slapen...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Arri, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arri

    Arri Fanatiek lid

    21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Dag borstvoedinggevende moeders,

    Zijn jullie je bh's ook zo zat? Ik in ieder geval wel... Nu is mijn vraag: is het verstandig om 's nachts zonder bh te slapen? Kan dit kwaad? Het lijkt me weer heerlijk... :rolleyes:

    Groetjes,
     
  2. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi Arri!
    Ik heb totaal geen last van mijn beha. Ik heb hem dan meestal ook dag en nacht aan. Heel soms doe ik hem snachts wel uit.

    Maar je mag gewoon zonder beha slapen hoor, dit kan geen kwaad. Hoogstens voor je matras en beddegoed ;) ivm melk-lekkende borsten. Hiervoor zou je een dikke badhanddoek onder je bovenlichaam kunnen leggen en evt als bescherming van je matras zo een groen kraammatje onder je onderlaken leggen.

    Maar kwaad kan het opzich niet.
    Liefs, Hanneke!
     
  3. 40plusmama

    40plusmama Niet meer actief

    Ik heb nu 2x een nacht geslapen zonder bh en beide nachten was alles zeiknat dus ik doe het maar niet meer :)
     
  4. duha

    duha Actief lid

    12 dec 2007
    181
    0
    0
    Ik ben mijn BH's ook zo ontzettend zat! Ik vraag me echt af of er nou niets is om te voorkomen dat je borsten zo lekker snachts. Ik produceer echt heel erg veel melk. Als ik na een voeding in mijn borst knijp dan spuithet er echt uit met een straaltje dat zeker vijf centimeter ver komt! Pfff... irritant hoor! Denk nu niet dat mijn kleine niet goed drinkt; hij is net een week oud en zit alweer op zijn geboortegewicht... ik heb dus echt veel melk. Meiden help! Wie heeft er tips?
     
  5. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik had ook teveel melk heb echter nooit met een bh geslapen. Wel eens een hemdje met daarin een hyndrofiele luier. Dan ook nog een handdoek op het bed en vaker verschonen. Op een gegeven moment stopt dat gelek wel.
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb tot ongeveer 6 weken met bh geslapen, daarna lekte ik wel een beetje, maar nu niet meer. Al een tijdje niet meer.

    Ik werd er gestoord van.
     
  7. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    nooit een bh aangehad in bed, kan ik echt niet tegen. ik had een handdoek met daarover een hydrofiele luier in bed. verder hebben wij een dekmatras op ons bed die in de was kan. dus vaak beddengoed verschonen en zo nodig eht dekmatras in de was ;)
     
  8. Keiko

    Keiko Actief lid

    28 jul 2008
    497
    0
    0
    Ik heb nooit 's nachts een bh aan. Had alleen in de kraamweek een doorweekte piama, daarna stopte het.
    Ik las laatst dat je door 's nachts een bh te dragen het lekken juist in stand houdt..
     
  9. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoeft niet, ik lek snachts niet meer sinds mijn borsten overdag ook 'zindelijk' zijn. Dus vanaf toen zowel overdag als snachts geen compressen meer, maar dus nog altijd wel een beha! ;)
     
  10. 40plusmama

    40plusmama Niet meer actief

    Ik lek overdag en 's nachts en soms flink ook. Ik heb dus dag en nacht een bh aan. Ik heb weleens dat ik op een vrije dag ze de hele dag 'los in het hok' heb hangen, heerlijk :)
     
  11. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik draag snachts nooit een bh, de eerste maanden sliep ik op een badlaken en had ik er 1 tje op mn nachtkastje dan kon ik die halverwege de nacht verwissellen

    Verder een kwestie van geduld... het lekken wordt minder/verdwijnt met de tijd.
     
  12. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik ben na een aantal weken ook zonder beha gaan slapen, en idd lekkerdelekleklek. Toen een hydrofiel luier gebruikt, en een handdoek bij dehand. En ja gewoon vaker de molton wisselen. Maar het was eigenlijk met een paar weken over, met af en toen een leknachtje tussendoor na een regeldag.
    Ik vond het zelf niet zo'n punt.
     
  13. mariss

    mariss Fanatiek lid

    12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    ik heb meestal een "stretch"hemdje aan, meestal is dit genoeg om lekkage te voorkomen, alleen als ik last heb van stuwing lekt het alsnog een beetje. Wat vaker verschonen van lakens etc. Je hebt ook lillypadz die zouden het ook tegenhouden, maar nog niet geprobeerd, hemd was genoeg. Ben wel benieuwd of anderen dat hebben geprobeerd. BH in bed slaap ik niet meer.
     
  14. theangels

    theangels Bekend lid

    20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier ook nooit met BH geslapen. Weinig natte bedden en als het wel gebeurde handoekje eronder. Vond het ook niet zo'n probleem. Lillypads gekocht. Werken voor mij prima maar ik gebruik ze dus alleen overdag en nu even niet vanwege spruw :( zucht
     
  15. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Ben m'n bh spugzat 's nachts... Maar als ik hem niet draag lig ik in een kleddernat bed. De melk komt 's nachts zelfs door de zoogkompressen heen, zodat ik midden in de nacht een nieuwe bh aan kan trekken.

    Hoewel ik sinds een paar dagen ongeveer droog lijk te staan en geen druppel meer lek, maar daar word ik ook niet heel gelukkig van... volgens mij krijgt mijn dochter niet genoeg nu... :(
     
  16. Kirby

    Kirby Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik lek nog steeds, overdag en 's nachts, heel vervelend. Heb al geprobeerd om zonder bh te slapen maar na drie weken was ik het 's nachts verschonen zat dus nu nog steeds met bh.
     
  17. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Hier hetzelfde! :) Het lekken is alleen helaas nog niet gestopt...
     
  18. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik ben er al zo aan gewend om er 's nachts mee te slapen dat ik een poosje geleden toen ik een keer zonder sliep,midden in de nacht mijn bh weer heb aangedaan.
    Kon niet slapen zonder :oops:
     
  19. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Nog nooit in mijn leven met bh aan geslapen! Vreselijk lijkt me dat! Thuis heb ik hem ook niet graag aan, wél als er visite is, hoor! ;)
     
  20. April1

    April1 Fanatiek lid

    5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Hier ook nooit met bh geslapen. Ik heb nooit erg gelekt, heel soms voel ik het prikkelen en drupt er een beetje melk uit, maar dat interesseert me niet zo.
    Nu ben ik ook geen werkende moeder en als ik op bezoek ga, wil ik heel soms mijn beha nog wel aantrekken met een 'pad' erin, maar dat doe ik eigenlijk alleen zodat een ander zich niet ongemakkelijk hoeft te voelen als er ineens een natte plek op mijn truitje verschijnt. :(

    Om eerlijk te zijn draag ik zelfs overdag zelden een voedingsbeha, ik vind ze ellendig zitten, t schuurt langs mijn tepels en ben blij als ik (ooit nog ;) ) ga stoppen met bv mijn eigen oude vertrouwde beha's weer aankan. (die zaten wel prettig)
    Ik heb niet zulke grote borsten en zelfs nu ze groter zijn ivm bv heb ik er weinig last van. Hoop alleen dat ze niet ontzettend gaan hangen omdat ik mijn voedingsbeha's niet draag. :rolleyes:

    Groeten
     

Deel Deze Pagina