Show je baby aankopen!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Boommm, 14 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Maar een dekbedovertrek wordt toch afgeraden de eerste twee jaar?
     
  2. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Voor zover ik weet alleen een dekbed. Ik vind dit persoonlijk veiliger dan een lakentje. Heb er bij mn oudste nooit wat over gehoord
     
  3. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Een dekbed (of een deken in een dekbed-hoes) kan veel te warm zijn voor een baby. Ook kan je kind zich makkelijk onder – of in – het losliggende beddengoed wurmen, wat de ademhaling kan belemmeren.

    Gebruik dus liever een deken met een lakentje en maak het bedje stevig en kort op (met de voetjes tegen het voeten-einde). Of nog veiliger: gebruik een goed passende slaapzak.

    Mogelijke bezwaren:

    • Sommige ouders zijn bang dat hun kind het koud heeft (met alleen een slaapzak, of onder een deken en lakentje). Die vrees is meestal onterecht.
    Of de temperatuur goed is, is het beste te voelen aan het nekje van de baby. Dat moet prettig warm aanvoelen. Bedenk dat een gezonde baby het niet zomaar te koud heeft in een goed geïsoleerd Nederlands huis.
    Bron; https://www.ouders.nl/artikelen/veilig-slapen-0-4-jr


    Je moet het natuurlijk zelf weten hoor, maar dacht dat je het misschien niet wist.
     
    Niny vindt dit leuk.
  4. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.821
    2.080
    113
    Vrouw
    Houten
    Had nog noooit van duo dekentjes gehoord, eens op gegoogled en ziet er best handig uit! Kan me voorstellen dan niet iedereen lakentjes handig vind idd, nooit over nagedacht om zo'n soort dekentje in een overtrekje te doen haha! Slim!
     
  5. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.821
    2.080
    113
    Vrouw
    Houten
    @Boommm Ze gebruikt geen dekbedje, maar zo'n katoenen deken gewoon net als ieder ander. Ze doet deze in het overtrek, ipv dat ze er een lakentje onder legt :) (als ik het goed begrijp).
     
  6. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Zoals in het bericht hier boven staat wordt ook een deken in een dekbedhoes afgeraden :)
     
  7. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Het lijkt alsof ik heel veel heb/koop maar dat valt echt vies tegen hoor. Koop maar t/m 62 en 62 dan alleen een kleine voorraad voor als hij in eens over gaat. Nog genoeg ruimte om te shoppen dus. :cool::cool: Ook als hij geboren is dan mag ik verder met 62 , 68 en ga zo maar door.
     
    Jess93 vindt dit leuk.
  8. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.821
    2.080
    113
    Vrouw
    Houten
    Maar hoezo zou zo'n zelfde katoenen deken in een katoenen hoes warmer zijn dan een katoenen lakentje onder een katoenen dekentje? Gewoon oprechte interesse hoor, geen aanval ofzo (voordat het verkeerd opgevat wordt haha!) :D

    Edit: want als je het bedje net zo kort als normaal opmaakt kan je kindje ook niet eronder verdwijnen zoals ze zeggen in dat bericht, dus dat 'risico' valt dan toch al weg?
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  9. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Geen flauw idee, maar het wordt afgeraden ivm verstikkingsdood ook.
     
  10. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Een deken in een dekbedhoes zorgt juist niet voor losliggende beddengoed.
    Je zorgt dat het dekentje goed erin zit en dan strak opmaken. Je houd altijd de temp in de gaten van een baby.
    Als je hem hoog op maakt snap ik dat het onveilig is maar je maakt het verder hetzelfde op als een dekentje met een lakentje en blijft naar mijn idee beter liggen.
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  11. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Klopt ik heb serieus nog nooit commentaar erop gehad en juist dat de kraamzorg het veel fijner vond..

    Je moet natuurlijk doen wat je zelf wil maar vind dit persoonlijk ideaal
     
  12. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.821
    2.080
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik kan het me alleen wel voorstellen als het overtrekje niet breed genoeg is om aan de zijkant goed in te stoppen. Maar als ook daar rekening mee gehouden is zie ik zelf het verschil niet zo tussen zo een overtrekje of een lakentje.

    Ik ga zelf overigens wel voor lakentje en dekentje omdat ik dat ook zo schattig vindt staan :D (en ook nooit over de methode nagedacht van zo'n overtrekje haha) Heb ook nooit moeite gehad met het opmaken daarvan.

    @Gootje1988 Je oudste is wel al even geleden he, dus hou er wel rekening mee dat er wat dingetjes veranderd zijn mbt (veiligheids)adviezen van kraamzorg ook (in zn algemeenheid, niet perse enkel met dit).
     
  13. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Je heb inderdaad zat ruimte om het in te stoppen. Je heb misschien 1 laagje lakentjes extra maar voor de rest is het precies hetzelfde.

    Heel misschien haal ik 2 lakentjes voor de zekerheid maar misschien ook niet en ja zeker behoorlijke tijd geleden :roflmao:
     
    Jess93 vindt dit leuk.
  14. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
  15. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Dat weet je niet. Kwestie van uitgaan van het goede in mensen en erop vertrouwen dat ze m wel naar de stort hadden gedaan als er een ongeluk mee was gebeurd.
    Want zeker weten doe je het alleen als je een nieuwe koopt, of via mensen die je echt goed kent. Iemand die via marktplaats verkoopt, kan net zo goed liegen over de geschiedenis van de autostoel.
     
  16. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Haha ja dat is waar! Maar ik krijg zo ontzettend veel en vind het ook leuk om dingen zelf te kopen dus daarom soms al iets groter! :D

    Maat 62 heb ik volgens mij serieus al een stuk of 10 rompertjes, waarvan ik er denk ik 2 zelf heb gekocht :o: Eerste kindje hè.. :oops:
     
    Jess93 vindt dit leuk.
  17. Feline31

    Feline31 Bekend lid

    11 feb 2017
    927
    588
    93
    Ooooh mooi! Mag ik vragen waar je die gekocht hebt ?
     
  18. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Bij de baby dump, waren beide nu in de aanbieding!
    Die met stippen is van Meyco. Andere is de Jollein kabel collectie.
     
  19. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Lamp voor de babykamer :D
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Micchan, Jess93 en Star2017 vinden dit leuk.
  20. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Wauw!!!
     
    Gootje1988 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina