Side in herfstvakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Kiekske, 17 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

    Kiekske Actief lid

    1 nov 2016
    383
    44
    28
    Wij willen er in de herfstvakantie nog even tussenuit. Nu zitten we aan Side te denken, maar ik lees heel wisselende dingen mbt het weer. Vertrek zou 13 okt zijn en dan dus een weekje.

    Iemand ervaringen met deze periode?
     
  2. Kiekske

    Kiekske Actief lid

    1 nov 2016
    383
    44
    28
    Niemand?
     
  3. lady1986

    lady1986 Actief lid

    27 apr 2010
    159
    17
    18
    Overal lees en hoor ik verschillende berichten over het weer in die periode. Zelf twijfelen wij ook namelijk;) Ik ken mensen die gaan zelfs een weekje later die kant op. Volgens mij is het best nog lekker weer dan maar heb je gewoon kans op een buitje. Als je nu naar het weersbericht van Turkije kijkt, is het nog prachtig weer! En het is al midden september geweest..
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Mijn ouders gaan elk jaar die kant op in de herfstvakantie (noorden, dus een weekje later). Meestal is het nog prima weer en warm genoeg om lekker te zwemmen en zonnen. Maar je moet ook niet raar opkijken als je een of twee dagen regen hebt.
     
  5. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Wij zijn tot een paar jaar geleden in de herfstvakantie naar Side geweest. De jaren dat er 'vroeg' vakantie hadden was het weer mooi tot zeer mooi. Temperaturen 30-37 graden. Als we in de late groep zaten (eind oktober) viel het weer tegen. De laatste keer hadden we 1,5 dag zon en 4 dagen heeeel veel regen. De rest was redelijk. En vooral 's avonds was het behoorlijk fris!
     
  6. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Wat wij ook merkten was dat eind oktober het toeristenseizoen afliep en het daardoor minder gezellig leek. Restaurants en winkeltjes gingen niet meer open of maakten zich klaar voor sluiting. Niet alle restaurants en winkels, maar wel genoeg om het minder sfeervol te maken.
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Wij zijn iets van 12 jaar geleden naar Side geweest, eind september/begin oktober en we hadden echt heerlijk weer. Wel meer senioren in het naseizoen, maar ach, dan kon me niet zoveel schelen.
    We zijn ook wezen raften daar en het najaar scheen daarvoor juist het beste te zijn. Het water was gewoon verfrissend, maar niet ijzig en heel helder.
     
  8. Kiekske

    Kiekske Actief lid

    1 nov 2016
    383
    44
    28
    Bedankt allemaal! We gaan er waarschijnlijk wel voor. Houden het weer goed in de gaten en het ziet er positief uit. Heerlijk om weer even wat zon te zien en te voelen :)
     
  9. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Veel plezier! En geniet nog even van die warme zonnestralen!
     

Deel Deze Pagina