tussen twee vuren (culturen)

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door MSU, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSU

    MSU Actief lid

    21 jun 2006
    258
    0
    0
    nNa wat heen en weer gereisd tussen italie en nederland ben ik eruit! Ik wil in Nederland blijven. Na een aantal jaren in nederland, dan weer een aantal jaren italie en nu weer in nederland, is mijn vriend er ook uit: hij wil naar italie! iemand van ons zal dus consessies moeten doen aangezien we twee kinderen hebben van 5 en 1. Ik weet wel dat ik geen puf heb om naar het buitenland te gaan. Mijn vriend is constant chagrijnig en boos (lees: lijkt op depressief) en de sfeer in huis wordt er daarom ook niet beter op. de dag hangt aan elkaar van onbenulligheden waar ruzie door komt. Ik weet dat hij niet goed in zijn vel zit en zich daarom zo gedraagd (ik gedroeg me hetzelfde in italie) maar ik vind dat het nu wel es lang genoeg heeft geduurt en hij zich maar es bij zijn nekvel moet pakken. De kinderen voelen de spanning in huis ook. Ruimte voor gesprek is er niet, omdat hij alles zo negatief inziet. Af en toe gaan we met de kinderen nog es de deur uit, maar dat was het wel.
    Ik ben er flauw van.. Mijn gevoel zegt: pak je koffers en ga dan als je zo graag wilt! Mijn hart zegt: de vader van mijn kinderen meer dan 2000 km verderop ? Ze zien hem nooit meer terug op een enkele keer na ! Wil ik dit?
    Deze toestand houd me s'nachts wakker en overdag bezig..Weet niet wat ik moet....
     
  2. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Wat heb je allemaal geprobeerd om je relatie te redden? Weet hij al dat je bij hem weg wilt gaan? Heb je voor je gevoel ALLES geprobeerd om je relatie te doen slagen? Ik vind dat je dat aan je kinderen verplicht bent. Zeker als zij een goede band met hun vader hebben.

    Als je er alles aan hebt gedaan en niets werkt of lijkt te helpen, ja, dan houdt het op.
     
  3. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Zo dat is pas echt een vreselijk dilemma.

    Hoe belangrijk is het om samen te zijn en hoe belangrijk is het waar je woont. Is het laatste belangrijker zullen jullie moeten gaan latten ( erg ver besef ik)

    En anders blijft het misschien heen en weer blijven wonen tussen de twee landen. Weeer een paar jaar hier en een paar jaar daar.

    Of een tweede huis waar je man misschien in de vakantie en tussendoor naartoe kan.

    Pfff vreselijk moeilijk hoor.
     
  4. 2009mama

    2009mama Niet meer actief

    je vind dat hij zich bij zijn nekvel moet pakken..?
    terwijl je hierin zelf zegt dat jij het zelfde deed toen je in italie zat ?
    waarom moet hij zich dan bij de nekvel pakken en jij niet bij jezelf ?
    ik wil niet bot overkomen hoor sorry als ik dat wel doe, snap dat de situatie heel vervelend is en dat je wil dat daar een einde aan komt,
    jullie zullen moeten doen wat jullie denken dat het beste is...ook wat het beste is voor de kinderen, maar vind niet dat hij de enige is die zich bij zijn nekvel moet pakken als ik je verhaal zo lees,

    en je zegt ook dat jij geen puf meer hebt om naar het buitenland te gaan, dus ik neem aan dat jullie nu in nederland zitten..? wat nou als het andersom was geweest,jullie zaten in italie,en hij had geen puf meer om naar nederland te gaan...of hij heeft nu geen puf meer om in nederland te blijven,ik snap niet dat je zijn gevoelens daarin niet begrijpt, jullie voelen het zelfde,jullie maken hierin eigenlijk hetzelfde mee,juist jij zou het moeten begrijpen toch..?

    nogmaals ik probeer je hierin niet af te branden ik snap heel goed dat je wil dat er eindelijk knopen door worden gehakt, sorry als ik bot overkom
     
  5. kimm1988

    kimm1988 Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik denk dat je moet kiezen waarbij jij ook gelukkig bent... je laten leven in een land waar je liever niet zit omdat je graag wilt dat de kinderen hun papa dan dagelijks ziet?

    ik denk dat je dan erg ongelukkig bent en dat het de relatie niet ten goede doet.

    ik denk dat je op je gevoel moet afgaan.. en dat je daarbij het gelukkigste voelt en zal worden
     
  6. veronika

    veronika Niet meer actief

    Hai MSU,

    Ik wil als eerste even kwijt dat ik het een ontzettend dilemma vind waar je in zit, en zo ontzettend lastig op te lossen met praktische zaken. Heel moeilijk voor jullie allemaal!

    Je klinkt een beetje alsof je liever van je relatie af wilt. Ik hoop niet dat dat je boos wordt, maar tussen de letters door begrijp ik dat je meer rationele bezwaren ziet van een scheiding, dat het afschuwelijke gevoel niet meer samen met hem te zullen zijn.... Dat is natuurlijk al heel verdrietig!

    Kunnen jullie de tijd dat je samen voor elkaar en voor kindertjes koos niet meer terughalen in je gevoel? Waarom ging je ooit voor hem, en hij voor jou, welke goeie band hadden jullie toen waarin je misschien wel over alles kon praten samen...

    En dan zou ik me aan willen sluiten bij Zwanger89, die hoewel misschien een beetje hard geformuleerd, volgens mij ook hierop doelt: als je elkaar weer kunt vinden, en de ellende van het doen van offers voor de ander met elkaar kunt delen, kun je misschien weer het gevoel van samen sterk terugkrijgen? Ik denk dat de praktische oplossing zelf minder van belang is als je met liefde en begrip voor elkaar, samen kunt kiezen voor die oplossing....

    En idd, een vakantie huisje daar? Of een vakantie huisje hier?

    Sterkte ermee! Laat je nog eens horen hoe het gaat?
     

Deel Deze Pagina