Skiën maar ook zwemmen/speelgelegenheid?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door IkTara, 22 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IkTara

    IkTara Actief lid

    13 mei 2011
    189
    63
    28
    Wij willen graag op ski vakantie naar Oostenrijk. Drie jaar terug ook geweest. Manlief en kinderen gaan op skiles (moet nog zien of dochter dat volhoud, ADD en erg prikkelgevoelig). Ik ga wandelen en boekje lezen
    Maar naast het skiën Zoek ik ook ander vertier voor de kinderen zoals een leuk zwembad of een leuke binnenspeeltuin? Bestaat er zoiets?
     
  2. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Dit topic moet ik even volgen denk ik voor 2020. Komend seizoen wordt bij nader inzien niets. We zijn met teveel andere dingen bezig om een vakantie uit te zoeken, laat staan of ik überhaupt wel iets kan dit seizoen. Man is ook erg fan van Oostenrijk. :)
     
  3. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Wij zijn afgelopen jaar naar haldensee geweest. Klein dorpje met een klein ski gebied en in de dorpen er om heen ook kleine ski gebieden, rodelbanen, langlaufen enz. Ook verschillende skischooltjes voor kinderen. In een dorpje verderop, tannheim, hadden ze ook een indoor speeltuin.
     
    Youtan en IkTara vinden dit leuk.
  4. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.877
    13.042
    113
    Vrouw
    Voor niet ervaren skiërs is center parcs Winterberg aan te raden. Ligt niet in Oostenrijk, maar voldoet verder aan al je wensen.
     
    1981Mama, IkTara en Flamingo1990 vinden dit leuk.
  5. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Gemeente Willingen in Duitsland voldoet aan je eisen, Winterberg valt daar ook onder :). Ik ben onlangs naar Sauerland geweest, voor iedereen wat wils.
     
    2littlemonkeys en IkTara vinden dit leuk.
  6. IkTara

    IkTara Actief lid

    13 mei 2011
    189
    63
    28
    Bedankt voor alle tips! Ga ze even bekijken!
     
  7. IkTara

    IkTara Actief lid

    13 mei 2011
    189
    63
    28
    Dit ziet er idd super uit. Nou is mijn man 1 bang dat de kids niet meer willen skien maar de andere leuke dingen willen doen en 2 dat het daar niet sneeuwzeker genoeg is? Iemand daar ervaring mee? Dat er te weinig sneeuw ligt? We willen in de februari svhoolvakantie gaan.
     
    Youtan vindt dit leuk.
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.877
    13.042
    113
    Vrouw
    Wij zijn daar 5 en 4 jaar geleden in de krokusvakantie geweest, beide keren lag er een dik pak sneeuw! Mocht dat niet zo zijn, dan hebben ze ook sneeuw kanonnen op de pistes staan.
    Wij gingen s ochtends skiën en s middags lekker zwemmen. Bij cp zelf had je ook een slee baan waar ook sneeuw kanonnen bij stonden, mijn zoon vond dat ook geweldig (dochter vond het wat te spannend maar was ook nog erg jong). Voor kinderen echt super daar, maar voor mijzelf als zeer ervaren skiër was er wat betreft skiën weinig aan, pistes zijn erg kort en bieden weinig uitdaging. ;)
     
    IkTara vindt dit leuk.
  9. Noordeling

    Noordeling Fanatiek lid

    5 aug 2014
    1.223
    103
    63
    Landal parken in Oostenrijk?

    Winterberg is wel super druk in de vakanties.
     
    IkTara vindt dit leuk.
  10. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.602
    3.852
    113
    In Ellmau is een prachtig zwembad. Ook Worgl heeft een leuk bad. Misschien iets in die regio dan?
     
    IkTara vindt dit leuk.
  11. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Wij boeken altijd gewoon een hotel in Oostenrijk met al die faciliteiten. Ik mag zelf na een verbrijzeld been niet meer skiën, dus voor mij moet er een sauna complex bijzitten, voor mijn man moet het recht aan de piste liggen, het moet een hip gebied zijn, voor de kids een speelkamer en zwembad, etc. Genoeg mooie hotels in de meest fantastische sneeuwzeker gebieden.

    Alvast veel plezier!
     
    IkTara vindt dit leuk.
  12. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Kijk eens in Serfaus.. veel hotels met zwembad en in het dorp een grote binnensperltuin. Het hele skigebied is een groot speelpardijs met tientallen speeltuinen en attracties
     
    IkTara en Youtan vinden dit leuk.
  13. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Willingen en Winterberg zijn inderdaad niet sneeuwzeker en daarbij ook heel erg klein, 3 heuveltjes skien en je hebt het gezien daar.

    In Oostenrijk heb je echt de mooiste zwembaden, in elk dorp zit er wel één. Als ze echt 4 of 6 dagen op les gaan heb je geen indoorspeeltuin nodig, maar ook die zijn er genoeg. Kinderen spelen graag in de sneeuw en na het skien slapen ze allemaal vrij vroeg.

    Als de kinderen voor de eerste keer gaan skien zou ik naar de iets kleinere/kindvriendelijkere gebieden kijken en niet onbelangrijk: betaalbare gebieden. (CP en Landal in Oostenrijk is echt gaaf, maar zooooo duur!!)

    https://www.wintersport.nl/skigebieden/thema/kindvriendelijke-skigebieden
     
    IkTara en Butchke vinden dit leuk.
  14. MyrtheMyr

    MyrtheMyr Lid

    23 nov 2012
    64
    38
    18

    Met welke heb je goede ervaringen? Ik zou het leuk vinden wat tips te krijgen :)
     
    IkTara vindt dit leuk.
  15. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Morgen is mijn schoonvader er, dan zal ik precies vragen hoe de hotels heten. Enorm gevalletje pregnancy brain XD We hadden vorig jaar een super leuke in Fugen en het jaar ervoor in Zell am See, maar de namen hoor je morgen.
     
    IkTara en littlemunchkin vinden dit leuk.
  16. Treez

    Treez Niet meer actief

    Ik ga er regelmatig op de bonnefooi heen om een paar dagen te skiën. In de vakanties en weekenden is het echt bizar druk. Lang wachten (vaak een kwartier) voor de liften en de afdalingen zijn zo kort dat je binnen twee minuten beneden staat. Zelf ga ik enkel nog doordeweeks. Qua sneeuwzekerheid zit het de laatste jaren behoorlijk goed en er staan sneeuwkanonnen.

    Sorry ik heb verder geen tips voor resorts met zwembad. De enige eis die ik heb is een sauna :D
     
  17. Clapat

    Clapat Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
  18. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw
    Hallo,

    Wij gaan dit jaar met de kids naar Kleinwalsertal.
    Circa 7-8 uurtjes rijden, kindvriendelijk skigebied en naast skien ook dingen te doen zoals rodelen, Als sledetochten etc.
    Ons hotel heeft een klein zwembad en speelkamer. Daarnaast is het een gezellig dorp en nog betaalbaar.
     
  19. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Serfaus idd en dan hotel zeno is echt kinderhotel met de luxe voor ouders. Ze hebben nog wat meer kinderhotels maar volgens mij ja dit een van de weinige die de rest van jou lijstje bevat
     
  20. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Owwww ook leuk!
     

Deel Deze Pagina