Slapeloosheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jeshh, 9 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Dat zou fijn zijn haha! Morgen controle, afgelopen dagen weer slecht geslapen dus ik ben benieuwd hoe ze er tegenover staan. Ik hou jullie op de hoogte :)
     
  2. Friemelien

    Friemelien Actief lid

    21 dec 2011
    155
    1
    18
    Het is zo vreselijk vervelend, ik weet dat het voorbereiding is op de komende tijd maar ik wil zo graag uitgerust zijn. Ik ben momenteel 38+4 dagen zwanger en het lijkt steeds erger te worden. Alles doet ook gewoon pijn of zit vervelend. Overdag pak ik zeker mijn rust maar zelfs in rust zit het nog niet lekker, zucht..... Klaag klaag :D We komen er wel doorheen maar bij mijn andere 2 kids was dat wel iets minder, als ik maar lekker zou liggen....dat scheelt zoveel. Voor iedereen die er last van heeft, sterkte & succes voor de laatste paar weken.
     
  3. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ja het hoort erbij. Deze zwangerschap heb ik er helaas al langere tijd last van. Vorige zwangerschap vooral vanaf 30 weken. Toen ging ik overdag nog wel eens liggen maar dat is met een drukke peuter in huis geen optie. En s ochtends wordt die draak net wakker als ik lekker slaap :D
    Ervaring van de vorige keer... Ik was super moe, sliep 3 uur per nacht en heb de nacht dat de bevalling begon niet meer kunnen slapen. De nacht nadat hij geboren is ook niet :D
    Ik ben er prima doorheen gekomen eigenlijk. Ook de bevalling ging goed en geen last van vermoeidheid.
    Vervelend is het wel, ik zou ook willen dat ik weer even een nacht lekker lang zou kunnen slapen. En ik moet ook nog zo lang.
     
  4. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Ah hier zou ik nog even op reageren. Inmiddels met de vk over gesproken en zij geven liever geen slaap-tabletjes. Ok prima, jammer. Ik mag wel pure valeriaan gebruiken (maar dat heeft mij voorheen ook nooit echt geholpen), geen melatonine.

    Inmiddels heb ik me er maar bij neergelegd dat het echt niet beter zal worden en zorg ik dat ik overdag lekker een uurtje meepak als het nodig is. Op dit moment ben ik snotverkouden, dus dat helpt ook niet, en mijn buik doet ook echt pijn als ik lig. Nou ja het is voor een goed doel. De baby zal een mooie beloning zijn voor al dat gedoe ;)
     
    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  5. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Had ook altijd veel last van slapeloosheid, vooral tussen 0:00-6:00 uur :confused:. Viel ik eindelijk weer in slaap eind van nacht, dan ging de wekker om 6:00 uur en moest man/kids weer opstaan naar werk/school e.d. Heel frustrerend.

    Tijdens mijn 1e zwangerschap ben ik hierdoor zo oververmoeid geraakt dat ik er letterlijk ziek van werd: spugen, band gevoel in buik, misselijk, hoofdpijn. Heb 2 keer een nachtje ter observatie in ziekenhuis moeten doorbrengen (verdenking zwangerschapsvergiftiging), maar uiteindelijk was structureel slapen in de middag (2-3 uur) hier de oplossing. Vreemd genoeg viel ik meteen als een blok in slaap als ik na lunch in bed ging liggen en dan sliep ik die 2-3 uurtje zo ontzettend vast...

    Waarom dat 's nachts niet wilde lukken weet ik niet (hormonen neem ik aan), maar ik heb er later in de kraamtijd geen 'last' meer van gehad. ;)

    Mijn tip zou dus vooral zijn: ga echt slapen in die middag. Tel je uurtjes slaap 'per 24 uur' en probeer dan aan 7-8 uur te komen. En uitzitten :rolleyes:, het gaat wel weer over als je in de volgende fase komt :D...

    Sterkte!
     
  6. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik werd een dag voor de bevalling snotverkouden :D
    Daardoor nog minder slaap en weinig lucht tijdens de bevalling zelf. Niet grappig. Hoop dat je snel opknapt!
     
  7. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Aah dank je wel voor jouw bemoedigend verhaal haha! ;)
     
  8. Mikkie32

    Mikkie32 Bekend lid

    18 okt 2016
    804
    62
    28
    Wat bij mij helpt is warme melk met honing drinken of een banaan eten of allebei haha
     
  9. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Jij knapt gewoon eerst op ;)
    En op een gegeven moment merk je daar niks meer van mocht het wel beginnen tijdens je verkoudheid :D
    Ik heb ondanks vermoeidheid en verkoudheid een prima bevalling gehad. Persfase was heftig en zwaar maar dat had andere redenen.
     
  10. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    @Saskia1984 I hope so :)

    Gaaf trouwens dat je weer zwanger bent na de mmm, ik vind succesverhalen na een traject altijd zo mooi!!
     
  11. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @jeshh dank je! Wij hebben heel veel geluk gehad, we waren namelijk gestopt met behandelen in 2012 maar besloten eind 2014 er toch nog een keertje voor te gaan, puur op gevoel. En dat werd ons zoontje :)
    En nu zwanger van een cryo uit die poging. Echt enorm gezegend zijn wij.
    Maar ik zie dat jij ook veel geduld hebt moeten hebben. Fijn dat het gelukt is en dat je bijna je baby in je armen mag houden!
     
  12. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik slaap al sinds de week van de positieve test heel slecht. Vaak een paar uur wakker en de dag voelt dan loodzwaar aan.

    Het zal echt hormonaal zijn denk ik. Ik let zo veel mogelijk op mijn voeding, zo min mogelijk suiker, kruidenthee etc. Verder maak ik 's avonds vaak een wandeling of ga ik naar yoga oid.
     
  13. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Dat gevoel is dan goed geweest, wat heerlijk dat het beide keren toch is gelukt. Heerlijk :)

    Klopt, veel geduld moeten hebben en ook hier een klein wonder dat het bij de tweede iui "raak" was. Nog eventjes geduld en dan kunnen we de baby eindelijk vasthouden. Zo bijzonder en magisch mooi lijkt me dat :-D
     

Deel Deze Pagina