Slapen in vouwwagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baby001, 21 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby001

    baby001 Bekend lid

    5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

    We gaan vandaag kijken naar een vouwwagen maar nu vraag ik me af hoe mensen dit doen met een baby (zl is 8 maanden) hij krijgt nog borstvoeding (ook nog in de nacht)dus ik wil hem snachts het liefst zo dicht mogelijk bij me hebben. Dl (3.5) zal sowieso 1 cabine in gebruik nemen. Om nou met zn drieeen in de andere cabine te slapen lijkt me wat te knus en ook nog gevaarlijk. Ben dus benieiwd hoe andere mensen dit doen.

    Wie heeft er goede tips?

    Bedankt alvast!
     
  2. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik heb ervaring in een vouwwagen en ervaring met een baby maar niet de combinatie.

    Een campingbedje in het deel voor jullie bed plaatsen?
     
  3. baby001

    baby001 Bekend lid

    5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Dat is toch te hoog?
     
  4. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Wij sliepen in een tent toen de jongste 0,5 en 1,5 was en nog vaak wakker werd. Ik had een extra breed luchtbed, zeg maar 1,5 persoons, en mijn man een gewone 1 persoons. Jongste sliep altijd bij mij. En overdag in een deryan tentje.
    Ik vond het dicht bij hem slapen het makkelijkste, omdat hij nog tig keer wakker werd en zo kon voorkomen dat de hele camping wakker werd.
    Maar als het maar om 1 of 2 keer gaat in de nacht zou ik in het midden tussen de Cabineseen campingbedje neerzetten.
     
  5. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Een campingbed te hoog?
     
  6. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Ik ging er altijd uit om in de voortent te zitten in een stoel. Binnen 30 min weer terug in bed. Goed warm aankleden.
    Maar jij zou evt met de kleine kunnen gaan slapen en je man dan met je dochter in een aparte cabine.
     
  7. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Wij zijn vorig jaar voor het eerst weg geweest met de vouwwagen. Mijn zoontje was toen 7 maanden.

    Degene van wie we de vouwwagen kochten gaf ons de tip om het campingbedje tussen de cabines in te plaatsen, dat hadden zij altijd gedaan. Dat paste precies(bij deze in elk geval).
    Zelf vond ik dat niet praktisch, omdat ons zoontje niet goed kan slapen als ik vlak naast hem zit. Wij hebben gewoon het campingbedje in de voortent gezet en 's nachts ging ik dan daar even zitten op een campingstoel. Ik had een extra deken daar neergelegd en even een vest aan, dat wou prima.
     
  8. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.561
    2.416
    113
    Wij hebben de vouwwagen vorig jaar voor het eerst met twee kinderen gebruikt. De oudste was toen bijna 5, de jongste 4 maanden. Ze sliepen samen in één slaapcabine, de oudste in haar slaapzak overdwars op de matras, de jongste in een Deryan tentje. Voor de voedingen 's nachts kroop ik ertussen. De jongste is nogal een mamaplakker en slaapt thuis in mijn bed. In de vouwwagen werd hij ook 's nachts wakker. Ik haalde hem dan uit zijn tentje en gooide die uit de slaapcabine richting voortent. De oudste draaide ik een kwartslag, zij met het hoofd aan de ene kant van het matras, ik met de jongste met het hoofd aan de andere kant.

    We hebben vorige week weer gekampeerd. De jongste sliep in een Nomad tentje in de cabine. Die kon ik er alleen niet zo handig uithalen 's nachts. Dus als hij wakker werd legde ik hem bij mij op de matras tegen me aan. Twee volwassenen en een dreumes paste net op 1.40 meter.
     
  9. baby001

    baby001 Bekend lid

    5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Was zo'n Deryan tentje niet te warm in de slaapcabine? Of gebruiken jullie de slaapcabines niet?

    Ik ben net terug van een weekendje weg en heb onze zoon op zijn matras bij mij in de cabinr laten slapen. Dat was de eerste nacht een succes maar de tweede nacht moest ik hem steeds in de gaten houden want hij rolde door de hele tent heen haha..
    Ik heb dus gegoogled op zo'n deryan tentje maar vraag me af of en zo'nklein tentje EN een slaapcabine eromheen niet veel te warm is?
     
  10. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Geen ervaring met een vouwwagen, maar wel met een caravan en camper. We zijn samenslapers. Toen alleen de oudste er nog was sliep hij bij ons in het bed in de camper. Toen hij een broertje kreeg zijn we met z’n viertjes gaan slapen in het bed in de caravan. Als je de juiste veiligheidsregels in acht neemt kan dit prima (bijvoorbeeld de fb groep veilig samen slapen).
    ik weet niet hoe groot de bedden zijn, maar anders papa met de oudste in d’r ene cabine en jij met de jongste in de andere?
     
  11. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.561
    2.416
    113
    Overdag bij middagdutjes is het wel warm, dan zetten we het tentje in de voortent of buiten innde schaduw. Voor 's nachts is het extra tentje juist fijn tegen de kou. In de meivakantie was het net boven het vriespunt, en ook in de zomer in Scandinavië koelt het flink af 's nachts. Dan leg ik zelfs nog een doek half over het tentje heen voor extra isolatie.
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Gewoon de 1 met de baby in 1 cabine (jij dus) en man met dochter in de andere.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  13. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Gezellig tijdens de vakantie...

    Wij slapen met zn zessen prinsheerlijk in een caravan van 10m2. 2 van 3 jaar, en 1 van 2 in een stapelbed met zn allen.

    Vriend en ik in tweepersoonsbed en baby staat er in kinderwagenbak tegenaan. Ik geef ook borstvoeding, ook 's nachts.
     
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Vond ik wel gezellig hoor en de kindjes helemaal.
     

Deel Deze Pagina