Slechte 20 weken echo, cystes beide nieren

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sue81, 4 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Ja ik ook!
     
  2. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik ook
     
  3. Meca

    Meca Fanatiek lid

    23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    @Sue81 hoe gaat het met jou en kleine meid? Ik hoop van harte dat alles goed gaat!
     
  4. Zomaariemand

    Zomaariemand Niet meer actief

    Ok volg ook... hopelijk alles goed met de kleine vechter!
     
  5. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.622
    10.516
    113
    Ja ik duim mee, hopelijk heb je een positieve update!
     
  6. Veran

    Veran Bekend lid

    1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Ik duim ook mee! Hopelijk zijn jullie lekker aan het genieten.
     
  7. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Ook ik ben erg benieuwd hoe het met jullie kleine meid gaat.
     
  8. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
  9. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik denk ook regelmatig aan jullie...
     
  10. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik ook. Elke keer als ik het topic bekijk hoop ik voorspoedig nieuws te lezen
     
  11. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Ik ook, hoop dat alles naar omstandigheden goed gaat.
     
  12. Sue81

    Sue81 Actief lid

    4 jan 2018
    103
    163
    43
    Vrouw
    Dag lieve allemaal, inmiddels is Ive alweer bijna vier weken oud. Vorige week zaterdag was ik feitelijk gezien uitgerekend, dat was een hele bijzondere dag. Gek idee dat je dochter er dan al is. Al dan niet onder deze minder leuke omstandigheden. Ive ligt nog steeds op de neonatologie in EMC en dialyse slaat goed aan. Ze zit inmiddels op 70 cc vloeistof elke 25 minuten, dat vervolgens 15 min in haar buikje moet blijven staan, om er volgens uit te laten lopen. Het moet uiteindelijk naar 150cc. Dat er uitlopen liep in het begin niet helemaal lekker. Daardoor werd Ive elk half uur gestoord om gedraaid te worden of op haar buikje gedrukt te worden zodat men de katheter kon manipuleren. Uiteraard werd ze daar niet heel vrolijk van. En ik al helemaal niet. Een pasgeboren baby heeft ook haar slaap nodig. En de dialyse duurde toen nog 20 uur per dag. Gelukkig ging het daarna beter, en liep de dialyse meer vanzelf, zonder gedraai en gedoe. Het duurt nu 16 uur per dag en dan krijgt ze dus 8 uur pauze (van 12-20 uur). In die tijd kan ik zo vaak met haar buidelen als ik wil. Nu ligt ze ook lekker op mijn buik, huid op huid. En om 15 uur mag ik haar flesje geven.

    Vorige week hebben we van de nefroloog gehoord dat ze blijkbaar ook beter/meer plast?! Hoe bizar. De niertjes lijken toch iets te gaan doen. Dat komt door de tijd en door doorbloeding etc. Soms is het nog in slaapstand en worden ze na geboorte een soort van aangewakkerd. Prognose is alleen nog steeds dat ze chronisch gedialyseerd moet blijven worden. Alleen houden ze voor nu haar urine en waardes goed in de gaten.

    Ze krijgt alleen nog voor mijn gevoel te weinig voeding. Ze zat de eerste weken op 6x3 ml maar dat kwam doordat ze helemaal niet plaste en sinds een paar weken (in opbouw) op 8x40 en dat duurt alweer een tijdje. ze heeft trek en kan veel meer drinken. We hebben er al een paar x om gevraagd want het is niet leuk om te zien dat je baby nog honger heeft, en nu mag ze vanaf 16 uur vandaag naar 8x45ml. Nog steeds niks. Dus ga zsm aan nefroloog vragen wat daar nou de reden van is. Ze groeit namelijk ook niet echt. Ze willen volgens mij nog steeds dat ze wat afvalt. Bij geboorte was ze 2600 en nu is ze 2850. Snap er helemaal niks van.

    Buiten de voeding om is er verder alweer en nog steeds alleen maar goed nieuws. Iedereen is super tevreden. Ive is nu echt een baby in doen en laten. Huilt wanneer ze honger heeft, of een schone luier wilt, darmkrampjes heeft, of gewoon een beetje aandacht nodig heeft. Het is een lekker pittig ding, super lief en mooi met heel veel lachstuipjes. Nu zij zich beter voelt; heeft ze ook steeds vaker haar oogjes open. Dat was heel bijzonder ❤️. De verwachting is dat we de komende maandag sowieso nog in het ziekenhuis moeten blijven, maar dat is allemaal verwaarloosbaar omdat we weten dat er een dag komt dat ze eindelijk mee naar huis mag.

    Lief dat jullie allemaal nog zo meeleven en aan ons moeten denken. Dat waarderen wij ontzettend, want het heeft me echt geholpen sinds de 20’weken echo om me door deze zware tijd heen te trekken. Ik ken jullie niet, maar heb ontzettend veel steun aan jullie gehad! Onwijs bedankt! Fijne dag allemaal, heel veel liefs!
     
    Peppabig, Taylor1989, Whiteflower en 52 anderen vinden dit leuk.
  13. louan

    louan Niet meer actief

    Wat fijn dat het naar de omstandigheden goed gaat! Heerlijk die knuffelmomenten. En de dag dat ze mee naar huis mag zal heel gauw zijn. Mooie dag zal dat zijn weet ik je te vertellen. :)
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  14. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Oh lieve @Sue81 est fijn om weer iets van je te horen en wat een goede positieve berichten zeg. Wat heerlijk!!!
    Wat slaan jullie je er ook fantastisch doorheen, even dikke complimenten voor jou, je partner, je familie en natuurlijk je dappere Ive.
    Lekker genieten van de momenten dat ze haar oogjes open heeft, lacht, je haar een flesje mag geven en buitelen, dat is het zo allemaal waard.
    Ik hoop dat ze snel wat meer mag eten en alles zo voorspoedig mag blijven gaan.

    En weet je, ook al zijn er soms mindere momenten, dit is waar je het voor doet.
    Die mindere momenten / gevoelens mogen er ook zijn, geef die ook de ruimte want het is niet niks wat jullie allemaal meemaken. Jullie doen het echt heelgoed. Zet ‘m op!!
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  15. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wat fijn om weer een update te lezen! Super dat Ive het naar omstandigheden goed doet!!

    Hopelijk komen er steeds meer goede momenten!
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  16. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het goed gaat met jullie kleine dappere meisje! En dat er een stijgende lijn in zit.

    Wat de hoeveelheid vocht/voeding betreft. Je lichaam moet het ook kunnrn verwerken. En omdat haar niertjes onvoldoende werken moet er extra secuur gekeken worden hoeveel er in en hoeveel er uit gaat. Die balans steekt erg nauw. Dus ik denk dat ze langzaam op hogen.
    Krijgt ze nog steeds borstvoeding?
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  17. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Wauw, wat fijn om te lezen dat er een mooie stijgende lijn in zit! Ik hoop inderdaad dat de dag snel aanbreekt dat jullie met z'n drietjes naar huis mogen. :thumup:

    Dikke knuffel en veel sterkte!
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  18. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Wat een,naar omstandigheden,superfijn bericht!
    Ook ik heb veel aan jullie gedacht...ben blij weer wat te horen.
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  19. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Wauw,wat een dapper meisje!
    Wat lief dat je het ons laat weten.
    Fijn dat je misschien gauw naar huis mag,maar moet je dan elke dag terug voor dialyse?
    Veel knuffels voor jullie allemaal!
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  20. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Wat bijzonder fijn om te horen dat het zo goed gaat. Ik moest glimlachen dat je schreef dat ze een pittig ding is. Tja dát heeft ze laten zien!! Wat is ze sterk en een vechter. Heel veel sterkte verder en heerlijk dat jullie zo boven verwachting van haar mogen genieten
     
    Sue81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina