Slapen op het kinderdagverblijf

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Juneau, 8 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juneau

    Juneau Bekend lid

    18 jan 2016
    608
    0
    16
    Ons dochtertje van 1 gaat sinds deze week naar de kinderopvang. Eerste dag ging, zoals verwacht, wat moeizaam, maar de tweede keer ging al veel beter.

    Ik zat alleen met 1 ding.. ze is nu twee keer naar de opvang gegaan en beide keren is ze wakkergehuild door een ander kindje tijdens haar middagslaapje. Ze doet maar 1 slaapje per dag van ongeveer twee uur, maar nu is ze dus op beide dagen wakkergehuild na 45 minuten en na 1 uur. Beide dagen was ze dus ook vrij moe bij het ophalen. Is dit normaal? Ik weet niet hoe het er aan toe gaat bij andere kinderdagverblijven, maar het lijkt mij toch dat kindjes wel aan hun slaap moeten komen? 45 min-1 uur slaap op een dag is gewoon echt te weinig (voor haar). Is dit iets wat ik moet aankaarten zodat ze er rekening mee houden of is dit gewoon een van de dingen die erbij horen en waar weinig aan valt te doen?
     
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.650
    21.147
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier hebben ze een aparte ruimte voor kindjes die daar veel last van hebben? Misschien is zoiets bij jullie ook? Aan de ene kant vond ik het ook erg vervelend toen ze inderdaad weleens wakker werd van andere kindjes, maar aan de andere kant, het is nou eenmaal waar we voor gekozen hebben. (een kinderdagverblijf in het algemeen bedoel ik dan) En als ze geen andere ruimte hebben, dan valt er weinig aan te doen denk ik.
     
  3. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn feestnummer werd ook altijd wakker van andere kindjes en ging dan de rest wakker maken. Hij is in een aparte ruimte gelegd nu. Hij slaapt wel korter dan thuis

    Misschien 2x een uurtje slapen een idee?
     
  4. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Het kan nog beter worden hoor, ze moet nu nog wennen aan samen slapen met andere kindjes. Over een tijdje slaapt ze misschien gewoon door gehuil heen. Zo niet kun je altijd vragen of ze haar ergens anders kunnen leggen.
    En als dat allemaal niet helpt dan is er niks aan te doen, maar is ze erg moe na een crèche dag. Tot op zekere hoogte hoort dat er ook wel een beetje bij. Thuis gewoon lekker vroeg naar bed of volgende dag inhalen.
     
  5. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Mijn kinderen sliepen op het kdv ook een stuk korter inderdaad. Het is toch onrustiger met meerdere kindjes op 1 kamer.
     
  6. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Mijn dochter was zo'n wakker huiler, omdat ze zelf heel kort sliep op het kdv of wakker werd van anderen. Als het rustig was legde ze haar juist apart. Maar soms kon dat niet. Dan haalde ze haar bij de eerste kik uit bed, zodat de rest niet wakker werd. Dan had ze zelf ook niet genoeg geslapen, maar het was even niet anders. Dan ging ze nog een extra half uurtje naar bed aan het eind van de middag.

    Na een maand of 2 ging het beter. Nu slaapt ze 1x 2 uur en is niet wakker te krijgen tussendoor :D
     
  7. Juneau

    Juneau Bekend lid

    18 jan 2016
    608
    0
    16
    Bedankt voor de reacties! Vandaag was haar vierde dag en kon ze uiteindelijk wel gerust haar slaapje afmaken. Als ik merk dat het echt te vaak voorkomt, dan zal ik het wel aankaarten. Wellicht hebben ze inderdaad een aparte ruimte o.i.d. waar ze dan in kan slapen. En zo niet, dan zal het inderdaad maar accepteren zijn dat het er eenmaal anders aan toe gaat op het kdv.
     
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Lastig he. Mijn dochter word ook snel wakker en als ze gaat slapen kletst ze eerst altijd. Heel soms slaapt ze niet en dan is het niet anders. Ze slaapt vanaf het begin apart, anders gaat ze echt niet slapen. Soms slaapt ze 3 uur en soms maar 1 uur.
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.154
    113
    In t begin zijn ze altijd kapot van t kdv. Die van ons is dat overigens nog steeds maar ze heeft de grootste lol. Slaapjes zijn daar wat korter maar aan de andere kant als ze echt moe is dan speelt ze t ene moment nog heel fanatiek en je knippert met je ogen en ze is vertrokken en dan is ze ook niet meer wakker te krijgen totdat t batterijtje opgeladen is. Hier hebben ze meerdere ruimtes, maar die van ons is er aan gewend inmiddels.

    Al kreeg ik laatst een kdv schriftje "slapen is voor baby's" madame lag klaarwakker in bedje de leidster aan te kijken met dr slaapzakje aan..."wat doe je nou?!?" werd ook een geweldige foto.
     

Deel Deze Pagina