Slappe hangborsten na bevalling.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door vinorosso, 18 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ik was altijd tevreden met mijn c/d cup. Mijn borsten waren al nooit heel erg stevig maar stevig genoeg vond ik. Nu heb ik 3 maanden borstvoeding gegeven en mijn zoontje is ondertussen 7 maanden oud. Ik heb weer mijn oude figuur terug behalve mijn borsten dus. Die zijn gewoon bijna verdwenen. Ze zijn zo ongelofelijk slap en ik snap nu waar het fenomeen 'theezakjes' vandaan komt. :D

    Ik had het er met mijn zusje over en zij opperde het idee van een borstvergroting. Nu blijft dat toch in mijn hoofd rondspoken. Het is niet zo dat ik mezelf verafschuw, helemaal niet maar ik baal er wel van als ik naakt naar mezelf in de spiegel kijk. En zeker in de zomer met gapende bikini en bh's ga ik dit wel merken.
    Ik probeer er maar niet teveel aan te denken en hopelijk wen ik eraan. Al denk ik dat niet :rolleyes: Ik vind borsten namelijk best belangrijk, mogen gewoon mooi zijn en nu ik deze niet meer heb baal ik ervan.

    Zijn er meer vrouwen die hier mee zitten? :oops:
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ben van een fijne C naar een AA gegaan echt niks van over gebleven dus... Mja, het is zoals het is, met een padded bh lijkt het al wat meer. Je hebt ook padded push-up bikini's. Dat zit hier wel prima.
     
  3. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Maar ben je er niet onzeker door? Heb je het kunnen accepteren?
     
  4. Lizzy1986

    Lizzy1986 Fanatiek lid

    22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier zijn ze helaas ook niet meer wat het is geweest.. En nu ik aan het afvallen ben wordt het er ook echt niet beter op :( Maar mn man is er tevreden mee :p DUs ik denk niet dat ik er iets aan zou laten doen. Maar als je er ongelukkig van wordt, waarom niet.
     
  5. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik geef nog borstvoeding, dus misschien verandert het nog, maar hier juist afschuwelijk grote borsten gekregen.. 80G! Zo onhandig en ziet er totaal niet uit, zeker nu ze inderdaad ook wat slapper zijn.. Ik zie ook op tegen de zomer en het dragen van een bikini..
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je een goede bh/bikini draagt zie je niets van hangborsten. Persoonlijk zou ik er echt niets aan laten doen, maar ik kan me er ook niet zo druk om maken, hoort er voor mij wel een beetje bij.
     
  7. Leniemienie

    19 dec 2014
    81
    5
    8
    België
    Tijdens de zwangerschap groeit in je borsten het klierweefsel, daardoor groeit ook je cupmaat. Maar na de zwangerschap en eventueel borstvoedingsperiode, vermindert dat weer en moet er weer vet in de plaats komen. Dat proces duurt toch wel een tijdje, meestal een jaar.

    Maar ik begrijp je wel hoor. Ik heb normaal gezien een D cup, met zwangerschap gegroeid tot F en na de eerste zwangerschap en 9 maanden bv duidelijk wat stevigheid in mijn borsten verloren, hoewel ik terug D cup had. In een BH of bikini zie je het niet echt maar als ik na deze zwangerschap er me niet goed bij voel, dan ga ik er toch ook eens over nadenken om er iets aan laten te doen.

    Maar mijn advies aan jou nu, is wacht het nog een half jaar ofzo af en zie wat het dan geeft.
     
    Lieke1989 en klaver85 vinden dit leuk.
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Tijdens mijn bv-periode - zeker toen ik nog 8a10x per dag voedde - had ik ook een veel grotere cup. Maar nu zonder bv is het een AA.
    Ik heb er fysiek geen last van, dus ik vind het wel prima... een kleine cup kun je natuurlijk oplossen met padding. Grotere cup is lastiger, maar gezien je nog bv geeft is het misschien maar tijdelijk.
     
    wishtobe vindt dit leuk.
  9. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Bij mij was het destijds wel zo dat na ongeveer een jaar (ja dat is lang!), het volume in mijn borsten weer terug kwam. Dat had een vriendinnetje van mij ook.

    Inmiddels ben ik zwanger van de 2e en ik moet ook eerlijk zeggen als ze deze keer niet goed uit de strijd komen :) ik ook ga voor een borstlift/borstvergroting.
     
  10. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Dat is het bindweefsel dat moet herstellen en dat kan even duren.

    Bij de eerste zwangerschap en bv-periode had ik ook een DD (normaal een grote C.)
    Bij de tweede ging ik van een kleine C opnieuw naar een DD. Na de BV-periode (13 maanden), werd dit een grote B/kleine C en waren ze slapper dan na de eerste.
    En nu zit ik in mijn derde zwangerschap en heb ik weer een grote D. Als de bv op gang komt zal hier nog een maatje bijkomen. Hoe ze er daarna zullen bij hangen interesseert me eigenlijk niet. Ik vind het fijner om in zijn geheel weer wat 'in shape' te komen dan die borsten. Met een goede bh kan je dat echt wel camoufleren.
     
  11. manonniii

    manonniii Actief lid

    4 jun 2014
    117
    3
    18
    Verpleegkundige
    Arnhem
    Ik ben nu een jaar geleden gestopt met het geven van bv en ze werden langzaam aan wel weer iets steviger. Ondat ik een G cup heb is dat denk ik ook het meest haalbare. Inmiddels zwanger van nummer 2 en 3 en daar zien we de 2 grote voordelen weer van ;) Ik ben alleen bang dat ik na deze zwangerschap weer 2 cupmaten groei.
     
  12. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Bij mij zijn ze helaas niet meer stevig geworden. Ze drillen nog meer dan mora dril pudding en hangen als torpedo tieten o_O
    Helaas...nu ook (nog) niks abnormaal gegroeid.
    Sowieso zou ik er niks aan doen totdat je zeker weet dat je geen kindjes/borstvoeding meer wilt krijgen/geven en dan nog 1 jaar na geboorte/voeden wachten.

    (Ik heb wel echt een jojo figuur qua kilos dus als ik na de bevalling weer flink ben afgevallen, en ik win de loterij :cool:, dan laat ik me "ff" liften....dream onnn birds ;))
     
  13. Meisje012

    Meisje012 Actief lid

    28 okt 2016
    214
    1
    18
    Bij mijn eerste zwangerschap waren mijn borsten vooral gegroeid door de BV, dit heb ik een jaar gegeven en ik heb er nadien grotere borsten aan over gehouden.
    Bij mijn 2e zwangerschap groeide ze al enorm in de zwangerschap,dochter is inmiddels 5 maand. Ik ben benieuwd hoe het hierna eruit gaat zien als ik stop met BV.

    Ze mochten van mij wel iets kleiner! Ik snap heel goed dat je er van baalt! Ik vind kleine/slappe borsten ook niks. Het is nou eenmaal de sieraad vd vrouw....
    Maar een goed BH zegt ook veel, en nog even aanzien
     
  14. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Valt niet te voorspellen dus.. maakt borstvoeding het erger denken jullie??? o_O:rolleyes:
     
  15. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    #15 Zoe123, 28 mei 2017
    Laatst bewerkt: 28 mei 2017
    Dat is toch niet relevant? Want wat zou je eigenlijk moeten doen met die kennis?

    Wat de zwangerschap en borstvoeding met je borsten doen, daar doe je verder niets aan.
     
  16. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Hahha! :D

    Ik wacht sowieso nog even. Zeker nog een half jaar, kijken of ik het kan accepteren of dat het allemaal wel meevalt, of toch terugkomt voor een deel. Maar daar ben ik bang voor..
    En inderdaad is het wel handig als je weet dat je uitgezwangert bent.
     
  17. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    In mijn geval niet. En mocht dat wel zo zijn, is dat zeker geen doorslaggevende factor om voor BV of KV te kiezen.

    Ik wilde heel graag BV geven en hoe mijn borsten daar uit zouden komen zou mij echt worst zijn.
     
  18. xNadine

    xNadine Actief lid

    27 jul 2016
    383
    39
    28
    Oh, zo herkenbaar :rolleyes: mijn borsten zijn ook niet meer wat het was. Voor mijn zwangerschap waren ze vol en stevig, kleine C cup. Tijdens de borstvoeding cup DD, en nu een B, en pas ik van sommige bh's wel een C, maar is het volume echt helemaal weg. Ze zijn enorm slap en hangen er maar wat bij :rolleyes: opzich maakt het me niet zoveel uit, ik voel nu niet zozeer de behoefte om er iets aan te laten doen.. wij hebben nog een wens voor een 2e en misschien ook wel een 3e kindje, mits het ons gegeven is natuurlijk. Daar gaan we eerst voor proberen over een jaar ofzo, en dan kijk ik over een aantal jaar wel of ik er iets aan laat doen, maar alleen als ik op dat moment zeker weet dat er geen kindjes meer komen.
     
  19. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Inderdaad. Daar hebben we ze nu eenmaal voor.

    Mijn bescheiden b-cupje is na 3 kinderen weer terug in de oude vorm.
    Moet zeggen dat ik het echt wel iets vond hebben, ik ging naar een forse c-cup tijdens de borstvoedingperiode,
    althans, het 1e jaar, daarna groeiden ze langzaam terug naar hun oude formaat.
    Dat maatje meer past eigenlijk ook meer bij mijn lijf. Ik ben overal fors, behalve mijn boobies. :(
     
  20. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier 14 maanden bv gegeven. Zoontje is inmiddels 2,5 geweest en het begint er weer een beetje normaal uit te zien. Wel 3 cupmatem groter ;)

    Geef je lichaam de tijd om te herstellen. Zou sowiezo pas ingrepen overwegen als je geen kids meer wil. Na een vergroting kan je vaak geen bv meer geven.
     

Deel Deze Pagina