marley of niet ?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Romaira, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romaira

    Romaira Fanatiek lid

    23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    Als jullie de naam Marley horen denken jullie dan gelijk aan BOB ?
    en zou het schelen als je het bijv als marly of marlee schrijft ?
    en denken jullie meer aan een jonge of een meid als je die naam hoort ? hij kan voor allebei maar soms neig je toch meer naar een bepaald geslacht .
    En bayley meer jonge of meiden naam ?
     
  2. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik vind Marley/Marly/Marlee een meidennaam. Ik vind het het mooist gewoon geschreven, dus Marly of zelfs Marlie. Leuke naam en ik denk niet aan Bob ;)

    Bayley...ik denk aan een wat dikkige alcoholische drank hierij :) en vind het meer een naam voor een huisdier ipv een kindje..
    (wil niemand beledigen, is mijn persoonlijke mening)
     
  3. Ien

    Ien Bekend lid

    11 aug 2006
    935
    0
    0
    Ik dacht dus wel gelijk aan Bob. Sorry

    En bayley daar kwam mn man van de week ook mee, maar moest ook gelijk aan het drankje baileys denken
     
  4. Shady09

    Shady09 Fanatiek lid

    14 apr 2008
    1.475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    Ik vind MARLEY evht een hele leuke naam voor een jongen.

    En bij bayley denk ik idd aan het drankje
     
  5. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Tja.. ik had een collega die Marlie heette en die werd dus constant aangesproken met Bob...

    Maar goed, bij mij roepen ze ook de hele tijd dat Elian straks op school zeker constant alien genoemd zal worden. En toch vind ik het een mooie naam. ;)

    Bayley doet mij idd meer aan het drankje denken. Ik wist niet dat het een naam was (jongen/meisje?).
     
  6. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Marley vind ik meer voor een meisje, Bailey ook, maar ik moet ook gelijk aan het drankje denken, bij Marley niet gelijk aan Bob.
     
  7. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Marley deed met idd direct aan Bob denken. Als je het anders schrijft, niet meer.
    Bayley vind ik als een achternaam klinken maar dat kan door Grey's Anatomy komen...
     
  8. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    Mijn zusje heet Marly en zo geschreven denk ik niet aan Bob. Met de e ertussen weer wel.

    En Bayley moet ik idd ook denken aan Grey's Anatomy. Maar omdat ze het daar gebruiken als roepnaam vind ik dat ook wel kunnen. Maar dan wel voor 'n jongen.
     
  9. Celinaaa

    Celinaaa Bekend lid

    8 sep 2007
    609
    0
    0
    Fryslân
    Is vind Marley wel een leuke naam, denk ook niet meteen aan Bob Marley, maar ik zou het persoonlijk als Marlie/Marly schrijven.

    Bayley, vind ik ook meer een meisjesnaam maar dan zou ik het als Bailey schrijven.
    Maar idd, wel assocciaties met Grey's Anatomy.
     
  10. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Ik zou het schrijven als Marlie, dan vind ik het een leuke naam en heb ik persoonlijk helemaal geen associatie met Bob. Maar anderen kunnen die associatie natuurlijk wel hebben. Tsja, dat kan met wel meer namen en je kan ook voor een 'originele' naam komen, is dat volgend jaar ineens een bekende soapster/crimineel/... Kan je toch niet beinvloeden. Dus daar zou ik het niet voor laten.
     
  11. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Marley vind ik heel leuk! maar Bayley vind ik een jongensnaam, maar dat kan ook zijn omdat ik iemand heb gekend die zo heet alleen schreef je dan Bailey.
     
  12. angela80

    angela80 Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik vind een marley een meisjesnaam(moest meteen denken aan nina van gtst)
    en denk dus niet aan bob.
    en bayley vind ik een jongensnaam(deed me ook denken aan een serie,dawson creek geloof ik)
     
  13. Deurtje

    Deurtje Fanatiek lid

    8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Mijn persoonlijke mening :oops::

    Bij Marley denk ik aan Bob of Ziggy.
    En bij Bayley aan het drankje Baileys of een hond.
     
  14. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Marley is een vétte naam :) en dat je erbij aan bob denkt is toch juist mooi, of is ie een crimineel ofzo...
    Dan vind ik je kind Joran noemen erger :p
     
  15. jes1

    jes1 Fanatiek lid

    26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Ik dacht gelijk aan Bob...
     
  16. Romaira

    Romaira Fanatiek lid

    23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    hahaha ja we gaan hem joran noemen hahaha

    nee tis ook niet erg dat er aan bob gedacht word , maar mijn man is mega bob fan en zou dus niet willen dat iedereen denkt dat ons kind naar de bob is vernoemd dat vind ik gewoon niet leuk .
    Persoonlijk denken wij niet aan het drankje bij de naam bayley mss wel weer als je het anders schrijft , maar juist zo schrijven vind ik wel wat hebben .
    hoe we marley zouden schrijven zijn we nog niet over uit .
     
  17. Jade11

    Jade11 Bekend lid

    21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    bij marley moet ik aan een hond denken, is toch vorig jaar ergens een boek uitgebracht, marley en ik?

    bayley is inderdaad grey's anatomy, maar wel mooi
     
  18. Niet meer actief

    marley - jongen en dacht niet aan bob
    bayley - meisje
     
  19. Lara1978

    Lara1978 Bekend lid

    14 nov 2007
    614
    0
    0
    Bij Marley denk ik ook meteen aan Bob! Als je Marly schrijft niet.

    En Bayley vind ik meer een meisjesnaam (vind het als Bailee leuker geschreven)
     
  20. Kaylan

    Kaylan Nieuw lid

    21 jul 2008
    4
    0
    0
    Huis Mama
    Utrecht
    OOhh Marlie is echt een super cute naam.
    Bailey vind ik trouwens ook echt een leuke naam. Maakt niet uit jongen of meisje, we leven nu in moderne tijden. Er zijn ook meisjes die Charlie heten! Hehehe......
     

Deel Deze Pagina