show je tractatie voor school ...

Discussie in 'De lounge' gestart door happymama, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    En dat speelgoed verdwijnt negen van de tien keer ook in de prullenbak.

    Vind echter wel dat je kind best 'iets leuks' mag trakteren. Er is ook geen bal aan om met een plakje worst aan te komen zetten.

    Hier simpele witte weggooibordjes gekocht en van vouwpapier oortjes geknipt. Die erop geplakt, berengezichtje erop getekend en toen hadden de kids een berenbordje. Krentenbol erop en verpakt in een doorzichtig folietje met een lintje.

    Heel simpel, maar leuk ontvangen.
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Iets knutselen vind ik leuk, dus daar stop ik dan ook tijd in. Dat een ander het meteen weg gooit, so be it, daar ga ik het in ieder geval niet om laten. :)

    Maar en-en-en ben ik niet zo van. J. heeft toen ze 1 werd op bakjes frutapura getrakteerd, toen ze van de baby- naar de peutergroep ging op slabbetjes (er waren toen net heel veel nieuwe kleine baby's op de groep), toen ze 2 werd op prikkers met knakworst (kip, rund en varkens), kaas en komkommer in de vorm van een bloem, toen ze veranderde van KDV op kleine zandbakspeeltjes en een doosje gedroogd fruit (op het laatste moment er bij gestopt, omdat ik het toch wel leuk vond als ze bij het afscheid ook iets konden snoepen), bij de geboorte van haar zusje op minicakejes en toen ze drie werd op Danoontjes. Alle keren er iets mee geknutseld of een leuke tekst erbij (zoals bij de slabbetjes, met Po van de Teletubbies: 'het is tijd om dag te zeggen'). Qua traktatie kijk ik vooral naar wat ze op dat moment zelf lekker/leuk vindt of wat ze zelf wil (zo wilde ze de laatste keren graag cakejes, maar twee keer vlak achter elkaar hetzelfde vond ik niet zo leuk :eek:) en daar bedenk ik dan wat mee.

    Als ze vier wordt en naar school gaat, doe ik denk ik wel een klein cadeautje en wat lekkers om op te eten. Al denk ik dat dat laatste fruit gaat worden (voor het tussendoortje dat ze anders ook al doen)...tenzij ze daar zelf heel veel bezwaar tegen heeft. ;)
     
  3. tulip

    tulip Niet meer actief

    wat nou geen bal aan om kaas en worst te trakteren, dat is hartstikke leuk, maar lijkt saai omdat al die moeders elkaar gek maken.

    Hier prikkers gemaakt: uit kaas een hartje gestoken en uit worst een tulp gesneden, die om en om op een prikker. Voor de islamitsche kindjes een tulp uit komkommer. En voor de koemelkallergie kids een hartje uit komkommer.

    ook al eens een krentenbol verpakt in rode doorzichtige folie en zwarte stippen opgetekend: lieveheersbeestje

    Niks saai, super enthousiast reacties van de kids en van de ouders die s ochtends binnenkwam op het kdv. Werkte daar zelf toendertijd ook.

    als onze dochter 5 wordt maak ik voor school een kaastrein met als wieltjes stukjes knakworst of stukjes wortel voor degenen die het niet mogen.
     
  4. Cryptonism

    Cryptonism Fanatiek lid

    6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    True. Maarja, 30 jaar terug was dat allemaalniet zo strikt he :D
     
  5. Cryptonism

    Cryptonism Fanatiek lid

    6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad. Ook mijn idee. zou zoiets doen voor de party.
     
  6. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Nee :D zo bedoel ik dat ook niet. Ik bedoel een schaal met gewoon plakjes worst gesneden.

    Een trein van worst of kaas is natuurlijk wel leuk. Dat spreekt kinderen aan en ziet er vrolijk uit. En ik heb respect voor de moeders die van een simpele komkommer een cruiseschip kunnen maken.

    Maar ik zou mijn zoon nooit op zijn verjaardag naar het kdv sturen met een schaalje met alleen plakjes worst of kaas. Die zet ik wel op de tafel in de woonkamer als ik zelf jarig ben.

    het gaat er dus in mijn ogen om wat je er mee doet...iets leuks en creatiefs trakteren hoort er wel een beetje bij.
     
  7. joan81

    joan81 Bekend lid

    28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Ik heb toen mijn dochter 3 werd ook kaas op prikkers getrakteerd. Kaas hartjes en sterretjes uitgestoken en met druifjes en een lintje op een prikkertje en in een met zilverfolie verpakte halve meloen!
    Het zag er heel feestelijk uit en de leidster waren erg blij dat het een keer geen zoet/snoep was!
     
  8. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    CIMG4098.jpg

    Getrakteerd op de peuterspeelzaal toen onze zoon 3 werd. Soepstengel en snoepveter als hengel en beide zijden van een rozijndoosje beplakt met zeedieren. Ziet er lekker uit en is gezond (daar pleit onze psz ook wel voor :))

    Kan niet wachten om de volgende traktatie te maken, hihi!
     
  9. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Waarom niet? Wat is er zo slecht of verkeerd aan een schaal met iets lekkers erop?

    Ik vind het juist leuk als moeders gewoon lekker een schaal met iets lekkers meegeven, zonder poes pas. :D Hartstikke leuk als je het nog even leuk neerlegt of er met een stekertje een leuk vormpje van maakt, maar doe je dat niet dan is het toch ook prima.
     
  10. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ook leuk zeg misschien doe ik dat bij lisa, gewoon aan de onderkant dichtplakken? eens even op zoek naar rood folie. :) ik zie alweer mooie dingen voorbij komen hoor!
     
  11. Onder water

    Onder water Niet meer actief

    Voor de basisschool
     
  12. Onder water

    Onder water Niet meer actief

    En voor de kinderopvang, bellenblaas, plop koekjes met een paar gummiebeertjes
     
  13. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Een mand met cakejes. Roze glazuur er op en een kant-en-klaar suikerversierseltje.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. tulip

    tulip Niet meer actief

    femmy, ja gewoon dichtplakken aan de onderkant.
     
  15. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ok dan nog 1 vraag want ik had al even gezocht maar heb je dat rode doorzichtige folie via een webshop gekocht of in een hobbyzaak? (alvast bedankt).
     
  16. MHMW

    MHMW Niet meer actief

    Leuk, wat zijn dat voor rode bollen waar je dat in hebt gestoken?
     
  17. Onder water

    Onder water Niet meer actief

    Van die piepschuim gevallen. Zo'n piepschuimen bol, maar waren 2 delen. Even een verfje gegeven en klaar. Traktatie zelf kostte mij in tijd nog geen 25 minuten geloof ik.
     
  18. MHMW

    MHMW Niet meer actief

    Handig, vraag me dat altijd af waar je zoiets in steekt! Onthouden dus.
     
  19. guus

    guus Fanatiek lid

    20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    action!
     
  20. tulip

    tulip Niet meer actief

    hier hadden ze dat gewoon bij de primera, net als dat witte doorzichtige folie.
     

Deel Deze Pagina