lekkere hapjes....

Discussie in 'De lounge' gestart door piri piri, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

    piri piri Fanatiek lid

    29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Nou de tijd van voor mij verjaardag en feestdagen voor de deu staan kan ik wat hulp gebruiken. Ik ben n lekkerbek, toastjes zalm , kaasjes hmmm maar ja, nu ik zwanger ben blijft er minder keuze over. Ok de wrap zalm kan ik door kipfilet vervangen maar verder rijkt mijn fantazie nu niet. Hopelijk hebben jullie smulsuggesties !
    Ivm operatie aan gal is vet voer voor mijn geen optie, dus de bitterballen en ships vallen al af :)
     
  2. december

    december Fanatiek lid

    9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees ook mee, vind het namelijk ook erg moeilijk.
     
  3. Mompelientje

    Mompelientje Fanatiek lid

    20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Voor een zwangere vrouw en geen vet, wat dacht je van zelfgemaakte loempiaatjes die je in de oven opwarmt (niet frituurt). Of wat dacht je van beef wellington? (wel doorgebakken he)

    Wat dacht je van kleine indonesische kip-sateetjes (houdt het simpel, ketjap, komijn en koriander alots of knoflook en een beetje kipboullion)?

    Have some fun! :D
     
  4. loesje1982

    loesje1982 Fanatiek lid

    4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    heksenkaas!!! zo lekker op een stokbroodje, ooit gekocht bij een kaasboer, en nu maak ik t zelf (erg duur nl bij die kaasboer)
    hier t recept;

    kruidenroomkaas (bresso, of gewoon de van aldi, valblanc geloof ik)
    klein bakje selleriesalade
    beetje knoflook geperst
    heel fijn gesneden prei
    peper en zout

    zooooow lekker!

    qua hapjes zou je bladerdeeghapjes kunnen maken, die kun je wel vullen met stukjes zalm uit de diepvries en beetje bladspinazie (dat mag wel)
    of gekruid gehakt of prei/spek/creme fraiche of pittige kip
     
  5. Rayna

    Rayna Actief lid

    21 dec 2009
    314
    1
    0
    Studente
    Amsterdam
    salade's maken? met gerookte kip of alleen aardappel en dat op toostje, pasteitjes?
     
  6. december

    december Fanatiek lid

    9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kruidenroomkaas mag je dus gewoon eten als je zwanger bent? Ik dacht altijd dat dat niet mocht. Zou prefect zijn als het wel mag, want ik ben er gek op.....
     
  7. loesje1982

    loesje1982 Fanatiek lid

    4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ja hoor, je mag alleen geen rauwmelkse kazen, maar die worden bijna niet verkocht in nl. dus je brie-tje en je schimmelkaasje kan best, even op verpakking kijken. gerookte zalm zou ik niet doen, of je moet m verhitten. daarvoor kun je wel zalm-filet bakken of in die hapjes doen.
     
  8. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    coctailworstjes in bladerdeeg rollen. van en vel bladerdeeg 4 vierkantjes maken. coctailworstje op zo'n vierkantje in de diagonaal leggen. en dan de twee zijkanten bovenop het worstje samenvouwen en dan daarna in de oven.
    Ook erg lekker voor kinderen!
     
  9. gebakje

    gebakje VIP lid

    15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Je mag alle kaas eten, zolang het maar niet met rauwe melk is.

    Bijna alle kazen in nl zijn dus te eten, Even opletten dat er op de verpakking staat gepasturiseerd of zo.

    Au lait cru = rauwe melk, niet doen dus.
     
  10. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb laatst echt DE soep ontdekt. Helemaal from scratch zelf te maken, dat is het lekkerst. Het enige voorgemaakte ingredient is een bouillonblokje. Wortel-paprikasoep met gebrokkelde feta als topping.

    Recept Paprika-wortelsoep | Smulweb.nl

    Ik gebruik recepten deels ter inspiratie en heb naast creme fraiche nog wat mascarpone toegevoegd en een flinke scheut vers citroensap om het net wat frissigs te geven. Ik heb de selderij weggelaten want ik had het niet in huis toen ik het probeerde. Maar omg. Ik lust heel weinig warm eten met de zwangerschap, maar dit wordt met kerst ons voorgerecht, JUM!!
     
  11. december

    december Fanatiek lid

    9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké, dankjewel. Jij zag me natuurlijk al een heerlijk broodje gerookte zalm met kruidenkaas maken hihihi...... Wat betreft de gerookte zalm is het me wel duidelijk inderdaad, volgens mij heeft dit met name te maken met de manier van verpakken vd zalm.
     
  12. loesje1982

    loesje1982 Fanatiek lid

    4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ja, juist ik heb toen ik zwanger was met kerst bij de visboer verse gerookte zalm voor mezelf gehaald, even vragen of hij niet verpakt is geweest, en is wel iets duurder, maar had er zo'n zin in! dat mag dus wel.

    gaat om een bacterie die erin kan zitten bij verpakte vis, verse vis mag wel hoor! lekker vers gerookte makreel enzo. erg gezond
     
  13. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.904
    254
    83
    Het gaat idd om vacuümverpakte vis wat je niet mag hebben, maar verse gerookte zalm van de visboer is geen probleem (wel idd even navragen of hij niet vacuümverpakt is geweest).
     
  14. december

    december Fanatiek lid

    9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan ga ik morgen (als de visboer er staat) eens een lekker broodje met roomkaas en verse zalmfilet in elkaar knutselen! :)
     
  15. loesje1982

    loesje1982 Fanatiek lid

    4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    eet smakelijk :D
    (krijg honger van dit topic...)
     
  16. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat een lekkere dingen staan hier!!

    Wat dacht je van:

    - Gevulde eitjes
    - Cervelaat met augurk (cervelaatje om het augurkje rollen en prikkertje erdoor)
    - Ham met Monchou en heel klein beetje fijngesnipperd uitje. Voor de Monchou wel voor de zekerheid even op de verpakking kijken.
    - Toastjes met paling of zalmfilet of gewoon salades
     
  17. augustus

    augustus Niet meer actief

    #17 augustus, 23 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2011
    Boursin en stukjes kipfilet in bladerdeeg *jummie*

    Stukje salami (of andere worst), hierop een stukje geitenkaas en een olijfje, prikker erdoor en klaar.

    Bij de makro/sligro kun je mini quich-jes kopen

    Prikkers met kaas, annanas en knakworst

    Amuse glaasjes met avocadomousse en een bietenchipje

    kippenvleugeltjes uit de oven

    Scheurbrood met smeersels (aioli/ tapenade)

    Op een prikker kerstomaatje, mozarella, blaadje balsilicum en een beetje olijfolie, peper en zout erover

    Neem ipv toastjes eens party cups, veel lekkerder!!
     
  18. suzy83

    suzy83 Fanatiek lid

    20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    pfff ik dacht ook net aan stokbroodjes met filetamericain en uitje augurkje (beide heel kleinsnijden) en schijfje ei erop... maja je zit dus hetzelfde als ik zwanger... dat mag weer niet.

    geitenkaas met honing in bladeredeeg uit de oven vind ik ook heerlijk!!

    of stokbroodschijfjes met plakje brie en vooraf ingesmeerd met honing ook heerlijk...

    ik blijf ook meelezen... ben dol op lekkere hapjes!!! ;)
     
  19. suzy83

    suzy83 Fanatiek lid

    20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    wat ik in het weekend wel ooit maak uit hendig heid en omdat we er dol op zijn is... heel simpel maar wel lekker stokbroodje volsmeren met tomatenkechup , hammetje erover... kaas erover... stukjes ananas erop!!

    of champignons uithollen en kruidenboter erin uit de oven...
     
  20. moederLynn

    moederLynn Fanatiek lid

    5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Ik weet niet of het gezegt is maar zalm mag je gewoon als het het maar bij de visboer haalt...
     

Deel Deze Pagina