show je tractatie voor school ...

Discussie in 'De lounge' gestart door happymama, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    Helemaal mee eens!!Mijn dochter eet op het kdv al standaard fruit en mijn zoon krijgt elke dag naar school al standaard fruit mee.
    Dan vind ik het persoonlijk leuk ,om juist geen fruit te laten trakteren. Immers zijn ze jarig en willen ze dan juist iets trakteren wat ze niet al standaard elke dag eten.

    Zakken vol snoep is natuurlijk erg overdreven ,maar iets kleins maakt toch echt niks uit denk ik dan. En ook kaasjes etc kun je op een leuke manier versieren als je echt geen snoep wilt.
     
  2. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Op het schoolplein zie ik altijd dat de mandarijntjes nog in de tas zitten of aan de mama's gegeven worden en heg snoep al op/open is..
    Omdat fruit gewoon iets dagelijks is, net als groente/zuivel etc vind ik het leuker om kinderen snoep te geven of chips...
    Je hebt tegenwoordig ook genoeg suikervrij/biologische koekjes bij de tuinen bijv.
    Of een suikervrije cake maken is ook leuk en gezonder.
     
  3. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hier een komkommerkrokodil toen eef 3 werd..

    Hoefde van mij perse niet super gezond of zo, maar Eef is gek op komkommer en kaas.. zaten ook nog kleine knakworstjes, worst en mandarijntjes op...

    Er is niets van overgebleven, ze zijn er met z'n allen om heen gaan zitten en hebben het ding met huid en haar opgevreten :D
     
  4. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.652
    1.822
    113
    Onze dochter is gek van Shaun the sheep en dus heb ik avonden zitten knutselen op shaun the sheep-jes :D Ik heb in een wc rol een gat geknipt en met watten beplakt om ze goed in de vacht te zetten. Verder met sjabloontjes gewerkt om kop en poten te maken. Gewoon uitgeprint en op stevig papier geplakt en uitgeknipt. De schaapjes zelf heb ik middels dat gat op een bellenblaas gezet en dat was dan het uitdeel ding.

    Persoonlijk ben ik van mening trouwens dat het toch helemaal niets uitmaakt wat er nou uitgedeeld wordt? Laat elke ouder/kind dit gewoon zelf bepalen. Je mag er wel een mening over hebben natuurlijk, maar ik vind niet dat je daar nou een waarde oordeel aan moet verbinden. Dan krijg ik straks nog te horen misschien hoe goedkoop mijn idee was, want wat kosten nu die bellenblaasjes bij de action per drie stuks? Een zak watten? Terwijl iemand die druiven heeft uitgedeeld en daar iets moois van maakt (ik vond die rupsjes op dat groene blad echt super gaaf!!) in verhouding wel meer kwijt kan zijn. Maar goed, dat wilde ik zelf even kwijt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Ik heb vorig jaar voor Thijmen 'ijsjes' gemaakt met een feesthoedje en een bol crêpepapier. Daarin zat een bakje klei en vormpjes. Ben toen helemaal vergeten foto's te maken, maar ze waren wel erg leuk geworden ;)

    Voor nu weet ik het nog niet. Ik zag bij het kruitvat van die kleine pakjes minsteck, die vond ik erg leuk. Of een cupcakeje oid. Ik neig altijd naar non-food omdat je dan niet zit met allergieen, ongezonde troep etc. Bij ons is fruit trakteren wel redelijk normaal, wordt ook veel fruit en groente gegeten op school.

    Thijmen eet thuis ook graag een bakje paprikareepjes of komkommerschijfjes. Op fruitdag wil hij soms ook liever komkommer of paprika mee.
     
  6. Triskele

    Triskele Niet meer actief


    ik ga dat gewoon zelf maken voor mijn kindjes zo leuk vind ik hem haha

    helaas niets voor school want het moet halal zijn, mag bv ook geen gelatine ofzo inzitten, een kindje heeft glutenallergie (daar had ik iets anders voor gemaakt) en als het niet perse halal moet wezen dan mag het al zeker geen varkensvlees natuurlijk zijn. Zoveel dingen om rekening mee te houden, ik zeg je; een zakje chips is snel geregeld en handig (vandaar dat de school zelf hier vaak voor kiest hihi) ik vind dat soms best lastig verzinnen met een multi culti school hoor maar dat is dan ook een van de redenen dat ik voor een school heb gekozen met veel culturen omdat ze dan er wat van kunnen leren.
     
  7. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Hier wordt om 9 uur getrakteerd, en ik vind het echt niet normaal dat kindjes om 9 uur al aan een zakje chips, of een zak snoep zitten.
    Er zitten nu 25 kindjes in de klas, en afgelopen maand zijn er 5 kindjes jarig geweest.
    Als die nu allemaal snoepgoed hadden getrakteerd, dan hadden ze elke week wel een ochtend snoep of chips gehad. Ik vind dat echt niet normaal, sorry.
    Fruit is hier een traktatie, een worstje of een stukje kaas helemaal. En als ze dan een komkommer krokodil krijgen, dan kan het feest niet op.
    Ik ben echt blij dat het hier gewoon niet mag. Dan maar betutteld.
    En ik ben echt niet hysterisch wb snoepgoed, maar niet 's ochtends na het ontbijt en voor het fruit eten.
    Verjaardagsfeestje houden we in een grote speeltuin/ ontdek piramide MET frietje, ijsje en limo.
     
  8. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn dochter wil popcake lolly trakteren
    dus die ga ik bakken en maken
    en er komt een kleinigheidje bij
     
  9. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    beetje kort door de bocht weer


    ik vind het heel jammer maar ik heb hier een dochter die appel en banaan lust
    en voorderest geen 1 ander soort fruit eet
    ze krijgt het aangeboden maar eet het niet lust het niet
     
  10. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    kijk smarties vind ik dus een heel slecht snoepje
    al die kleurstoffen en daar worden kinderen druk van
    en die handen helemaal onder de kleurstof

    nou had ik niet van jou verwacht
     
  11. Tess11

    Tess11 Actief lid

    12 jul 2008
    317
    1
    0
    die kleurstoffen zijn niet meer toegestaan..genaamd azokleurstoffen. maar dat terzijde..mensen die denken dat cake, worst of kaas gezonder is dan snoep moeten ook even bij zichzelf te raden gaan..je vervangt suiker voor vet lijkt me niet veel beter toch? ik vind zelf een traktatie is een extratje dus mag gewoon lekker zijn..fruit en groente eten ze bij mij thuis voldoende..
     
  12. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Dat ligt er ook maar helemaal wat voor kaas/worst of cakeje je hebt, en waar je het vandaan hebt.
    Ik hou daar namelijk rekening mee.
     
  13. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.983
    5.815
    113
    Wat een leuke dingen zitten er tussen.

    En voor mijn zoontje, die dus geen heel fruit eet (ivm de structuur) heb ik weleens knijpfruitjes getrakteerd. Leuk kikkertje eromheen geknutseld en was een groot succes.
     
  14. Priscilla4

    Priscilla4 Fanatiek lid

    30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    die schaapjes!!!! geweldig!!
     
  15. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Dus als een dreumes liever een banaan heeft dan druiven dan is die verwend ?

    Jij lust toch ook ( bijvoorbeeld ) kaas wel en worst niet ??

    Echt bullshit dat een kind dan verwend is.
     
  16. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.378
    3.246
    113
    Anders vervangen door kipfilet?
    Ik haal zelf halalworst bij de arabische winkel euro voor een pakje!
     

Deel Deze Pagina