maten voor een hemeltje ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door nikkie83, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    ik , totaal geen slimmerd met opmeten en uitrekenen van omtrek en hoogte wil n hemeltje maken :)

    maar hoe hoog enzo is n standaard hemeltje ?
    en hoeveel stof moet ik dan hebben ?
     
  2. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Dat ligt er aan...
    Wil je dat de stof doorloopt tot op de grond, of wil je dat de stof stopt ter hoogte van de onderkant van de wieg? Hoe hoog is je piekstok, en hoe groot is je wieg..
    Allemaal dingen die je mee moet laten wegen.

    Waar begin je aan zeg :)
     
  3. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    hihi bedankt maar ik was gisteren gaan kijken bij burgerhout vond n mooi hemeltje maar die was dus 99 euro , vond ik n beetje te veel van het goede , daarbij heb ik niet veel keus omdat ik n bruin hemeltje wil , ik wil weer wat hahah :)

    moet nog n piekstok kopen , haha had ik nog niet aan gedacht :p
    maar geloof dat t kwartje bij me is gevallen ;)
    ff checken of ik t goed heb
    ik moet dus de omtrek van ongeveer de helt van het bedje hebben voor de stof en dan kijken tot hoe hoog ik m wil hebben ? in elk geval genoeg stof zodat de ring
    dinsdag ga ik dus op pad hihi
    ik ga m trouwens niet zelf in elkaar zetten , geef de stof aan n tante van mijn vriend haha
     
  4. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Zie je de wieg in mijn album? Daarbij komt de stof tot de onderkant van de wieg, en hij past helemaal dicht. Het zijn 2 lappen, dus de totale omtrek van de wieg, en dan de hoogte zo hoog als de piekstok is. Gewoon rechthoekig dus.

    Als je je hemeltje aan het hoofdeinde zet ipv in ´t midden, dan heb je dus de hoogte nodig van je piekstok tot aan waar je hem wilt hebben, en dan idd de halve omtrek van je wieg.
    Hou rekening met zo´n 15 cm extra in de lengte voor de ring waar hij doorheen gaat en de zoompjes.
     
  5. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    ja nou twijfel ik weer wat ik wil haha vanuitt midden of t hoofdeind aaah we komen er wel uit :)
    bedankt , trouwens heeel mooi wiegje heb je zeg :)
     
  6. Niet meer actief

  7. Poohbeer2

    Poohbeer2 Fanatiek lid

    17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik heb mijn hemeltje laten maken door mijn schoonmoeder. Die is wel handig met de naaimachine. Maar wij hebben veel meer stof gebruikt omdat ik de hemel geplooit wilde hebben. (net als gordijnen zeg maar) Anders hangt het denk ik niet zo mooi.
     
  8. schanulleke

    6 jul 2008
    48
    0
    0
    roze wolk!
    ik heb mijn hemeltje ook zelf gemaakt, had nog 1 liggen van de oudste en die heb ik dus gewoon nagemaakt haha hoefde niets te rekenen
     
  9. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    :( wou ik naar die link kijken doet de site t niet snik
    maar ik heb t ook nog even gevraagd in n stoffenzaak
    moet gewoon 2 banen van intotaal 3 meter hebben wil nl een recht hemeltje hebben :)
    bedankt allemaal als ie af is laat ik hem wel zien hier :)
     
  10. Niet meer actief

  11. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    aah ja nu doet ie t ook weer bij mij :) misschien lag de site er even uit pfieuw hihi
     

Deel Deze Pagina