Slapen

Discussie in 'Verzorging' gestart door Irisje24, 23 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Wat is een normaal slaap en wakker zijn ritme voor een baby van rond de 10 weken?

    Odin is de laatste tijd van 7 tot soms wel 9 uur in de avond wakker. Ik vraag me af of dat normaal is? Vind het wel erg lang. Soms doet hij even een hazenslaapje maar meestal is hij wakker.

    Ook wil hij niet in slaap vallen in zijn eigen bed. De eerste 6/7 weken sliep hij bij mij op de kamer in een cosleeper maar hij is daar nu al te groot voor dus zijn we hem steeds vaker in bed gaan leggen op de andere kamer. Midden in de nacht slaapt hij er prima maar overdag of begin van de avond wil hij daar absoluut niet liggen. Vaak valt hij in slaap op mijn borst maar zodra zijn rug het ledikant raakt word hij wakker en wil dan ook niet meer slapen. Soms laat ik hem even huilen in de hoop dat hij ik slaap valt maar hij is echt een driftkikker en blijft met zo lang krijsen tot ik kom. Weet echt niet hoe ik hem hier aan moet laten wennen.. ik heb nou eenmaal niet altijd de tijd om de hele dag met hem rond te lopen door het huis (wat hij het fijnst vind).

    Volgende week gaan wij verhuizen en dan wil ik hem meteen aan zijn nieuwe kamer laten wennen en een slaapschema.. maar hoe?
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Laten huilen zou ik echt niet doen bij een 10 weken oude baby.
    Met huilen geeft hij namelijk aan dat hij zich niet comfortabel voelt en daar geen gehoor aan geven doet meer ‘schade’ dan goed.

    Je verwacht denk ik teveel...10 weken is nog zo klein.
    Er zijn baby’s die vroeg doorslapen en in hun eigen bedje, maar zoals je hier vaker leest is dat meer uitzondering dan regel.
    Het slapen in eigen bedje overdag is iets wat vanzelf komt.
    Met 10 weken sliep mijn zoontje in de nacht in zijn eigen bedje en slaapjes overdag voor de helft.
    Een uurtje in bedje en een uurtje op mij. In de avond sliep hij sowieso op mij of op de bank naast mij en mijn vriend.
    Uiteindelijk werden de slaapjesin bed overdag langer en het slaapje in de late avond ging eraf en hij begon dan vroeg zijn nacht in te gaan (nu 18.45/19.00).
    Het komt dus wel vanzelf.
     
  3. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Ik heb het niet over doorslapen. Ik bedoel dat hij niet op zijn eigen kamer wil slapen alleen in de armen of op de borst en soms in mijn bed als ik tv kijk. Als hij op zijn eigen kamer ligt gaat hij huilen tenzij ik hem er slapend neer leg. Iedereen zegt dat ik hem verwen door op mij te laten slapen en dat hij zo nooit went om in zijn eigen bed in slaap te vallen. Doorslapen doet hij trouwens al best lang meestal van 11 tot 6 maar daar ging het mij niet om haha. Maa Rik vroeg me dus af of hele dag wakker zijn iets slechts is?
     
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik weet dat het daar niet om ging, maar ik
    wilde het erbij vermelden om te laten weten dat er dus uitzonderingen zijn van kindjes die èn doorslapen hee vroeg èn overdag zelf in hun eigen bedje liggen.

    Je verwent je kind helemaal niet. Dat is echt ouderwetse onzin van mensen.
    Wat je kunt proberen is om hem in bedje te leggen wanneer hij moe wordt, begint hij te huilen dan haal je hem er weer uit om op jou verder te slapen en dit doe je gewoon elke keer weer wanneer hij moe wordt. Hij blijft vanzelf langer liggen.
    Maar laat hem alsjeblieft niet huilen met 10 weekjes, maar laat hem weten dat hij veilig is bij jou doordat je op hem reageert als hij huilt om iets aan te proberen geven

    De hele dag wakker zijn is inderdaad niet goed.
    Baby’s hebben hun slaap en rust nodig om te kunnen groeien en ontwikkelen. Als je hem de hele dag wakker laat zijn krijg je een overprikkeld kindje en dat ga je uiteindelijk ook in de nachten merken.
    Helaas zit er dus niks anders op dan zijn rust voor nu voorop te stellen...het leren slapen overdag kost nou eenmaal wat tijd.

    Mijn zoontje heeft 8 weken lang alleen maar (dag en nacht) op mij gelegen en daarna dus afwisselend in zijn bedje en daarna op mij.
    Als ik iets moest doen deed ik hem in de draagdoek.
    Nu is het een dreumes die gewoon zelf in slaap valt in zijn eigen bedje en goed slaapt.
     
  5. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

Deel Deze Pagina