September 2017

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Livaz, 29 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Ohh het forum is helemaal veranderd! Even wennen hoor!

    Waarom ga je geen kinderkamer maken voor de geboorte?? Ga je nog verhuizen?
    En 19+2 nu alweer jij!! Gaat snel zeg!! Spannend!! Nog 5 dagen en dan ben je op de helft!!

    Ik vandaag 18+4, het is zo bizar hoe snel het nu gaat!! De eerste weken heb ik echt omgekeken en nu ga ik stressen omdat er nog genoeg moet gebeuren en we alweer bijna op de helft zijn!
    Ik krijg stress van al dat geklus haha! Ik wil zo graag dat het klaar is en we kunnen gaan inrichten!! Hoe sneller het klaar is, hoe sneller mijn zoontje naar zijn grote jongens slaapkamer kan en hij daar kan wennen. Hoeft hij niet ineens én te wennen aan een nieuwe kamer én een baby.

    Hoe is het met alle andere meiden hier??
     
  2. cruesli

    cruesli Lid

    11 jan 2017
    46
    7
    8
    NULL
    NULL
    kate: Wij hebben boven 3 slaapkamers en nog een hele grote ruime zolder. Uiteindelijk willen we dus graag op een deel van de zolder een 4de slaapkamer maken voor onze oudste. Dan kan de oudste naar zolder, de tweede naar de kamer die nu van de oudste is en de baby kan naar de babykamer waar nu nog de jongste in ligt.
    Maar aangezien we eerst een stuk aan de woonkamer gaan aanbouwen nu, vind ik het wel even verbouwen genoeg. En aangezien de kleinste toch eerst een half jaar naast mij in de cosleeper ligt, zie ik nu het nut van een babykamer niet in. De (nu nog) jongste heeft ook het eerste half jaar niet in zijn mooi gemaakte babykamer gelegen ;) Dus tijd genoeg om dat te gaan realiseren als hij al geboren is.
     
  3. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Ohh op die fiets! Ja klinkt logisch!! Zeker als mini nog zolang bij je slaapt!

    Hier zijn we inmiddels al een jaar aan het verbouwen dus we zijn er ook wel klaar mee. Maargoed, we hebben opzich dezelfde keuze als jij wel, want ons zoontje kan nog prima op de babykamer (dus nu nog zijn kamer) slapen en de baby slaapt toch minimaal 3-4 maanden bij ons op de kamer, maar ja, het is ook wel lekker als ze beide hun eigen kamer hebben, haha!
    Nog even en dan is het klaar!
     
  4. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Vandaag voor het eerst echt serieuze harde buiken gehad. Direct weer in de stress want bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook bij 22 wkn waarna ik bij 24 weken ook bloedverlies erbij kreeg en 9 weken werd opgenomen in het ziekenhuis. Wil dat echt nu niet. Rustig aandoen maar, al is het ook niet iets waar ik me ziek voor zal melden, elk kwartier een harde buik, maar o zo spannend.
    Mag ook wel opzich, mn buik groeit heel hard dus mn baarmoeder waarschijnlijk ook (nu 1 vinger onder mn navel) maar blijf harde buiken eng vinden.
     
  5. Toralone

    Toralone Lid

    14 mrt 2017
    20
    0
    1
    Wow, wat is het forum verandert! Jemigt!
    Ik weet nog steeds niet of ik nou de kleine voel of mijn darmen. Soms is het gerommel, maar ik heb echt geen idee. Wel jammer. Volgende week naar de gynaecoloog en 20w echo, nu al zin in!!
     
  6. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Jammer Toralone! Zal rond deze termijn toch wel de baby zijn? Lag je placenta nou achter of voor?

    Hier duidelijk geschop en gerommel in mijn buik. Voel hem zelfs aan de buitenkant schoppen!
     
  7. cruesli

    cruesli Lid

    11 jan 2017
    46
    7
    8
    NULL
    NULL
    Oe Kate doe je kalm aan meis? Baby gaat voor alles he, dus desnoods halve dagen werken ipv meteen ziekmelden? En thuis pootjes hoog en rust nemen!
    En jeetje 9 weken in het zkh gelegen? Wat een ellende..

    Hier groeit mn baarmoeder ook giga hard, ook af en toe wel harde buiken, maar zeker niet elk kwartier. Baarmoeder ligt hier al 1,5-2 vingers boven mn navel. Is normaal voor nummer 3 zei de verlos, dan is je baarmoeder al snel groter.

    Toralone: zal inderdaad toch wel de baby zijn lijkt me? Ligt je placenta ook voor?

    Hier voel ik mini echt goed en elke dag wel nu, heerlijk <3

    En vandaag de 20 weken echo! Zo mega spannend weer, bbbrrr!!
     
  8. Toralone

    Toralone Lid

    14 mrt 2017
    20
    0
    1
    Ik geloof dat mijn placenta aan de voorkant lag, lijkt me stug dat die van locatie veranderd als dat gezien wordt bij de 10w echo? En dan heb ik nog een beetje extra vet als stootkussen én het is mijn eerste, dus allemaal meewerkende (of eigenlijk tegenwerkende) factoren. Met de doppler is nog steeds te horen dat hij erg druk is, dus het zit wel goed ;) Ik vind het enkel jammer dat ik het gewoon niet zeker weet haha
    Nog 7 dagen tot 20w echo, aftellen maar :D
     
  9. cruesli

    cruesli Lid

    11 jan 2017
    46
    7
    8
    NULL
    NULL
    Hier een fantastische 20 weken echo gehad gisteren! Alles zag er goed uit, alles erop en eraan, niets teveel en niets te weinig.
    En wat is hij toch knap <3 weer zo'n knappe kerel erbij, ik kan mn geluk niet op!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Toralone

    Toralone Lid

    14 mrt 2017
    20
    0
    1
    Wat een prachtige echo! Heerlijk weer, cruesli, dat je even kon gluren naar je mannetje!
     
  11. Toralone

    Toralone Lid

    14 mrt 2017
    20
    0
    1
    Ik had gisteren mijn eerste magische momentje! Ik heb de kleine gevoeld! Tijdens het luisteren met de doppler kon ik duidelijk voelen hoe er iets tegen de doppler aan wreef/schopte/drukte o_O
    Wat een heerlijk gevoel!!! Ik schrok wel enorm haha!

    Vandaag 20 weken <3
     
  12. gouda82

    gouda82 Actief lid

    4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Hallo mama's,
    Mag ik me nog aansluiten?
    Ik ben mamma van Gijs (net twee en een enorme peuter puber) en mini komt zo rond 24 september.
    Werk in de gehandicapten zorg als activiteiten begeleidster in een keramiek atelier en in mijn vrije tijd vind ik het heel fijn om lekker te volleyballen (hoewel dat nu wel wat lastiger begint te worden).
    Inmiddels zijn we (nou ja, ik, mijn man is niet zo handig en ik een pietje precies) druk aan het klussen in Gijs zijn grote jongens kamer zodat mini straks in Gijs zijn oude kamer kan.
    Volgende week de 20 weken echo en moet zeggen dat ik dat nu een stuk spannender vind als bij Gijs (compleet met nare dromen en wakker liggen)
     
  13. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Cruesli! Wat een heerlijk nieuws en wat een mooie echo!! Wat een feest dat alles goed is! Zal wel een opluchting zijn!!

    Toralone, wauw! Magisch he!! Die eerste duidelijke tekenen van leven zijn zoo bijzonder!
    Ik luister zelf met de angelsound regelmatig, gewoon even als ik 'zekerheid' wilde, maar is echt niet meer nodig, ik voel die kleine echt zo vaak schoppen! Gevoel is echt onbeschrijfelijk he!!
    We mogen nog 20 weken (hopelijk) genieten van dit heerlijke gevoel!!

    Welkom Gouda!! Tuurlijk mag je je nog aansluiten! Gezellig!
    Heel herkenbaar wat betreft de 20 wkn echo! Ik heb exact hetzelfde. Morgen heb ik hem en ik heb er echt een onprettig gevoel bij.
    Vandaag op mijn werk weer een zwangerschapsafbreking begeleid die ook bij de 20 wkn echo de afwijkingen van haar kindje had gehoord. Dan denk ik alleen maar van 'wat haar kan overkomen, kan net zo goed ook mij overkomen'.
    Ben echt stiknerveus!
     
  14. Toralone

    Toralone Lid

    14 mrt 2017
    20
    0
    1
    Hey meiden, kom op! Positief denken! Ik heb woensdag mijn 20w echo en ik heb er juist enorm zin in, misschien omdat ik niet weet hoe ik me druk moet maken, dat doet die kleine wel! Natuurlijk kan er van alles uit komen, maar heb laatst ook een verhaal gelezen van iemand die daags voor de uitgerekende datum erachter kwam dat het hartje gestopt was (navelstreng 4x om de nek). Laten we positief blijven denken, want dat is het allerbeste!

    En welkom gouda! Het is een erg stil clubje, maar je bent van harte welkom!
     
  15. gouda82

    gouda82 Actief lid

    4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Ik werk in de gehandicapten zorg. Zie dagelijks hoe het ook kan en zie de zorgen bij de ouders van mijn cliënten.
    Natuurlijk is een kindje met een beperking ook welkom maar dat is toch niet wat je hoopt voor je kinderen.
    Weet rationeel ook wel dat de kans dat alles goed is vele malen groter is dan de kans dat er iets mis is. Maar kan de zorgen/nare dromen helaas niet uitzetten.
     
  16. gouda82

    gouda82 Actief lid

    4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Jeej, hier een mooie echo. Onze mini is goed gekeurd!
     
  17. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Wat heerlijk Gouda!! Gefeliciteerd!!

    Hier ook een hele mooie 20 weken echo gelukkig!! Alleen een witte vlek op het hart, maar dat kan geen kwaad en komt blijkbaar zoveel voor zonder dat het gevolgen heeft dus niks om me zorgen om te maken!
    Ik ben in ieder geval heel erg blij! Ik voel me goed en groei goed door.

    Ik ben begonnen met me stap voor stap voorbereiden op de bevalling. Het is nog vroeg maar voelt goed om boeken te lezen erover en hoop dat ik daardoor een fijnere bevalling krijg dan de eerste. En anders kan het geen kwaad om wat meer kennis op te doen voor het begeleiden van bevallingen op mijn werk, haha!
     
  18. gouda82

    gouda82 Actief lid

    4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Super fijn Kate!
     
  19. Toralone

    Toralone Lid

    14 mrt 2017
    20
    0
    1
    Hier vandaag ook de 20w echo gehad. Alles zat erop, eraan en erin. Alles zag er perfect uit. Onze mini is een pittige.... tante ;)
     
  20. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Toralone!! Gefeliciteerd!! En wat leuk, een meid!!! Op naar jurkjes, rokjes, haarbandjes, maillots en heel veel strikjes, haha!!!


    Wij hebben vandaag een intake gedaan bij onze 'reserve' geboortefotograaf. Onze eigen fotografe die ook onze bruiloft, zwangerschap en newborn van baby 1 heeft gedaan, gaat dit keer behalve de zwangerschap en newborn, ook de geboorte fotograferen. Maar ze is officieel bruidsfotograaf, dus in september is elke vrijdag en zaterdag bezet ivm een bruiloft die ze fotografeert. Dus vandaag een gesprek gehad bij iemand die op vrijdag of zaterdag zou gaan fotograferen mocht ik dan bevallen. Vind het wel echt spannend. Zo geen idee wat ik kan verwachten.
    De klik met haar is er wel, maar toch anders als met onze 'eigen' fotograaf, omdat we die al 5 jaar kennen. Hoop gewoon dat ik niet op 1 van die dagen beval, maar vind het wel echt spannend, uberhaupt om er een fotograaf bij te hebben.
    Maar merk dat ik van mijn eerste bevalling zoveel kwijt was en de foto's die mijn moeder toen heeft gemaakt al zoveel houvast voor me geven, dat ik het nu wel echt wil, een professionele fotograaf erbij. Ik vind het wel echt een gek idee, haha!

    Overwegen jullie dat ook, een geboortefotograaf? Moet ook zeggen dat het wel echt een investering is!
     

Deel Deze Pagina