijd dat ik speelgoed van plastic/kunststof had wat niet te klein was. Draaide ik gewoon 1x de vaatwasser met alles erin.
    Ook wel eens een oud kussensloop gevuld met legoblokjes in de wasmachine gedaan. Werkt prima haha
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik viel daar ook over, heb getwijfeld of ik zou gaan helpen met schoonmaken omdat ik het zo lullig vond anders.
    Maar de ene keer was ik net bevallen en had een gekneusde stuit, de andere keer waren we op vakantie en weer een andere keer had ik buikgriep.
    Het is er dus nooit van gekomen anders had ik het voor goed fatsoen met tegenzin gedaan haha.
     
  7. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Nee het is wel raar, maar zou me er zelf niet druk om kunnen maken.

    Je bent niet verplicht om te helpen, en het is misschien ook juist wel leuk om zo andere ouders te spreken.
     
  8. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier betalrn wij dat bedrag ook en krijg ook niks meer terug.
    Ik moet zeggen dat ze het bij ons nog niet gevragen hebben maar ik zou niet helpen. Ik vijd poetsen absoluut nirt erg maar ik betaal genoeg vind ik zodat ze dat zelf inhuis kunnen regelen.
     
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier is het zo dat ouders inderdaad meer betalen, maar de peuterspeelzaal veel minder subsidie krijgt vanuit de gemeente; ze hebben nu mínder geld dan toen het nog niet onder het kinderdagverblijf viel. Dus ik help gewoon mee, anders moeten de leidsters het zelf doen...
     
    fafa vindt dit leuk.
  10. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.284
    2.893
    113
    Wij hadden op de peuterspeelzaal van de kinderen ook een jaarlijkse schoonmaakavond.
    Dat gaat dan om het schoonmaken van het speelgoed en materialen, wat de regiere, dagelijkse schoonmaak niet doet.

    Op de basisschool idem dito.
     
  11. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou gewoon meehelpen, 1x per jaar. Ik zit trouwens in een vergelijkbare situatie qua kinderdagverblijf. Die kosten zijn in principe redelijk voor de opvang, het spelen, vakantiegeld en verzekeringen etc vd medewerkers. Het schoonmaken doen ze bij ons zelf, na werktijd nog.
     
  12. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Ik zou wel willen helpen, ware het niet dat mijn zoon naar een kindercentrum gaat met een busje. Dan moet heel de familie in de auto daarheen en papa met kinderen weer terug en me later weer ophalen. Dat is omslachtig. Maar ik geval van nood als niemand het doet zouden we het wel kunnen doen hoor.
    Openbaar vervoer is mij te lang.
    Maar ik haal met liefde wat speelgoed mee naar huis om dat schoon te maken als ze het zouden vragen. Soms kunnen we hem wel zelf wegbrengen en dan kan het prima.
    Als het hier om de hoek was en ik had een niet betaalde oppas zou ik het ook doen. Ik ga er geen extra geld aan uitgeven voor oppas oid.
     
  13. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.190
    4.335
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    140 euro voor wat? Per complete dag of per maand?
    In het laatste geval is het een koopje. Nee, daarvan kun je bijna niet verwachten dat er meer schoon wordt gemaakt dan het toilet.
    Maar afgezien daarvan: probeer het andersom te zien. Met genoeg vrijwilligers zorg je er samen voor dat de uurprijs redelijk blijft. Schoon moet het toch, dus ze berekenen het of aan je door of je gaat een paar uur gezellig met een groepje aan de slag.
    En het is een vraag he. Je kunt ook gewoon 'nee' zeggen.
     
    rijo vindt dit leuk.
  14. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.970
    8.773
    113
    Ach je kan nee zeggen en niet iedereen zou ook kunnen omdat zemoeten werken.
    Zelf zou ik het wel doen, de leidsrers doen erg hun best en wil ik ze wel helpen. Zou het wel vervelend vinden als er maar weinig op kwamen dagen.

    Bij ons gaan ze verhuizen en heb zelf al aangegevn als ze hulp nodig hebben met opruimen/uitzoeken/ schoonmaak dat ze me mogen vragen.
     
  15. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.513
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    Een maand voor 1 ochtend en 1 middag perweek, het is geen kinderopvang.
    Vind het een hoop geld...
     
  16. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Maar peuterspeelzaal is toch ook niet verplicht? En je kind is toch 5,5 uur onder de pannen? En jij bent thuis. Sorry, maar deze snap ik ff niet.
    Ik vind het altijd leuk om iets te doen voor school of opvang. Maar het is een vraag, dus als jij niet wil, moet je het niet doen.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit, als je wel zou werken, had je waarschijnlijk ook recht op KOT? Puur en alleen dit bedrag vind ik geen reden om niet te helpen, maar als je niet wíl helpen, dan doe je het toch niet? Het is vrijwillig.
     
    Lafelife vindt dit leuk.
  18. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.513
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    Nee, maar ik vind het wel een hoop geld wat je betaald. Dat ik geen toeslag terugkrijg snap ik, dat is onze keuze om thuis te blijven.

    Maar het enige wat ik mij afvraag is of je voor dat geld mag verwachten dat er ook een jaarlijkse schoonmaak wordt gedaan.

    Voorgaande jaren heb ik gewoon ook spullen meegenomen om thuis te wassen.
     
  19. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Je betaald €5,83 per uur om voor je kind te zorgen,te vermaken en wat te leren. Vind je dat echt veel? Is niet vervelend bedoeld hoor. Maar dit betaald heel Nederland minimaal voor opvang van hun kinderen, kinderdagverblijf is geloof ik €7 a €8 peruur en daar hoef je dan ook niet schoon te maken. Ik denk dat je toch moet bijstellen wat duur of goedkoop is.
     
    Uuz en LiveLifeLovely vinden dit leuk.
  20. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.513
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    Dan zal ik dat eens proberen te doen... dank je wel
     
    Lafelife vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina