Slapen jullie goed?

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 16 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak zijn jullie wakker 's nachts?

  1. Eén keer (om naar wc te gaan o.i.d. maar slaap snel weer verder)

    23 stem(men)
    19,2%
  2. Twee keer (om naar wc te gaan o.i.d. maar slaap snel verder)

    14 stem(men)
    11,7%
  3. Drie keer of vaker

    33 stem(men)
    27,5%
  4. Eén keer, maar lig dan langere tijd wakker.

    15 stem(men)
    12,5%
  5. Ik word nooit wakker, slaap minimaal 7 uur aaneengesloten door.

    35 stem(men)
    29,2%
  1. Meca

    Meca Fanatiek lid

    23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Ik moet ook ‘anders’ invullen. Het is zo wisselend. Voor plassen hoef ik er eigenlijk nooit uit want ik val niet in slaap als ik nog moet. Dus dit mezelf al afgeleerd. Afgelopen nacht 7+ uren geslapen en was bekaf de hele dag. Terwijl de dagen ervoor ik wel gewekt ben door de kinderen en dan kan ik het veel beter aan.
    Volle maan werkt ook slecht voor mijn slaap, ongesteld worden helemaal! Het probleem is dan echt in slaap komen. Een e-reader heeft al echt uitkomst geboden behalve op die dagen want dan lukt het gewoon niet wanneer mijn ogen dichtvallen en pak ik maar weer mijn boek erbij.
     
  2. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Het is zo wisselend. Vaak slaap ik prima. Ik heb wel veel slaap nodig, aan 7 uur heb ik niet genoeg als ik dat nachten achter elkaar doe. Vaak slaap ik gewoon de nacht door (of word ik tussendoor een minuutje wakker, maar draai ik me gewoon om en slaap verder), soms moet ik er een keer uit om te plassen. Maar ik heb ook nachten dat ik om 2 uur wakker word en dan uren wakker lig. Waarom dat dan is... Geen idee.
     
    bianca1374 vindt dit leuk.
  3. maliro

    maliro Niet meer actief

    Ik moet ook "anders" invullen. De meeste problemen heb ik met het inslapen. Soms is dat met een half uurtje al maar vaak duurt het minimaal een uur voordat ik slaap. Snachts wordt ik gemiddeld twee keer wakker maar dan val ik meestal wel snel weer in slaap.
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Ik word sinds de zwangerschap van de oudste helaas meerdere keren per nacht wakker. Toen ik zwanger was van de jongste ieder kwartier...nu gelukkig weer iets minder, maar helaas nooit meer doorgeslapen.
     
  5. Wensmamma

    Wensmamma Fanatiek lid

    4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Normaal 2x om te plassen, val daarna altijd snel in slaap. Nu 3 tot 4x om te plassen ;)
     
  6. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Het verschilt nogal. Als ik veel pieker 's avonds, heb ik grote kans dat ik 's nachts wakker word en dan gewoon doorga met piekeren.

    En nu word ik weer vaker wakker voor nachtvoedingen, gemiddeld 2 keer per nacht (vroege ochtend). Na die voedingen slaap ik meestal weer snel in.
     
  7. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ik heb een slaapatoonis parasomnia. Komt veel bij kinderen voor maar helaas ook bij mij. 1 jaar bij een slaapneuroloog gelopen, maar geen behandeling gevonden. Ik slaap dus met vlagen zwaar onrustig. Gillend wakker, nachtmerries, ik sla zelfs mijn vriend, uit bed springen en dan verbaasd wakker worden. Ik weet er vaak niks van, vriend wel die schrikt zich de ram bam. Waar het aan ligt ? Geen idee want eerst was het waarschijnlijk door stress maar als ik dat niet heb gebeurd het ook. Daarnaast moet ik minstens 1 x plassen, slaap dan niet gelijkdaarna. Dochter maakt mij ook minstens 1 x per nacht wakker. Telde niet maar ik lig daarna nog een tijd wakker. Ook door snurkende vriend naast mij. Daarnaast heb ik minstens 1 x per week werkbereikbaarheid en dan slaap ik ook heel onrustig.

    Echte rukken maken die ik nooit. 8 uur achter elkaar komt heeeel sporadisch voor. Ik ben er inmiddels aan gewend. Heb ik heel slecht geslapen tuk ik in de middag nog wel eens.
     
  8. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik slaap eigenlijk altijd minimaal 7 uren, zonder wakker te worden.
    Of ik moet echt stress hebben, dan ben ik vaak wakker.
     
  9. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Lijkt me heerlijk om eens een nacht door te halen..

    Ik word bijna iedere nacht rond 02.00 wakker. Gewoon zomaar of om even te plassen. Kom daarna zo vreselijk moeilijk weer in slaap. Vaak kost het me wel 2 tot 2,5 uur voordat ik weer in slaap val. Er is een periode geweest dat ik daarna helemaal niet meer sliep. Dat was echt killing op een gegeven moment!

    Ik heb al veel dingen geprobeerd; avondwandelingen, geen tv (2 uur voor naar bed gaan), pilletjes, oefeningen en zelfs een therapeut.

    Aan onze dochter kan het niet liggen, want die slaapt vaak ondoorbroken het klokje rond.

    Wat ik jammer vind, is dat ik doordat ik een nachtbraker ben, ik in de avond rond 21.30 (uitgezonderd de weekenden) al in bed lig. Ondanks dat mijn man mij begrijpt, waarom ik vroeg naar bed ga, heb ik wel het idee dat we daardoor soms langs elkaar heen leven.

    Laat het mooie weer maar weer komen!

    I need vitamine D, A LOT OF IT:D
     
  10. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Sinds mijn eerste zwangerschap heb ik misschien 5 nachten doorgeslapen. Maar dat ligt meestal niet aan m’n kinderen want die slapen goed. Ik slaap lastig in, wordt vaak wakke, moet plassen, heb gezweet of lig lang wakker. Geen idee waarom.
     
  11. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Als de kinderen mee zouden werken, zou ik geloof ik altijd minimaal 7 uur achter elkaar slapen. Maar op dit moment ben ik alweer 1,5 uur in de weer met een dreumes, om maar een voorbeeld te noemen.
     
  12. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik slaap eigenlijk heel goed. Nu ik zwanger ben moet ik er 1 tot 2 keer uit om te plassen en wat water te drinken maar daarna slaap ik snel verder. Heel soms als ik rond 5 uur wakker word ofzo is het lastiger in slaap te komen.
    Mijn dochter van 5 slaapt overigens nog elke nacht naast me omdat ze gewoon wakker word aan begin van de nacht en alles op alles zet om niet in haar eigen bed te slapen. Maar dat ben ik gewend en slaap niet beter als ze niet naast me ligt.
     
  13. motormuis

    motormuis Actief lid

    24 nov 2014
    157
    178
    43
    Vrouw
    GGz-agoog in de psychiatrie en verslavingszorg
    Gelderland
    Ik slaap van nature heel goed door, als ik eenmaal slaap word ik met geen mogelijkheid meer wakker. Het inslapen is bij mij het probleem. Kan 30 minuten duren, maar ook 2 uur.
    Daarnaast heb ik ook een kleine en ben nu zwanger, dus het inslapen is nog lastiger. Vaak is doorslapen geen probleem, tenzij kleine wakker wordt, dat kan vanaf 05.00 uur zijn maar ook 07.30.

    Dus of ik aan mijn 7u kom ligt er toch echt aan. Zonder kids en zonder zwanger zijn zeker!
     
  14. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik slaap op zich prima, maar deze zwangerschap moet ik echt iedere nacht een keer of 5 plassen. Daarna slaap ik de ene keer direct weer in en de andere keer lig ik nog een tijdje wakker.
    Minpuntje is dat dochter tegenwoordig om 5 uur klaarwakker is, ondanks later naar bed, kamer donker houden, geluiden buitensluiten... Dus ik lig er 's avonds op tijd, om toch mijn rust te krijgen.
     
  15. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik slaap super - zodra mijn hoofd het kussen raakt en de hele nacht door - als ik me strikt aan mijn slaapgewoonten hou. Geen cafeïne, geen schermpjes of muziek voor het slapen, activiteiten afbouwen, koele slaapkamer van ongeveer 16 graden, etc. Maar ben ik op vakantie: mis. Te laat slapen: mis. Warme zomernacht: mis. Nachtdienst: afschuwelijk, zelfs al mag ik de hele nacht slapen, dan nog doe ik geen oog dicht.
     
  16. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik heb in getoetst ‘ ik word nooit wakker ...’ alleen dat woordje ‘nooit’ is natuurlijk niet zo. Ik ben een lichte slaper, dus als mijn zoontje huilt of mijn mam komt de slaapkamer binnen, kan ik gewoon wakker worden. Maar zonder geluid slaap ik zeker wel 7/8 uur door.
     
  17. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Als de kinderen meewerken slaap ik meestal in 1 stuk door
     

Deel Deze Pagina