Vrouw in Frankrijk bevalt alleen in ziekenhuis

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door luca2504, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #1 luca2504, 12 mei 2011
    Laatst bewerkt: 12 mei 2011
    Ik woon op Corsica en dit is hier echt all over het nieuws; een vrouw van 22 jaar oud, 6 maanden zwanger, is alleen bevallen in het ziekenhuis waarna haar baby'tje is overleden omdat het personeel het 'te druk' had :$

    Nu heb ik zelf al met vroege weeen in het ziekenhuis gelegen en zat echt met mijn oren te klapperen!

    Ik heb alleen een link in het frans kunnen vinden helaas..

    Elle accouche seule à l'hôpital et perd son bébé - France - TF1 News

    Edit; ze was wel nog maar 23 weken zwanger maar het personeel heeft haar daar gewoon laten liggen; zo te lezen hadden ze het nog makkelijk kunnen proberen te remmen..
     
  2. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Jeetje, het zal je maar gebeuren zeg!
     
  3. peekaboo

    peekaboo Niet meer actief

    vreselijk pff mag er niet aan denken !
     
  4. FairyLaughs

    FairyLaughs Niet meer actief

    pff... ik snap echt niet hoe zoiets kan gebeuren... zo druk kan je het nooit hebben om een patient gewoon niet te helpen, en vooral in een geval als deze..

    gelukkig gaan ze hier heel serieus om met zwangere vrouwen en nemen geen enkel risico (dat was bij mijn vorige zwangerschap zo... ).. maar dat moet natuurlijk overal gebeuren !
     
  5. Mamvannu

    Mamvannu Niet meer actief

    dat is echt vreselijk!!!
    dat het je gebeurd al en dan dat ook nog eens
    niemand je helpt!
    er zat er vast wel een koffiepauze te houden
     
  6. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Té triest voor woorden dit... :( Dit had gewoon never never never mogen gebeuren! Arme vrouw, arm kindje...

    ik had het ziekenhuis serieus aangeklaagt!
     
  7. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou euhm.. het gaat vaak goed maar altijd.. echt niet hoor.
     
  8. mamv1

    mamv1 Niet meer actief

    OMG!! Lekker personeel zeg! Pfff
    Het zal je maar gebeuren..
     
  9. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Waar gaat het heen met Frankrijk!

    En nu serieus: vreselijk zeg... :( Ik ben heel benieuwd naar het excuus van het ziekenhuis.
     
  10. tulip

    tulip Niet meer actief

    ben ik met je eens hoor, maar volgens mij was er een tijd geleden een nieuwsitem van een vrouw die in het ziekenhuis een miskraam heeft gekregen op de wc, omdat de artsen haar ook niet wilden helpen. Staat mij nog iets van bij.
     
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.473
    3.149
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

    daar moest ik ook aan denken ja... en dat kindje was dan geloof ik sowieso wel niet levensvatbaar, maar dat ze simpelweg ook geen hulp/opvang/begeleiding kreeg op dat moment, was ook zó ontzettend triest...
     
  12. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    jammer dat er geen nederlandse link is, ik kan echt geen woord frans

    maar jeetje zeg waar heb je dan een ziekenhuis voor
     
  13. Ladymistique

    Ladymistique Bekend lid

    5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    beetje irri dat mijn google chrome het niet vertaald. bij te pas en te onpas doet ie dat en nu niet..
    Maar vind het een slechte zaak.. die vrouw had ook wel het loodje kunnen leggen...
     
  14. Mamvannu

    Mamvannu Niet meer actief

    ja dat is ook nog zo, had ik nog niet eens aan gedacht!
     
  15. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    aangezien bij niet iedereen frans kan heb ik me vertaler aan gezet en hier in het nederlands


    Ze beviel alleen in het ziekenhuis en verliest haar baby
    Een jonge vrouw 6 maanden zwanger, zei ze gaf alleen de geboorte, terwijl ze in het ziekenhuis van Montauban. De pasgeborene heeft het niet overleefd. Ouders hebben geklaagd.

    De tragedie bleek donderdag door de Depeche du Midi , begon op maandag Ziekenhuis van Montauban . Aankomst per ambulance naar de eerste hulp als gevolg van de weeën, terwijl ze zwanger is zo jong als zes maanden, Sophie, 22 jaar oud wordt getransporteerd naar de arbeidsmarkt kamer. " Na het vertellen mij dat er zou overleven worden weinig kans dat de baby zal ik alleen mezelf gevonden, de vroedvrouw die samen met twee helpers verdwenen , "zegt Sophie in de regionale krant. " Ik schreeuwde, riep om hulp mijn weeën belangrijk te zijn geworden ", zegt ze. Maar het is te laat. Volgens hem, de jonge vrouw bevallen alleen. Het zou nog steeds meer dan 20 minuten, met inbegrip van bijna 10 met haar baby zonder medische hulp.

    "Wat is nog moeilijker te accepteren, is de arts hoort een kort na de excuses aan te bieden, vertelde me dat ik niet op het juiste moment, dat er geboorten waren veel dezelfde tijd en niet voldoende personeel te beheren it! " zegt ze. Met zijn metgezel, besloten ze te klagen. De officier van justitie, die nam de zaak, verzocht om een autopsie van het kind, genaamd Evan.

    " De baby was 23 weken en daarom niet rendabel , zei het ziekenhuis gezocht door Depeche du Midi. al getroffen door eerder dit jaar door twee gevallen van kindersterfte, de instelling zei donderdag in een verklaring dat de we te maken hadden met een miskraam laat in het proces van deportatie en dat " het huidige personeel in overeenstemming waren met de regelgeving . "Deze uitspraak is duidelijk niet als deze nummers waren aanwezig bij de jonge vrouw op het moment van levering of Als het ziekenhuis personeel spreekt meer in het algemeen aanwezig is in de faciliteit.

    De instelling heeft een intern onderzoek. Een keuring missie, in opdracht van de Regionale Health Agency (LRA) wordt verwacht op vrijdagochtend plaats.
     
  16. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    als ik zo lees vertaald hij het behoorlijk krom zeg
     
  17. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Dat was niet in Nederland. :)
     
  18. DunjaTamara

    DunjaTamara Actief lid

    10 feb 2011
    223
    0
    0
    opt moment ff niets
    Apeldoorn
     
  19. Bibiche79

    Bibiche79 Fanatiek lid

    10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ppf diep triest dit. Dit is al de tweede baby die overlijdt daar wat de andere reden is zeggen ze niet.

    Ze zeggen wel dat er niks aangedaan had kunnen worden want de baby had toch gestorven. Lekker makkelijk praten zo. En dan nog laat je iemand niet alleen :x Juist op zo'n moment heeft een moeder hulp nodig.
     

Deel Deze Pagina