simpele goedkope leuke traktaties peuterspeelzaal

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door twee, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Hallo binnenkort wordt mijn peuter 3 jaar en mag trakteren op de psz. Wat kan ik trakteren zonder te knutselen? En voor de juffen doosje merci genoeg?
     
  2. yoghurt

    yoghurt Bekend lid

    31 jan 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    Ijshoorntje vullen met vers fruit...parapluutje erin...ziet er nog gezellig uit ook.
    Ijshoorntjes kosten 1 euro voor 10 stuks bij de appie. En dan komt t fruit er nog bij.

    Voor de juffen doe ik nooit iets, deze krijgen gewoon dezelfde traktatie als de kindjes :)
     
  3. GewoonLinda

    GewoonLinda Fanatiek lid

    4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Als je van die vierkant ijsbakjes haalt (je weet wel, van koek), kun je die vullen met deeg voor cupcakes. Die zet je in de oven. Als dat klaar is en afgekoeld, kun je met poedersuiker en een beetje water, eetbare lijm maken, daar doop je de cupcakeijsjes in. Daar na in de spikkeltjes en klaar. Om het af te maken nog zo'n papieren parasolletje erin steken en dan is het helemaal een leuk gezicht.
     
  4. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Leuke tip!

    Hier ook zulke bakjes voorbij zien gaan.
    Patatbakjes vullen met reepjes cake en een vorkje.
    Likkoekjesmedaille: gekleurde zure matten in 2 delen en op 1 likkoekje chocopasta dan de zure matten in een lintje erop weer iets pasta op likkoekje 2 en dan de koekje op elkaar en dan van kokosbrood het cijfer erop plakken met pasta. (witte pasta gebruiken)

    Mijn dochter is favoriet van cupcake's die ze zelf mag versieren.
     
  5. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Trouwens voor de jufs hadden wij gewoon een cupcake.
     
  6. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0
    Wij mogen hier geen zoet trakteren alleen rozijntjes/fruit of iets anders gezonds..

    Ik had paddenstoeltjes gemaakt van danoontjes.

    traktaties - paddestoel danoontje
     
  7. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    Ga naar de ikea koop bord schaaltje en beker doe er een spekkie in. Of een koekje en je hebt een super leuke traktatie voor nog geen 10 euro.
    Eventueel kun je er ook bestek bij nemen.
     
  8. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0
    Die gekleurde bedoel je? Die kosten €0,99 per stuk:(
    Dan zit je al bijna op €3 per kind excl snoep
     
  9. Lindaaaaa

    Lindaaaaa Lid

    27 sep 2013
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mini puntjes halen. Dan twee chipjes als oren, twee rozijntjes als ogen en een dropveter als staart.... muisjes!!
     
  10. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief


    Er zitten er zes in de verpakking. Maar ik had ook maar 12 kinderen in december om voor te trakteren. Als je meer kinderen hebt dan woord het idd iets duurder.

    dan doe je alleen beker met schaaltje of alleen schaaltje met bordje.

    Sorteer ze op kleur zet ze op elkaar doe er plastiek folie over heen om het bij elkaar te binden of doe ze in pakken met cadeau papier.

    Koekjes had ik hier voor 1.50 dacht ik bij de lidl zaten genoeg zakjes in om deze te verdelen en een zakje spekkies kost ook niet zo veel.

    Als jij 20 kinderen hebt dan zal je rond de 15 tot 20 euro kwijt zijn maa r je kunt het zo duur maken als je zelf wilt door wat minder te geven.

    Vond het een leuk idee. Toen en nu nog haha zal straks kijken of ik nog een foto er van kan vinden.
     
  11. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    Dit heb ik gedaan, bij beide kinderen toen ze drie werden:

    Een rijstewafel met smaak (bv caramel, chocolade, kaas, etc) in vershoudfolie gedaan. Daarop een geprint rondje geplakt met haar naam, leeftijd en een plaatje naar keuze.

    De juffen kregen kregen dezelfde traktatie.


    foto 1.JPG
    foto 2.JPG
     
  12. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Haal een rol pakpaier..en lint ( action 1 euro)

    Doosje rozijntjes ( van de Hema) ( 2 euro?)

    Pak de doosjes in als een snoepje

    Bekijk bijlage 412804
     
  13. blauwespeen

    blauwespeen Fanatiek lid

    20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    die laatste twee vind ik echt super leuk!
    hopelijk onthoud Ik deze Tot december
     
  14. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Toen mijn oudste drie werd hebben we zelf koekjes gebakken en versierd. Was heel leuk om te doen. Drie koekjes in een kartonnen bekertje en een parapluutje erbij.

    Toen ze vier werd plakjes banaan en aardbeien half in de gesmolten chocola gedipt, gekleurde spikkels eroverheen strooien en even hard laten worden. Was een groot succes, vonden de leidsters ook heel erg leuk, grote schaal vol was helemaal leeg.

    Hier willen de leidsters gewoon de traktatie van de kinderen, omdat de kinderen anders ook het lekkers van de leidsters willen. Ik gaf de leidsters wel altijd met kerst en aan het einde van het schooljaar een kadootje om ze te bedanken.
     
  15. Skyscrapper

    Skyscrapper Fanatiek lid

    11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik had danoontjes met een plaatje van Sesamstraat (zelf uitgeprint en geknipt en geplakt) en een kleurplaat en dat in cellofaan.
    Niet te moeilijk maken, ze krijgen ook al fruit eerder die ochtend (hier iig wel)
     
  16. ellenvz1984

    ellenvz1984 Actief lid

    3 mrt 2012
    196
    54
    28
    mijn gezin :-)
    veluwe
    Mijn oudste dochter heeft dit getrakteerd op school. Heel simpel en niet duur
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. Stefanie78

    Stefanie78 Fanatiek lid

    7 jul 2010
    3.744
    0
    36
    Friesland
    Wij hebben zelf taai taai gemaakt en versierd, en dan de vormpjes van de klei gebruikt zo dat je een klein koekje hebt en ik kan ballondieren/bloemen/zwaardjes maken dus die erbij :) Dus was in totaal 3 euro kwijt
     
  18. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Misschien ben ik wel vreselijk ouderwets, maar "vroeger" blokje kaas met augurk/zilveruitje/amsterdams uitje erop, it op een halve bol prikken en je had een hele mooie egel en ook geen zoetigheid nog ook.
     
  19. p1982

    p1982 Niet meer actief

    nou hier mag mijn dochter geen traktatie waar zuivel in zit (danootje of de prikkers met kaas en worst)
    je weet niet hoelang al buiten de koelkast en sommige kids worden er erg ziek van
     

Deel Deze Pagina