Sinds bijvoeding de Neocate niet meer willen door de smaak?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door frannie82, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    #1 frannie82, 12 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2012
    Wij denken nu te weten waarom ons meisje de Neocate niet meer wil.
    De eerste 2 weken gingen erg goed tot we daarna begonnen zijn met bijvoeding.

    De kinderarts geeft aan dat we moeten proberen te zorgen dat ze in ieder geval 500cc aan vocht binnen krijgt en we hebben as maandag een versnelde afspraak.

    Het avondeten gaat helemaal op, bord is schoon leeg. 150 gram verse groente en een klein aardappeltje.

    Niet zo gek als je bijna de hele dag alles laat staan.
    Eerst konden we haar nog foppen met rijstebloem toen ze dat alleen nog als bijvoeding kreeg maakten we van de fles die over was een papje.
    Maar ook dat wil niet meer en ik heb het zelf ook geproefd het is ook echt bitter.

    Sinds 3 dagen poept ze heel slecht en ik denk dat dit komt doordat de verhouding vezels en vocht niet meer klopt. We moeten haar nu 10 ml lactulose verdeeld over de dag geven.

    Vanavond bleef ze honger houden en toen heb ik een appeltje gepureerd, vermengd met wat water, 90+3 Neocate en rijstebloem toegevoegd en gegeven als papje dus na het hele bord warm eten.

    Ze heeft zitten smullen en totaal 140 cc aan vocht. Ze had toen nog maar 270 op aan flesvoeding.

    Eergisteren al een halve boterham door de Neocate geroerd en dit at ze ook met smaak helemaal op.

    De kinderarts gaf telefonisch aan dat ze het wel vaker ziet bij kinderen die Neocate gebruiken dat ze het niet meer willen als ze eenmaal andere smaken gewend zijn.

    We zitten er hard over te denken om de Neocate aan te lengen met een lekker smaakje zoals natuurlijke peren of appelsap.

    Het is ons er alles aangelegen dat ze maar haar voedingsstoffen binnen krijgt.

    Wie herkent dit? En heb je doen iets aan de Neocate toegevoegd zodat het beter smaakt? We moeten toch wat dit gaat zo echt verkeerd. En ik wil ook dat ze blijft drinken en niet alleen maar van een lepeltje want drinken zal ze haar hele leventje toch moeten doen! Straks heeft ze echt een afkeer van drinken op zich...

    Nog een keer een virusje of buikgriep en ze is weer zo uitgedroogd...
     
  2. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.494
    1.466
    113
    miss rosvise er door heen?
    Weet niet of dat mag maar dan is het wel wat zoeter.
     
  3. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb net Dixap appel van Covelt gehaald en dan probeer ik de babydosering 1 deel Dixap op 10-12 delen water dat ik dan niet in de magnetron maar in de flessenwarmer opwarm. Appel verdraagt ze, ander fruit dat in diksap en roosvicee zit op peer en banaan na hebben we nog niet geprobeerd. De peren Dixap was ook met perzik dat durfde ik niet.
     
  4. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.200
    140
    63
    Maak eens pap met fijn granen en dan een banaantje er door, appel of peer. Ze heeft wel nog 500cc aan melk nodig.
    Geen idee wat je kan doen om het zoeter te maken. Je zou idd eventueel iets van roosvice erin kunnen doen, maar wil je haar nu al die suikers geven?
    Ik zou naast melk ook vocht als thee en water aan bieden.

    Die melk is ook vies, al die voedingen voor kma. Hier hebben beiden kids ze gelukkig altijd gedronken. Hoewel zoonlief het niet meer wilde toen hij eenmaal sojamelk had geproefd.
     
  5. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    We krijgen Neocate als pap met iets er door wel naar binnen bij haar, was vergeten te zeggen dat ze het met een verkruimeld bambix-koekje voor 6mnd wel neemt.

    En dus met de boterham ook.
    Maar dat zijn ook weer vezels en als we de fles steeds tot pap maken dan raakt ze ben ik bang nog meer verstopt.

    Dan geven we een beetje dixap ipv een flesje dixap als vervanging voor een fles.

    Want we zitten nog steeds op 4 soms 5 flessen om haar maar te laten drinken.

    Ik zag op de site van Nutricia dat er voor kinderen die na 1 jaar nog geen bijvoeding mogen zakjes zijn met smaakjes die je kan toevoegen. Ik ga morgen onze dietiste eens bellen om te vragen of dit iets is.

    En de suikers van pure appel in dixap zullen misschien wel een beetje overeen komen met de suikers in een hele appel?

    Vanavond heeft ze nl gepureerde appel in een papje gehad.

    We wagen de gok misschien is dit de oplossing wel.
    En we gaan het niet mierzoet maken hopelijk is het bittere er dan een beetje af.

    Ik heb ook nog gedacht in rooibosthee maar weet niet of die smaken combi wel lekker is.
     
  6. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    We hebben 12 ml aan 180 water toegevoegd om 200cc te maken inclusief poeder en ze DRINKT!! Dan maar een beetje suiker we poetsen de 2 tandjes wel extra goed....! Maar hopen dat ze de rest ook wil morgen....
     
  7. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.200
    140
    63
    Fijn dat ze gisteravond dronk. Hoe is het vandaag gegaan?
     
  8. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het lijkt te werken tot nu toe afkloppen... Ze drinkt nu weer niet de hele fles maar als we dan pap maken van de rest eet ze dat goed. Vanmorgen 100 gedronken en 100 pap. Als het zo werkt dan zijn we weer gerust. Nog krijgt ze dan geen 700-800 binnen maar wij nemen genoegen met 600 en de bijvoeding die super gaat :)
     

Deel Deze Pagina