Schopjes of pijntjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wollig, 18 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik ben nu 16+3 weken. Woensdag en zojuist voelde ik iets in (de buurt van) mijn baarmoeder, maar beide keren wel op een verschillende plek.

    Op internet las ik dat de eerste schopjes voelen als vlinders, veertjes ofzo, klinkt heel zacht. Ik voel op 1 plek meerdere keren achter elkaar meer alsof iemand met zijn vinger in mijn buik prikt, maar dan aan de binnenkant. Een beetje een dof gevoel (geen scherpe pijn). Als ik mij concentreer op het gevoel wordt ik er een beetje naar van. Beide keren duurde het een tijdje en gebeurde het terwijl ik na een dag werk relaxt op de bank hing.

    Kan dat een ritmisch voetje of hoofd ofzo zijn? Of is het nog veel te klein om het als duwtjes te kunnen voelen en kan ik toch beter de verloskundige bellen?
    (Dit is duidelijk mijn eerste zwangerschap :oops::p)
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Misschien bandenpijn?

    Ik herken het niet als bewegingen van het kindje zoals je het omschrijft. Maar wie weet iemand anders wel!
     
  3. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Dat zou inderdaad ook wel eens kunnen, dat voel je natuurlijk ook van binnen in je buik? Ik voel het inmiddels ook over mijn hele onderbuik steeds, het wordt meer krampig. Ik denk dat je gelijk hebt.
     
  4. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ja ik voelde het van binnen. Als een soort trekkend, zeurend gevoel met af en toe een steek. De ene keer heftiger dan de andere keer.
     
    Wollig vindt dit leuk.
  5. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Dan was het dat toch echt! Dank je!
     
  6. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Haha dit is precies hoe ik het bij mijn eerste voelde. Ik dacht serieus dat m mijn man in mijn buik prikte (het was nacht)
     
    Wollig vindt dit leuk.
  7. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    :D
    En wat was het dan bij jou?
     
  8. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Schopjes;)
     
    Wollig vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina