show je tractatie voor school ...

Discussie in 'De lounge' gestart door happymama, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ja we hebben weleens een doos met van die celebrations gegeven!
     
  2. kinderwens88

    kinderwens88 Fanatiek lid

    6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke... soepstengels.... slim.... en rode dropveters. Moet ik onthouden. :)
     
  3. Cryptonism

    Cryptonism Fanatiek lid

    6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeie genade :$ Wat is er gebeurd met de blokjes kaas of stukjes worst????

    Ik mag me wel gaan voorbereiden merk ik al :D. Ik die volledig a-creatief is :D.
     
  4. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Deze heb ik gemaakt heeft mijn zoontje op kdv gettrakteerd toen hij 1 werd.
    Autootjes van de action en aanhanger is een doosje rozijntjes
     
  5. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    gaaf!
     
  6. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Bumba :)
    Met kleine knijpfruitjes
     
  7. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    haha ja en toch heel simpel!
     
  8. MamaG

    MamaG Fanatiek lid

    24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
  9. Lon enTijn

    Lon enTijn Fanatiek lid

    23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Traktatie 'Enge Haai'

    Deze haaien heeft mijn zoon getrakteerd begin deze maand toen hij 5 werd. Ik had er een doosje smarties ingedaan en een klein snoepje.
     
  10. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wow!Tof zeg!

    Zoontje is maar een maand of 4 bij de onthaalmoeder geweest, dus daar heb ik nooit hoeven te trakteren voor z'n verjaardag. Voor m'n dochtertje zal ik tegen dan ook iets leuks willen verzinnen.
     
  11. Triskele

    Triskele Niet meer actief


    Dat is niet echt handig in een klas met vele afkomsten eigenlijk om dat te trakteren, daarnaast zijn er veel allergieën en ook nog echt gezond zijn kaas en worst ook niet echt eigenlijk (heel veel kids tegenwoordig lusten het ook niet)

    Daarnaast is het prikkertje ook niet echt kindvriendelijk, maar daar moet je het resultaat (prikker in gehemelte ) voor hebben gezien denk ik :p

    Zoiezo als je wilt trakteren is het verstandig om je te verdiepen en de regels van de school te respecteren (ook al ben ik het er niet altijd mee eens :p ) en ook eens de moeders aan te spreken wat ze wel en niet mogen hebben e.d.
     
  12. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.534
    731
    113
    Hier tot nu toe (2x) getracteerd alleen voor de leiding. Maar hier wordt het op de creche ook niet gedaan. Ik zag nu laatst op school wel een kindje lopen met wat lekkers maar dat was een cake die een beetje versierd was geen hele fantasierijke dingen.
     
  13. MHMW

    MHMW Niet meer actief

    Heb even zo geen andere foto, maar dit dus. Thomas de Trein. Tegen elkaar aan gedaan en daar tussen een verpakt spekje en Haribo zakje met beertjes. Mooi verpak met lintje en tekst op Thomas Tijn 3 jaar!
     
  14. Sukke

    Sukke VIP lid

    14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Dat dacht ik dus ook!!!!
    Echt het ziet er allemaal heel erg gaaf uit en zou het zelf ook wel maken maar dan voor de kindjes die gewoon bij ons thuis op verjaardag komen en niet aan het hele klasje!

    Vind het persoonlijk een beetje overdreven om zo'n beetje een hele maaltijd EN speelgoed te geven.

    Maar goed, wie ben ik! :cool:
     
  15. bernadet26

    bernadet26 Fanatiek lid

    28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    100_0016.jpg
    hoop dat het lukt. eerste keer dat ik een foto plaats
    deze heeft de oudste dochter van mijn man getrakteerd toen ons meisje werd geboren
    een bellenblaas met vlinders waar haar naam op staat. en wat te snoepen
     
  16. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik krijg altijd dat "overtref elkaar" gevoel bij veel traktaties.

    Ik snap ook niet waarom je zou trakteren op 3 of 4 verschillende snoepjes/koekjes en dan ook nog drinken erbij en een speelgoedje of iets geknutseld oid. Waarom moet het zoveel zijn? Wat is er mis met het trakteren op een danoontje, een yoghurtdrink/knijpfruitje of gewoon een doosje smarties/rozijntjes of iets in die richting? Waarom en, en, en?


    Mijn zoontje kreeg dus laatst een enorm geknutseld kunstwerk met een cupcake erin, een cake-pop, een zakje chips, een mini-boekje en stiften, 4 spekkies en een gewone lolly.
    Ik vroeg aan de leidster "Hoeveel kinderen waren er vandaag wel niet jarig?" en ze zei ook dat ze er best wel moe van werd dat ouders het idee hebben dat het blijkbaar steeds uitbundiger moet.


    Ik vind overigens niet dat er enkel getrakteerd mag worden op gezonde dingen hoor want met een verjaardag mag er best iets lekkers/ongezonds gegeten worden, maar zo overdreven veel hoeft nou ook weer niet. Je gaat je haast schamen als je er niet aan mee doet.


    Ik heb toen mijn zoontje jarig was een taart gemaakt van pannenkoeken (zoals de foto en dan nog iets feestelijker) en dat was een groot succes. Toen onze dochter geboren was had onze zoon bedacht om roze Hello Kitty ijsjes te trakteren en het jaar daarvoor cupcakes.
    O en toen hij naar een nieuw kinderdagverblijf ging heeft hij bij zijn afscheid getrakteerd op knijpfruitjes met de tekst "Ik knijp er tussenuit!".

    Andere leuke traktaties die ik ben tegengekomen:

    - Mini loempias
    - Mini tompouce
    - Feestelijke broodjes
    - Hele schaal met lekker fruit en chocodip (aardbeien, watermeloen, ananas enzovoort)

    Dit zijn natuurlijk ook geen 'standaard' traktaties, maar wel gewoon leuk en niet té overdreven qua hoeveelheid.

    Wat ik ook leuk aan deze traktaties vind is dat de kinderen gezellig met z'n allen aan tafel echt zitten te eten ipv dat ze 1 snoepje krijgen en de rest van de traktatie verdwijnt in het bakje om mee naar huis te nemen. (En heel eerlijk? Ik gooi die geknutselde dingen dus meteen weg :) arme moeders die daar dus uren mee bezig zijn, maar ik zou niet weten wat ik er mee moet haha)
     
  17. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    nou lijkt me alleen maar leuk om zulke geknutselde dingen tegen te komen hoor als ze ermee naar huis zouden komen! leuk om te zien dat iemand er dan ook werk van heeft gemaakt :)
     
  18. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    die mini tompouche vind ik ook een leuk idee!
     
  19. guus

    guus Fanatiek lid

    20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    als ik eerlijk ben doe ik dat vaak ook, misschien niet direct,maar anders wel een paar dagen later,

    ik heb gewoon cupcakes getrakteerd, heel simpel, wel me marsepijn erop, witte ondergrond en een roze hartje, ze had thuis een k3 taart

    wat ik zelf leuk vind en ga maken is cupcake met een koekbloem erin
    Bloementaartjes vind je op Zappelin
     
  20. bernadet26

    bernadet26 Fanatiek lid

    28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    dat idee hadden wij dus ook.
    het is tegenwoordig alleen maar eten en het liefst zo veel mogelijk. belachelijk vind ik persoonlijk.
    ik was vroeger al blij met het trakteren zelf kwam ik met een meloen met zilverfolie en mn prikkers met worst en kaas:)
     

Deel Deze Pagina