Seks niet gelukt

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Gember, 29 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Bleh even mijn hart luchten.

    Ik zit hier heerlijk met mijn lieve vriend en schat van een dochter (8 weken) op Bonaire. Gisteren avond samen een wijntje gedronken, dochter lag heerlijk te slapen en we hadden een prachtige dag gehad. Mijn vriend doet al enkele weken moves en nu het me het ideale moment voor seks. Maar het is niet gelukt :(. Ik was al gewaarschuwd voor pijn, dus ik was gespannen. Toen ik glijmiddel naar binnen bracht voelde ik voor het eerst dat mijn vagina echt totaal anders is nu. Strakker. Het leek me eerlijk gezegd onmogelijk dat t zou passen. We hebben echt super veel standjes uitgeprobeerd, maar niets lukte. Tot overmaat van ramp liet ik tussendoor ook nog eens een scheet :( :(. Ik kan windjes nog niet altijd binnen houden. Mijn vriend heeft uiteindelijk voorgesteld om het een andere keer opnieuw te proberen.

    Ik baal ervan, maar erger; ik durf niet zo goed meer. Heb echt de neiging om paracetamol in te nemen ofzo. Ook vind ik het vervelend dat ik niet zo zin heb in seks. Komt doordat ik borst voeding geef zei de arts.

    Is dit herkenbaar?
     
  2. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb een keizersnede gehad dus met vaginale ongemakken na een bevalling heb ik geen ervaring. Ik heb wel ervaring met borstvoeding en het kan inderdaad zo zijn dat je daardoor minder zin hebt in seks. Je lijf voedt een baby en geeft op deze manier aan dat het nog geen tijd is voor een tweede. Dus seks vindt het niet zo nodig, snap je? Acht weken is ook nog best vroeg hoor. Bij ons duurde het elf weken voor we weer seks hadden. Dat had verschillende redenen. Lief van je man dat hij zelf zegt dat jullie het later nog eens proberen en dat hij niet aandringt. Misschien kun je hem op een andere manier verwennen zonder dat er gepenetreerd gaat worden? Dan geniet hij toch en krijg jij misschien weer een beetje meer zin. En als de ongemakken blijven zou ik het even laten checken bij de gynaecoloog. Maar voor nu, neem de tijd, maak je niet te druk en geniet van je vakantie!
     
  3. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Ah lief! Dankjewel! Idd verwen ik hem wel en dat is wel fijn. Oja vergeten erbij te zetten; heb totaal ruptuur gehad.
     
  4. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Au!:eek: (is stilletjes even dankbaar voor geplande keizersnede over twee weken) Dan vind ik acht weken helemaal vroeg. Rustig aan...;)
     
  5. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Haha dankje! Ik heb alleen al zo lang geen seks meer gehad. Toen ik 38 weken was voor het laatst. Dat is 10 weken+5 dagen geleden. Vind t zo sneu voor mijn vriend. Al zeurt is daar niet over hoor.
     
  6. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Ook gehad.. ik heb bij de eerste een knip gehad en dacht echt dat ze te strak gehecht hadden. Paste echt niet meer. Heeft ook wel een hele lange tijd geduurd maar uiteindelijk na een maand of 10 voelde het weer als vanouds. De eerste paar keer ging het niet erin en daarna lukt het wel maar voelde je in het begin dat het heel erg strak was, maar dat was da na 5 minuten weg en na 10 maanden ofzo was het gewoon weer normaal.
     
    Gember vindt dit leuk.
  7. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ik zou me geen zorgen maken lieverd.. Hier met 8 weken ook geprobeerd lukte ook niet. En ik had maar 1 hechting gehad.. Jij totaal ruptuur.. Dus denk dat het heel normaal is. Super fijn dat je vriend mee denkt !
     
    Gember vindt dit leuk.
  8. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik had een subtotaal ruptuur en het heeft bijna een jaar geduurd voordat het weer ging zoals voor de zwangerschap! Ik gaf geen borstvoeding trouwens.... geef het wat tijd het komt echt weer goed :thumup:
     
    Gember vindt dit leuk.
  9. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Gewoon de tijd voor nemen hoor. Het gaat echt weer passen en je krijgt vast ook meer zin.

    10 weken mag je vriend nog dankbaar voor zijn. Had de laatste 4 maanden van de zwangerschap een schimmelinfectie. Herstel van keizersnede duurde ook 6 weken dus manlief stond op springen ;)
     
    Gember vindt dit leuk.
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Hier weigerde man sinds 12w zwangerschap, kreeg t ook niet uit zn kop. (verschrikkelijke beelddenker)

    Technisch zit t wel oke, boel is inmiddels sinds een maand of 4 operationeel zeg maar, maar in de praktijk zijn we dr nog lange niet. Kan t sinds de 12wkn zwanger tot nu echt op 1 hand tellen.

    Heb dr mee leren leven, komt vast wel weer en daarbij zou ik niet weten waar ik op t moment de fut vandaan moet halen naast 32 uur werken, huishouden, mantelzorg en een lieve maar bewerkelijke temperamentvolle dochter.
     
  11. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Dank voor de reacties en de herkenning! Ik heb alles zo onderschat merk ik. Terwijl ik wel goed ben voorbereid. Maar ik dacht steeds dat t mij allemaal niet zou overkomen. Ach, het is zoals het is. Fijn om te lezen dat het vanzelf ook weer goed komt.
     
  12. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Joh 8 weken geleden nog maar... Ik moest er toen nog niet eens aan denken. Ook totaal ruptuur gehad. Lijkt mij echt niet gek. Niet forceren het komt echt vanzelf!
    Bij mijn tweede viel de schade mee maar ook toen met 8 weken nog niet hoor. Het is best gek zo de eerste keer weer en dat speelt toch mee in je hoofd.
    Komt echt goed!
     
    Sneeuwmees vindt dit leuk.
  13. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Bij de oudste een totaal ruptuur en een knip gehad, pas na 3 maanden voor het eerst weer gedurfd en denk pas na een maand of 6 dat het (bijna) pijnloos ging. Voordat de boel van onderen allemaal goed en wel genezen was waren we al zo'n 10 weken verder.
    Bij de 2e weer een totaal ruptuur gehad, maar gescheurd op het oude litteken en geen knip, dit keer bijna geen last van gehad, maar ook dit keer waren we volgens mij een week of 8 verder voor de eerste keer seks hoor. Is niks geks aan, neem de tijd en er zoals anderen als zeggen, er zijn meerdere mogelijkheden!
     
  14. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Joh rustig aan, 6-8 weken mag het doorgaans weer vanwege het bloeden maar dat wil niet zeggen dat van onderen alles weer oke is of dat je moet. Als jij langer nodig hebt luister dan vooral naar je eigen lichaam. Ken zat mensen die pas na een half jaar aan seks moesten denken dus zo raar is het niet.
    Ik heb bij mijn eerste maar 3 hechtingen gehad en dat voelde ik na 8 weken ook nog wel.
    Er zijn zat manieren om seks te hebben zonder penetratie en hij heeft zelf ook nog een paar handen. Het komt heus wel weer. 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren.
     
  15. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Hier een KS gehad, dus geen ervaring met vaginale ongemakken. Wij hadden na 4 weken voor t eerst weer seks :oops:. Ik vond t spannend (tweede ontmaagding gevoel). Mijn man heeft extra aandacht aan t voorspel besteedt, zodat t goed voorgemeerd was daar beneden. Daarna ik bovenop zodat ik t tempo ed kon bepalen. Maar wel fijn dat je man t begrijpt. Misschien dat jullie op een andere manier intiem kunnen zijn, orale seks bijvoorbeeld.
     
  16. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Fijn om dat allemaal te horen. Idd even focussen op andere manieren om seks te hebben, dan komt de penetratie waarschijnlijk vanzelf weer. Beetje irritant dat mijn libido zo laag is. Vind t zo sneu voor hem, want hij heeft een hele hoge libido. Maar komt vanzelf goed als ik het zo allemaal lees :).
     
  17. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Wen er maar aan:roflmao:
     
  18. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Komt goed hoor! Eerste ook een subtotaalruptuur gehad. Met 6 maanden pas weer voor het eerst gelukt. Man wilde vanaf 12 weken zwangerschap al niet meer dus hij heeft geduld gehad ;)

    Bij de 2e geen "schade". Het tot 39 weken gezellig gehad en 2 weken na de bevalling hadden we het weer gezellig :)
     
  19. annick1984

    annick1984 Bekend lid

    18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Je moet je lijf ook de tijd geven om te genezen en "zichzelf" terug te vinden. Dat gebeurt niet in een paar weken. Ze zeggen niet voor niets "9 maanden zwanger en 9 maanden (of langer) ontzwangeren".

    De laatste keer dat mijn vriend en ik "het gezellig" hebben gemaakt, was in de 3e week van september (we waren bij de Bonte Wever, dus dat weet ik nog heel goed :p ), daarna begon mijn buik in de weg te zitten en daarna durfde ik niet meer. Inmiddels is onze zoon 6 weken, maar we doen het nog zeer rustig aan. Ik ben per deze week (eindelijk) van mijn hechtingen af en waarschijnlijk weer ongesteld geweest. Dat vind ik, voor mijn lijf, voor nu al heel wat... Seks kan altijd nog...
     
    Gember vindt dit leuk.
  20. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Bij mij deed het ook pijn de eerste keer weer vooral doggy. Toch doorgebeten en na 2 keer seks is de pijn vrijwel over. Ah en vervelend he die scheten. Ik heb er ook last van uit mijn vagina want ik ben een stuk wijder... dus er zuigt meer lucht in. Zo beschamend.

    Is bij jullie het libido weer normaal? Had van de week ruzie met mijn vriend omdat ik weer geen zin had.. moet er gewoon echt niet aandenken vind het maar vermoeiend.
     

Deel Deze Pagina