September 2017

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Livaz, 29 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona1982

    Ramona1982 Bekend lid

    26 dec 2013
    680
    0
    16
    nieuwegein
    Hoi dames ik meld me wat later aan. Ben op 2 september uitgerekend van mijn tweede kindje een meisje
    Voelde me tot 20 weken echt toppie. Sterker nog op mijn werk zelfs tot 15 weken verborgen weten te houden op mijn bazin na dan. En toen ik iets over de 20 weken was werd het allemaal het ene kwaaltje na het andere kwaaltje. Ook een beetje dom en eigenwijzigheid van mezelf want de vk vond dat ik moest stoppen met hele vroege diensten 4:30 op staan en met de hele late diensten tot 1 uur. Maar ja ik voelde me kippielekker. Nu zit ik dus met volledige rust thuis
     
  2. Ramona1982

    Ramona1982 Bekend lid

    26 dec 2013
    680
    0
    16
    nieuwegein
    Krijg mn banner niet goed?!
     
  3. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Welkom Ramona!
    Lastig he, luisteren naar je lijf! Jammer dat je nu al thuis zit!! Waar heb je precies last van?

    Hier inmiddels alweer ruim 21 weken zwanger! Het gaat goed hier gelukkig!! Alleen slapen is niet echt lekker comfortabel meer en dat maagzuur! Vreselijk!!
    Maar verder nog helemaal op de been gelukkig! Werken gaat prima!!
     
  4. Ramona1982

    Ramona1982 Bekend lid

    26 dec 2013
    680
    0
    16
    nieuwegein
    Dankjewel!!
    Hier eet ik best veel rennies. Maar dat mag ook zei de vk

    Ben echt energieloos en doodmoe en krampen in mijn buik en mn bekken/rug doen steeds meer blokkeren/pijn.
    Denk dat alles een beetje op elkaar doorwerkt.

    Nou kan het allemaal wel komen wat ik de afgelopen jaren al voor de kiezen heb gehad dat ik gewoon een beetje een zwakker gestel heb maar wie weet knap ik nog wat op
     
  5. Meijtje

    Meijtje VIP lid

    24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Zo jullie gevonden, nu ze alles omgegooid hebben ben ik alles kwijt...
     
  6. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Ja dat kan zeker allemaal verband hebben met elkaar! Vervelend dat je zo'n last hebt van alles!!

    Joepie, je bent er weer Meijtje!! Hier moet ik nog steeds ook wennen hoor!

    Vandaag even naar het ziekenhuis geweest. Had last van harde buiken en branderig gevoel bij plassen. Maar geen blaasontsteking en gelukkig nog een goede cervixlengte. Dus weer naar huis en misschien gewoon wat rustiger aandoen, hihi.
     
  7. Toralone

    Toralone Lid

    14 mrt 2017
    20
    0
    1
    Hey allemaal, hier weer even updateje. Alles gaat nog goed hier. Wordt al lekker verrot getrapt hier van binnen... Woensdag standaard controle bij de vk, over 6 weken krijg ik nog een groei echo ivm mijn BMI. Buiten dat voel ik me prima :D
     
  8. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Wat fijn om te horen Toralone!! Heerlijk he, dat getrappel!!
    Ik moet vrijdag weer naar de gyn, dus ik ben benieuwd!!
     
  9. cruesli

    cruesli Lid

    11 jan 2017
    46
    7
    8
    NULL
    NULL
    @Gouda: Welkom hier en natuurlijk mag je je aansluiten.
    Hoe was je 20 weken echo? O ik lees het al, wat fijn!
    @Kate: Jij ook gefeliciteerd met je goede 20 weken echo!
    Ik wil absoluut geen geboorte fotograaf. Naast dat het wel eens belachelijk snel zou kunnen gaan (nummer 2 viel er in 2,5 uur van eerste wee tot geboorte uit), voel ik
    me daar gewoon niet prettig bij.
    Slim om een reserve fotograaf te hebben, maar hopelijk beval je gewoon lekker doordeweeks ;)
    @Toralone: Ook al een goede echo, joepie! en leuk, een meisje!
    @ramona: welkom! Wat balen dat je na je 20 weken ineens allemaal kwaaltjes kreeg zeg.
    Hier alweer ruim 24 weken zwanger, wat gaat het toch mega snel! Ik heb een buik alsof ik al 30 weken zwanger ben, hihi gaat nogal hard bij nummer 3.
    Meneertje is heerlijk actief en ondanks mn voorliggende placenta voel ik hem de hele dag door heel erg goed en ook van de buitenkant. Manlief kan hem elke
    avond voelen, genieten!
     
  10. Toralone

    Toralone Lid

    14 mrt 2017
    20
    0
    1
    Hier sinds vrijdag op zaterdagnacht is de kleine aan de buitenkant goed te voelen. Ook hebben we een precho geboekt, 24 juni is het zover. Voor 25 juni is de babykamer klaar, anders mag mijn vriend niet te crossen :D
     
  11. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Wat heerlijk dat jullie ook al de baby's aan de buitenkant van de buik voelen!! Hier is het ook duidelijk voelbaar en zichtbaar! Soms zelfs pijnlijk als hij hard op mijn blaas trapt!! Ik voel hem ook echt de hele dag door, waar ik hem hiervoor alleen maar 's avonds voelde in rust, maar nu echt elk moment van de dag! Zo fijn!

    Morgen een feestje, want dan de magische 24 weken grens bereikt en is onze gup levensvatbaar!!

    Hoe vinden jullie het met de warme dagen nu?
    Ik voel me zo opgeblazen, te warm en loom! M'n energielevel is echt 0 gewoon! Ik ben sowieso al een wintermens, maar deze hete dagen zijn nog erger met een dikke buik en een dreumes die ineens vooruit schiet in zijn ontwikkeling en alles wil wat hij nog niet (alleen) kan.
     
  12. cruesli

    cruesli Lid

    11 jan 2017
    46
    7
    8
    NULL
    NULL
    Hahah Kate ik ben juist een zomermens en ik vind deze warme dagen fantastisch! Ik vrees dat ik hoogzwanger in augustus wel iets anders piep ;) Maar nu alleen maar genieten! Lekker niet teveel kleren aan en niet teveel doen, dan komt het helemaal goed. Heb energie genoeg, heerlijk dit tweede trimester.
    Alleen nu erg gaar, want mijn kleuter is ziek, dus al 2 nachten amper tot niet geslapen, gaaaap! En normaal slaapt babyboy ook 's nachts, maar nu ik wakker was, was hij het gezellig ook, wat een druktemaker! Maar even mn hand op mn buik leggen en hij werd weer rustig, zo bijzonder <3
     
  13. gouda82

    gouda82 Actief lid

    4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Hier erg moe. 2 jarig mannetje met waterpokken. Op zich geen ramp (liever nu als straks in oktober) alleen zitten ze ook in zijn mondje en die doen veel pijn. Dus al een paar nachten ieder half uur wakker.
    Verder flink last van de warmte en heb een lage bloeddruk. Voel me regelmatig weg zakken. Is vooral niet handig op werk dus daar ben ik absoluut niet productief. Ik ben aanwezig en daar is dan ook zo'n beetje alles mee gezegd. Hoop dat ik door alleen aanwezig te zijn het nog de laatste 8 weekjes voor onze vakantie en daarna mijn verlof ga redden.
    Kijk nu al uit naar mijn verlof, heerlijk en flink aantal maanden van mijn kindjes genieten (heb "wat" extra verlof opgenomen)
     
  14. cruesli

    cruesli Lid

    11 jan 2017
    46
    7
    8
    NULL
    NULL
    Pfoe dat is heavy met een ziek kind he Gouda, gaat t inmiddels al wat beter met je zoontje?

    Hier nu 25+5. Vanmorgen gewogen en in totaal nu 7kg aangekomen. Op hoeveel kg zitten jullie? Ik vind t namelijk mega veel, maar de verlos vond t keurig gemiddeld.
    het zit ook echt alleen op mn buik, die groeit alleen pal naar voren en verder zit t nog nergens (naja 2 cupmaten groter, dat scheelt ook :'D )
     
  15. gouda82

    gouda82 Actief lid

    4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Ja, gaat gelukkig weer goed met de kleine krentenbol. Nog een paar korstjes maar die zijn er vast ook met een paar dagen af.
    Wat betreft gewicht zit ik nu op ongeveer -6.
     
  16. cruesli

    cruesli Lid

    11 jan 2017
    46
    7
    8
    NULL
    NULL
    min 6??
     
  17. cruesli

    cruesli Lid

    11 jan 2017
    46
    7
    8
    NULL
    NULL
    Wat jammer dat het hier zo stil blijft!
     
  18. gouda82

    gouda82 Actief lid

    4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Ja -6 heb in het begin amper kunnen eten 's avonds dus viel flink af.
    Maar dit is nog niks vergeleken met mijn eerste zwangerschap. Toen zat ik op -18 maar dat kan ik niemand aanraden. Was toen de hele zwangerschap flink ziek.
     
  19. cruesli

    cruesli Lid

    11 jan 2017
    46
    7
    8
    NULL
    NULL
    Alles goed met iedereen hier? Ik inmiddels 28+1, dus officieel in het derde trimester. Warme weer geen last van , houd (nog?) geen vocht vast gelukkig. Alleen energie is ver te zoeken, maar dan alles maar een tandje lager, ook prima.
    Eergister de 3D echo van ons ventje gehad en wat is hij weer knap <3 lekkere bolle wangen al!
     
  20. orchidee32

    15 apr 2014
    52
    2
    8
    Vrouw
    Verzorgende
    Zuid Holland
    Hier nu ook officieel in het 3e trimester, merk wel dat het nu allemaal een stuk lastiger word..
    helaas ook erge last van harde buiken dus lig het grootste gedeelte van de dag nu op de bank..heel vervelend want het liefst ben ik aan het schoonmaken haha moet nog zoveel doen "vind ik zelf" voordat de baby komt
     

Deel Deze Pagina