schoonmaken van laminaat vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door djellybelly, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    wij hebben donkere laminaat!
    pfff mijn vriend wou het zo graag nou, ik hoop in ons volgende huis dat die zich bedacht heeft!

    ik moet echt iedere dag stogzuigen en dwijlen!

    nou mijn vraag als ik dwijl(ik heb geen mop! ik heb een stok waar je de dwijl van af ken halen zon doek) dan krijg ik echt van die vegen weten jullie hoe ik daar vanaf ken komen!
    het is dan net of er al weken niet gedwijlt is!

    thanx alvast!
     
  2. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

    Ik denk dat je te nat dweilt.
    Wij hebben ook laminaat en ik dweil met een trekker en daar een grote vaat doek over heen.
    Ik dweil met HG speciaal voor laminaat, zonder strepen.

    Succes
     
  3. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ja ik dweil ook met HG voor laminaat en dan krijg je geen strepen!
     
  4. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    ok dan ga ik dat van de week maar ff halen wat een ramp zeg pffff
     
  5. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ja meid hier ook donker laminaat dus ik weet wat je bedoeld haha
     
  6. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Hier ook HG laminaat glans reiniger!
     
  7. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier pledge voor laminaat, maar niet te nat dweilen en ook vooral niet te veel schoonmaakmiddel!
     
  8. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    ok nou ga een woensdag maar is ff kijken naar ander spul heb het nu met alleen water gedaan maar dat ziet er al veel beter uit hahahhahah
     
  9. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Wij hebben ook van dat donkere laminaat, idd echt super mooi maar die vlekken! :confused:
    Komen de katten van buiten zie je allemaal kattenpootjes door het huis heen, grrrrr.

    Ik heb nu speciale laminaat reiniger bij de C1000 gehaald ( voor €3 ofzo) en deze werkt perfect! En ruikt ook erg lekker. Zit iets met groene zeep in.
    Stukken voordeliger dan HG en net zo goed. Die van HG hebben wij ook gehad maar deze vind ik persoonlijk beter :)

    (lijkt wel een reclame spotje :rolleyes: )
     
  10. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik haal altijd het schoonmaakmiddel van de kruidvat heet ook laminaatreiniger super spul!
     
  11. Niet meer actief

    wij hadden precies t zelfde! Ik ergerde me rot aan die vloer terwijl we m net hadden! Net of ie vies bleef! En toen op aanraden van een vriendin die van hg gekocht en nu is het een mooi schone vloer haha
     
  12. Ilja

    Ilja Bekend lid

    24 sep 2005
    516
    0
    0
    Ik gebruik Hausrein van Leifheit voor mijn laminaat en ik heb NOOIT strepen. Het kost 4.99 bij de Blokker, een groene fles en ik doe er steeds een half jaar ofzo mee (en ik gebruik het echt voor ALLES).
    Dan met een trekker en dweil (zo'n microvezel ding) aan de gang en klaar is Ilja !
     
  13. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Idd HG laminaat reiniger en geen gewoon zeep gebruiken want dat word gegarandeerd een ramp ;)

    Succes!
     
  14. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik dacht dat je die HG niet altijd mocht gebruiken. Wij deden het gewoon met allesreiniger en dan die HG 1 keer in de maand ofzo.

    Overigens hadden wij licht laminaat en dat vond ik dan weer een ramp, daar zag je ook alles op.

    Nu hebben we een houten vloer. Daar moet nog voorzichtiger mee zijn met water....
     
  15. erdtub

    erdtub Actief lid

    1 jul 2007
    133
    0
    0
    den haag
    ik heb ok donkere kleur laminaat en gebruik de laminaatreiniger van de kruidvat , is goedkoop en heeft hetzelfde resultaat als HG
     
  16. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Hier hetzelfde. In ons vorige huis licht laminaat gehad en daar zie je ook alles op. Nu hebben we donker en is het precies hetzelfde, dus volgens mij maakt de kleur niet veel uit.
     
  17. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Had er ook altijd last van maar heb nu een stoomreiniger.
    Echt ideaal gewoon!
    Alles helemaal schoon zonder vegen(haha lijk wel een tellsellmuts :) )
    Water erin,dan gaat het stomen en dwijlen maar!
    Ik vindt het ideaal!
     
  18. Niet meer actief

    wij deden het altijd nawrijven met een droge doek.
    Gek werd ik van al die strepen...

    We hebben vorig jaar het laminaat eruit gedaan en hout genomen. Wat een verademing zeg!
     
  19. Niet meer actief

    Pledge laminaatreiniger en dan niet te nat dweilen en nadrogen met zo'n microvezel-achtige dweil.
    Wordt perfect! :D
     
  20. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    hier ook een hele lichte laminaatvloer,alles zie je erop,fijn met 2 katten...ik gebruik hg glansreinger niet te nat dweilen en ik doe gelijk goed na met een droge doek,vind het namelijk verschikkelijk als de katten erdoor heen banjeren,en zo zie je er niets van helemaal streeploos en mooi glanzend
     

Deel Deze Pagina