Seks na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mvrtjex93, 17 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.083
    481
    83
    ik ben 21-7 bevallen van Mn zoontje nu vloei ik niet meer, en is me vraag wanneer we weer seks mogen is dat pas vanaf 6 weken?! Me vriend en ik hebben al aandachtkracht voor seks dus daarom mijn vraag
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Nouja het is natuurlijk volledig aan jullie, niemand kan je iets opleggen.

    Wij hebben bewusr gewacht tot de nacontrole 6 weken na de bevalling, toen hier alles goed bleek heb ik gevraagd of het weer mocht en gaf ze aan dat alles herstelt was. Dus hebben we smiddags weer seks gehad.

    Maar ik vond het alsnog behoorlijk pijnlijk en onprettig. Dat heeft echt nog wel een paar weken geduurd voordat het daar beneden weer een beetje prettig aanvoelde.

    Succes!
     
  3. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Als je niet meer vloeit mag je seks hebben heb ik begrepen. Bij mijn oudste heb ik nog erg lang last gehad van bloedverlies en moest er dan ook echt niet aan denken de eerste 8 weken. Ditmaal is het bloeden al na 2 weken gestopt:D. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.
     
  4. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Idd wat hierboven gezegd werd, zodra het bloeden is gestopt mag je weer seks hebben :D Je voelt vanzelf wel of het nog gevoelig is of niet.
     
  5. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Nouja, ze geven ook het advies van 6 weken omdat het even duurt voordat de baarmoedermond helemaal gesloten is, anders heb je grote kans op infecties.
    Het is dus niet helemaal zo dat je dit zelf kunt 'aanvoelen'
     
  6. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.083
    481
    83
    Nou dan wacht ik even netjes de controle af
     
  7. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.214
    355
    83
    Als het goed voelt gewoon doen ;) wel veilig doen trouwens je weet maar nooit ;)
    Hier ook niet gewacht tot de 6 week hoor:oops:
     
  8. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Als je gestopt bent met vloeien dan is volgens mij je baarmoedermond ook dicht. Het is niet zo dat het precies 6 weken is. Het is gemiddeld tussen de 4 en 6 weken.

    Ts ik zou even overleggen met de verloskundige :)
    Hier is het vloeien gelijk overgaan in de eerste menstruatie. Ik kon geen bloed meer zien haha was er zo klaar mee.
     
  9. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.083
    481
    83

    Ja snap ik 5 sept moet ik naar de verloskundige ☺️ Dus nog maar even wachten dan ?
     
  10. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Hebben ze jullie bij de nacontrole inwendig onderzocht ofzo? Verbaas mij erover dat mensen wachten op de nacontrole. Hier nooit dat advies gekregen!?
    Behalve wachten tot bloedverlies gestopt is en je moet je er goed bij voelen!
    Hier dus bij alle 3, sex na 2-3 weken. Gelukkig nooit pijnlijk geweest, maar ik heb dan ook nooit hechtingen gehad, dat zal zeker uitmaken.
     
  11. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Dat van die nacontrole snap ik ook niet helemaal. Ik hoef niet eens op nacontrole, dat zou betekenen dat ik nooit meer seks mag hebben?:roflmao:
     
    Iertje81 en kleinepien vinden dit leuk.
  12. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Bij die nacontrole werd er bij mij niks gecontroleerd aan de onderkant hoor. Gevraagd of ik nog vloeide, hoe ik me verder voelde en hoe het ging met de baby/ thuis.
    Dus zoiets verwacht ik nu ook weer.

    Ik ben inmiddels zo goed als 'uitgebloed', dus binnenkort maar weer eens proberen.
    Ik regel eerst nog even de pil+condooms. :D:oops:
     

Deel Deze Pagina