show je tractatie voor school ...

Discussie in 'De lounge' gestart door happymama, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Leuk zeg. Ik wist niet dat die ijsbekertjes in de oven mochten. Ik ga ze maken als Sven drie wordt :)

    Er komen hier sowieso leuke ideeën voorbij.
     
  2. Liesbeth79

    Liesbeth79 Bekend lid

    18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Hier een gezonde traktatie, patatjes gemaakt van kaas, komkommer en wortel.. zakje gewoon zelf gemaakt van vouwblaadjes. Weet niet of jet het helemaal duidelijk kan zien op de foto. Maar helaas, niet zoveel succes. De kinderen van tegenwoordig lusten dat niet meer ofzo...:(
     
  3. Liesbeth79

    Liesbeth79 Bekend lid

    18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    O dit is een betere :)
     
  4. Triskele

    Triskele Niet meer actief

    Jammer vind dat wel een leuk idee namelijk!
     
  5. Tinkerbell1987

    Tinkerbell1987 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    bij ons delen de meeste gewoon een zakje chips uit of wat snoepjes in een boterham zakje.

    maar ik vind het juist leuk om iets aparts te maken mijn zoontje heeft ook geholpen op zijn manier haha en hij was super trots op zijn traktatie.
    en dat is toch juist mooi.
     
  6. Dani11

    Dani11 Niet meer actief

    Oooooh fleuri mijn zoontje word over 3,5 week 3, ik ga jouw idee pikken :p, vind dit zo leuk!
     
  7. pegece

    pegece Niet meer actief

    mijn zoontje heeft dit ook getrakteerd patat van kaas en een coctailworstje als frikandel.
     
  8. pegece

    pegece Niet meer actief

    dit heeft mijn zoontje getrakteerd toen hij 6 werd
     
  9. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Oh dat vind ik sneu voor je zoontje. Het ziet er zo leuk uit!

    Maar heel eerlijk, mijn zoontje lust dat ook niet. Niet omdat hij alleen maar zoetigheid krijgt, nee hij vind t echt niet lekker. Fruit wel dol op. Het is dus geen 'ondankbaarheid' of iets.
     
  10. Liesbeth79

    Liesbeth79 Bekend lid

    18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    @ Romy1979 Ja dat kan natuurlijk, dat kinderen het echt niet lusten. Maar het eerste jongetje wilde al niet pakken omdat het hem niets leek, was een beetje sneu. Mijn kinderen zijn gek op komkommer en kaas, dus dat had ik niet bedacht van te voren.
    Maar hij heeft er niet minder plezier om gehad hoor, hij was echt jarig :)
     
  11. Triskele

    Triskele Niet meer actief

    Ik heb het ook wel eens andersom gehad, moeders die zeiden dat ze geen kruidkoekje lusten en juist die kids hadden het al op voordat je boe kon zeggen. Dus ze kunnen je ook verrassen.

    Vorig jaar met kerst heb ik 2 schalen salade en koude schotel gemaakt voor het kerstdiner en alle komkommers, tomaatjes augurkjes, wortels en eieren waren toch echt allemaal op, dus was een succes...
     
  12. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik merk wel dat het bij veel kinderen is omdat ze alleen maar zoetigheid krijgen...vast niet bij allemaal. Maar ik ben heel blij dat op de school waar onze dochter heen gaat alle snoep enz uit den boze is. Traktaties worden niet geaccepteerd, je wordt daar ook heel duidelijk op geattendeerd. Want net als bij de traktatie hierboven dat de kinderen het niet moesten vind ik echt enorm triest.

    Maar misschien ook de instelling van sommigen. Hier is bij peuter en kleuter een keer een topic geweest over tussendoortjes...een mama had inspiratie nodig. Dus ik noem op wat ik allemaal geef, waaronder een bakje met paprika reepjes, dat is 1 van de favo's van mijn dochter. Wordt ik onderhand voor kindermishandelaar uitgemaakt terwijl mijn kind er zelf om vraagt.
     
  13. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Heb er helaas geen foto van, maar mijn dochter heeft toen ze 4 werd en afscheid nam van het kdv, zelf mandjes geknutseld van vouwblaadjes (16 vierkantjes en dan omvouwen). Ik heb haar geholpen met het inknippen en het hengseltje en de rest heeft ze zelf gedaan. Daarna heeft ze ze versierd met foamstickertjes (action). We hebben er een doosje rozijnen, een ballon en en een snoepje in gedaan. Ze was er supertrots op.
     
  14. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Ach, je wil niet weten hoe sneu mensen mijn kind vinden als ze horen dat ie bijna alleen maar water drinkt.

    Maar goed, dat is offtopic...
     
  15. cherie

    cherie VIP lid

    18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik vind het niet sneu als een kind geen zoetigheid of zo krijg. als ze het niet gewend zijn en ze vinden het andere lekker prima. EN ook hier krijgen ze niet elke dag koek of snoep. geen bewuste keus t komt gewoon zo uit.
    Ik ben verder wel vrij makkelijk mbt eten. als ze snoep krijgen prima. als ze een periode wat meer krijgen let ik daarna wat meer op. maar gaat automatisch.
    verder vind ik het raar dat ze de kaasfrietjes niet lusten. wortel en komkommer.. tja dat eten ze hier ook niet. maar ik hou zelf ook niet van rauwkost dus.. (wel wortel en komkommer.. maar ik eet het niet zo snel los)
    en tis wel wat ze van de ouders zien denk ik.

    Ik vind het alleen fout gaan als je andere gaat beoordelen op wat hun de kinderen wel geven. Als het je keus niet is prima. En soms is het misschien niet verstandig. maar we mogen het gelukkig nog zelf bepalen.

    ik heb heeeeel leuke dingen voorbij zien komen.
    en die frietjes erg leuk!!

    Ik vond vroeger die spiesjes met kaas en worst en augurk en wat er allemaal aan zat heeeerlijk (behalve de radijsjes.. bleeeh)
     
  16. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Kijk, zoiets vind ik nou ook leuk!
     
  17. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Dat zegt dan toch meer over die mensen dan over jou lijkt mij! ;)

    Mijn zoontje vraagt als tussendoortjes vaak om paprika, komkommer, wortel, radijs enzovoort. Wat hij het allerlekkerste vindt is een stukje paling, makreel of een haring met uitjes.

    Dat vindt ie lekkerder dan chips, chocolade of koek/snoep. En eerlijk? Ik heb nooit moeilijk gedaan over die laatste dingen en die mag hij dus ook best hebben, maar hij heeft liever iets anders.

    Hij zou er ook zo op gaan trakteren, maar ik denk dat het grootste deel van de klas dan niet zo blij is ;)
     
  18. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    traktatie zoon 1 jaar:
    Nijntje koekje en fruitcupje, gewoon in een uitdeelzakje van de AH
     
  19. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Zoon 2 jaar

    bekertje met rozijntjes, badfiguurtje en oranix fruitreepje
     
  20. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Zoon 3 jaar

    Washandje met organixchipjes en rozijntjes
     

Deel Deze Pagina