slaapzak open ritsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poohbeer2, 4 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbeer2

    Poohbeer2 Fanatiek lid

    17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Onze dochter van 16 maanden ritst de laatste tijd zelf haar slaapzak open. Maar onder de dekens blijft ze ook niet liggen. En nu beginnen de nachten toch echt steeds kouder te worden. Wat kan ik doen zodat ze haar slaapzak niet meer open maakt??
    Heb al wel gedacht aan een veiligheidsspeld met kindersluiting, maar haar fijne motoriek is behoorlijk goed en ook heeft ze al heel snel door hoe dingen werken. Ben dus best bang dat ze zo'n veiligheidsspeld ook door krijgt en dan is zo'n ding ineens wel heel gevaarlijk. Zijn er nog andere oplossingen???
     
  2. Sharon20

    Sharon20 Fanatiek lid

    19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    de slaapzak achterstevoren aan doen??
     
  3. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik hoorde van iemand die de slaapzak binnenste buiten aan trok bij haar dochter, misschien een idee?
     
  4. Poohbeer2

    Poohbeer2 Fanatiek lid

    17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Joh, allebij goede ideeën. Had ik zelf nog niet aan gedacht, stom hé??? Soms zijn oplossingen zo simpel (als je maar niet te moeilijk denkt).
    Maar de slaapzak achterste voren aantrekken, ligt dat dan niet vervelend met die rits op de rug??? Ga 'm morgen eerst binnenste buiten proberen. Kijken of dat helpt... Bedankt!!!
     
  5. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Wij doen een veiligheidsspeld door het uiteinde van de ritssluiting. Onze meid heeft ook snel door hoe iets open en dicht moet, maar met de speld is het nog niet gelukt.

    De slaapzak achterstevoren werkte hier niet, omdat ze de slaapzak dan strak tegen haar keel heeft, dat vind ik wat eng en dat zit heel vreemd. De slaapzak binnenstebuiten wil niet echt, omdat je de rits dan niet meer open krijgt. Als je een gaatje open laat, kan je kindje de rits alsnog open krijgen. Ik zou het dus met een veiligheidsspeld proberen.
     
  6. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    De enige die dochter niet open krjgt is de combisleeper. Je hebt en 2 ritsen ipv 1 en je kunt de rits goed wegstoppen. Binnenste buiten had ze ook door na een tijdje.
     
  7. Loesjuh

    Loesjuh Niet meer actief

    Ik lees even mee, mijn dochter van 13 maand krijgt haar slaapzak ook open. De combisleeper idd niet.
     
  8. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Esmee kreeg de slaapzak zelfs lost als ze de rits op de rug had..

    Ik heb aan het lipje van de rit een stuk elastiek geknoopt, een stukje onder het einde van de rits een knoop genaaid op de slaapzak, hier wikkel ik het elastiek dan omheen.. Sindsdien geen problemen meer..:D
     
  9. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    jee wat een toestand met dat elastiekje.

    Ik friemel het lipje naar binnen, dat maakt het al veel moeilijker voor haar om em open te maken. Andersom had ik ook al eens gedaan, maar dat vind ik idd ook een naar idee omdat het dan zo hoog tegen dr keeltje aanzit.
     
  10. Wijffie75

    Wijffie75 VIP lid

    26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn dochter kreeg de zak ook gewoon open als ik 'm achterstevoren had, maar binnestebuiten niet. En inderdaad, dat is een gepriegel om open en dicht te doen als mama zijnde, kun je nagaan hoe lastig het voor de kleine is, ideaal dus :)
     
  11. Daantje85

    Daantje85 VIP lid

    10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    hier ook eentje die de slaapzak open krijgt. Doe ook telkens dat lipje naar binnen, soms krijgt ie hem open soms ook niet. Binnenste buiten is natuurlijk ook een goed id, ga het morgen eens uitproberen
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft haar slaapzak op de gewone manier aan zeg maar, maar slaapt op haar buik, maar dus geen last van de rits.

    Wel grappig trouwens om te lezen dat kindjes hun slaapzak uit doen, doen ze dat dan ook midden in de nacht? Lijkt me wel anders zou het geen probleem zijn toch ;).
    Eva ziet haar bed echt om in te slapen, alleen als ze klaar is met slapen gaat ze in bed spelen en ze doet dan ook wel eens haar slaapzak uit. Maar verder heeft ze er (gelukkig ;)) geen behoefte aan blijkbaar.
     
  13. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ja onze Demi begint al te pielen aan dr slaapzak als ze net in bed ligt en ik nog voor dr aan het zingen ben.
     
  14. Poohbeer2

    Poohbeer2 Fanatiek lid

    17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    @Snoopy1979, midden in de nacht doet ze het niet. Maar wel als protest tegen het slapen. Niet dat ze moeilijk naar bed wil hoor, maar soms is ze het er niet helemaal mee eens. Als ik dan 's avonds naar bed ga, dan ligt ze dus helemaal bloot. Nou ja, alleen in een pyama maar ook dat is veel te koud nu. Ook 's ochtends doet ze het, maar dat is geen probleem. Dan is het toch tijd om op te staan. Wat zijn die kinderen toch slim hé?!?

    Bedankt voor alle ideeën. Vooral het idee van het elastiekje en knoopje. Denk dat ik die ook ga proberen. Dan is het in elk geval geen gedoe meer om als moeder de slaapzak open te krijgen.

    Ik ga eens even wat proberen...
     
  15. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    @Snoopy dochter deed het eerst alleen `s morgens, prima natuurlijk. Maar ze ging het ook `s avonds doen als ze niet wilde slapen, sls wij naar bed gingen deden we hem weer aan. Was ook nog niet zo erg. Maar ze ging het ook `s nachts doen en riep ons vervolgens omdat ze het koud had. Dat was minder handig. Tot nu toe werkt de combisleeper nog steeds....
     
  16. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik heb het "lipje" van de rits eraf gehaald, en mijn vriend heeft een pinnetje gemaakt zodat ik hem open kan maken als hij weer uitmoet. Bij de meeste zakken krijg je de rits niet open zonder dat lipje.
     
  17. mamvanjason

    mamvanjason Actief lid

    9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Wat grappig dat het (tot nog toe) alleen maar mama's van meisjes zijn die hier mee zitten! Zouden jongens dat niet doen, of gewoon niet interessant vinden?? Mijn zoontje doet het in iedergeval niet. Toch grappig!
     
  18. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik heb een zoontje;)
     
  19. mamvanjason

    mamvanjason Actief lid

    9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Oh sorry!! Heb ik daar even overheen gelezen :) Maar de mannen nog steeds in de minderheid....
     
  20. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Esmee friemelde dan het lipje er uit. Geloof me, heb alles geprobeerd..;) Esmee slaapt op haar buik dus geen last van de rits in haar nek..
     

Deel Deze Pagina