Slechte 20 weken echo, cystes beide nieren

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sue81, 4 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Jeetje.... Heel erg veel sterkte en kracht !
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  2. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    @Sue81, hoe is het nu?
    Zit jullie meisje nog bij jou in de buik of hebben ze toch besloten haar te halen?

    Ik lees net je topic pas. Wat een vreselijke achtbaan zitten jullie in.
    Ik kan me deels voorstellen hoe jullie je voelen.
    Ons jongste kindje is geboren met een darmafwijking. Dit werd pas met 36 weken ontdekt dus veel van de onderzoeken etc.waar jullie mee te maken hebben, is ons daardoor bespaard gebleven.
    De onzekerheid, angst, traject in het academisch ziekenhuis ken ik wel goed.
    Ook als het gevoel dat je kindje aan de ene kant geboren mag worden, maar je haar aan de andere kant zo lang mogelijk veilig in je buik wil houden is me heel bekend.
    Als je wilt spuien/pben mag dat altijd.
    Heel veel sterkte gewenst en een dikke knuffel.
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.504
    113
    Ik lees net je topic. Wat een zorgen en angst! Maar toch zo fijn dat ze nog in jouw buik zit, dicht bij mama, veilig en warm.
    Heel veel succes en sterkte voor de zware periode die komen gaat. Gelukkig zijn jullie en de artsen op de hoogte van de situatie waardoor jullie dochtertje veilig geboren kan worden en de beste hulp kan krijgen.
    Zorg goed en wees lief voor jezelf!
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  4. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Hoe gaat het met je?
     
  5. Sue81

    Sue81 Actief lid

    4 jan 2018
    103
    163
    43
    Vrouw
    Hoi Shally en MissM, lief dat jullie er naar vragen. Nog steeds ups and downs, wordt erg geleefd door de verbouwing van ons huis wat afgelopen vrijdag af had moeten zijn. Dat duurt al vanaf medio januari en zaten sindsdien in een huurhuis. Verbouwing was helaas noodzakelijk omdat we op onze bovenetage geen verwarming hadden en een extra kamer wilde creeeren. Dus kampeer momenteel tussen dozen op onze begane grond.. het geeft wel afleiding ;) ennhet zijn nu echt de laatste loodjes. Ben behoorlijk zenuwachtig, onrustig en angstig voor wat er komen gaat. Heb afgelopen vrijdag een gesprek gehad met kinderarts die de keizersnede ook begeleidt en ook hij geeft aan dat met alles rekening gehouden moet worden. Overigens was hij niet heel somber over onze situatie, zoals sommige andere artsen, maar feit blijft dat ons meisje hoogstwsch veel hulp nodig zal hebben. Hoop gewoon dat ze huilt en zelfstandig kan ademen en dat die niertjes dan ook nog gewoon doen wat ze moeten doen. Door langdurige (onvolkomen) stuitligging schijnt ze ook nog eens een ovaal hoofdje (?) te hebben en moet er secuur gekeken worden naar haar heupjes. Arm meisje. Ze krijgt ook geen makkelijke start. Het wordt iig allemaal heel spannend. Nog even ☺️

    Lfsx
     
    lyza vindt dit leuk.
  6. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wat lijkt het me dan nog lang duren, de datum dat se haar gaan halen.
    Voel je haar nog wel goed? En heb je nu ook wekelijks controle?
    Ik blijf duimen dat ze idd een goede start heeft met zelfstandige ademhaling.
    Haar helpen na de bevalling is afhankelijk hoe het met haar gaat?

    Poeh meid wat moeten jullie in spanning en onzekerheid zitten. En he komt zo sterk over in je verhalen!

    Sterkte met de weken doorkomen!
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Hoe gaat het nu met je?
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  8. Me988

    Me988 Actief lid

    28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Jeetje ik heb alle berichten gelezen en wat heftig zeg! Ik duim voor jullie. Hoe gaat het nu?
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  9. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ben ik ook benieuwd naar!!
    Was het topic al aan het zoeken
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  10. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Net alles gelezen, wat een achtbaan. Heel veel sterkte en liefde gewenst, ik hoop heel erg dat jullie lieve meisje toch een goede start heeft en alles goed zal gaan!!
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  11. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Heel heftig Sue, jullie meisje zal allesbehalve een makkelijke start krijgen :(
    Ik hoop ontzettend dat het wel mee gaat vallen.
    Ik neem aan dat ze op de nicu komt te liggen? Hebben jullie de website van couveuseouders al gevonden? Daar staat een hoop handige info op.

    Heel veel sterkte met de laatste loodjes nog. Ik denk aan jullie en duim ontzettend voor een goede start!
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  12. Sue81

    Sue81 Actief lid

    4 jan 2018
    103
    163
    43
    Vrouw
    Hoi Shally, MissM, Me988, kangarootje en dubbelgeluk,

    Sorry voor mijn late reactie. Werd afgelopen periode weer helemaal geleefd. Ik voel haar gelukkig nog wel goed. Vanmorgen moest ik alleen wel met enige spoed naar EMC ivm harde buiken in combinatie met verlies slijmprop . Omdat ik natuurlijk geen vruchtwater meer heb, zijn ze extra alert op dat soort signalen. Daar CTG en inwendig onderzoek + echo. Zul je net zien dat mijn harde buiken op dat moment niet zo heftig, pijnlijk en vaak waren. Maar ze komen enorm opzetten aan het einde van de dag tot s ochtends vroeg. En ze doen dan ook echt pijn. Enorme kramp/samentrekking. Heb vanavond ca 12 per uur gehad. Bleek wel dat mijn baarmoeder “onrustig” was dus heb ook urine af moeten geven voor check op blaasontsteking. Gelukkig bleek bij inwendig onderzoek dat baarmoedermond nog mooi dicht zit, maar ze voelde wel dat het allemaal wat weker wordt en dat mijn lichaam zich klaar maakt voor de bevalling. Ons meisje beweegt dus wel goed en de verloskundige gaf aan dat ze 0 zorgen had over haar conditie in mijn buik. Dus dat is wel fijn om te horen.

    Ik heb nu idd wekelijkse controle. Gisteren ook hele dag ziekenhuis bij gyno, verloskunde, verpleegkunde ivm opname keizersnede en gesprek inzake verdoving.

    @ Shally:
    De kinderarts heeft aangegeven dat ze sowieso gaan proberen er alles aan te doen om ons meisje te helpen. Het is natuurlijk wel afhankelijk van wat er in hun macht ligt om dat te kunnen doen. Ik zie trouwens dat jij de 20’weken voorbij bent. Heb je een echo gehad? En is die goed gegaan?

    @missm: ze komt op intensive care te liggen, vooralsnog in een warmtebedje en niet in de couveuse verwacht de kinderarts. Dat is alleen voor prematuurtjes en aangezien onze baby dan voldragen is, is de couveuse niet geschikt voor haar. Als het gaat om longetjes en ademhalen ed zal ze daar de nodige hulp voor krijgen, beademingappatatuur ed. Maar daarvoor hoeft ze niet in de couveuse zei de arts.

    Hoop gewoon maar dat ze blijft zitten tot de 26e. Is toch beter voor haar denk ik. Alleen gezien het feit dat mijn lichaam zich toch enigszins vroeg naar mijn idee aan het klaarmaken is voor de bevalling baart me wel weer een beetje zorgen. Die harde buiken zijn ook echt geen pretje, ze doen echt gemeen pijn. Moet ze gewoon wegpuffen. Weet niet of dat helemaal normaal is, maar houd het maar even in de gaten. Hoop niet dat dit nog twee en halve week gaat duren zo, want dan ben ik gebroken op de dag van bevalling ben ik bang. ☺️

    In ieder geval onwijs lief dat jullie allemaal zo meeleven! Dat geeft veel steun! Thanks meiden!

    Ik ga nu maar eens proberen in slaap te vallen ☺️. Lfsxx
     
  13. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Meid wat klink je weer sterk. Elke post van jouw weer sta ik versteld hoe sterk en met veel vertrouwen je overkomt!

    Vervelend van je harde buiken en gelukkig doet ze het nog goed! Zal we even schrikken geweest zijn dat je met spoed naar het ziekenhuis moest.
    Natuurlijk is het het beste als ze tot de 26e blijft zitten maar mocht de bevalling zich spontaan eerder aankondigen dan heb je wel een mooi termijn gehaald!

    En wat lief dat je dan nog aan mij vraagt hoe de echo was. Die was helemaal goed, beide baby’s helemaal goedgekeurd.

    Heel veel succes en sterkte de komende weken en blijf voor jullie duimen!
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  14. Sue81

    Sue81 Actief lid

    4 jan 2018
    103
    163
    43
    Vrouw
    Oh wauw, nu zie ik het idd! Een tweeling ! Wat leuk zeg. Ben heel erg blij voor je! Blijft toch een soort van mijlpijl zo’n 20’weken echo. En denk al helemaal bij een tweeling. Super fijn en nu lekker verder genieten van je zwangerschap! Fijne zondag nog! Lfsx
     
  15. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Wat heftig weer die harde buiken. Lijkt mij ook dubbel aan de ene kant wil je misschien dat ze nu wordt geboren zodat jullie weten waar aan jullie toe zijn en dat ze actie kunnen ondernemen. Maar aan de andere kant is elke dag langer in de buik beter voor je meisje. Succes / sterkte de komende weken!
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  16. Lisetje

    Lisetje Actief lid

    26 jan 2017
    315
    246
    43
    Vrouw
    Reisadviseuse
    Schiedam
    Jeetje meid net je hele verhaal gelezen. Ik kan niets anders zeggen dan dat ik jullie veel sterkte wens met de laatste loodjes!
    Dikke knuffel
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  17. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Dankjewel!
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  18. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hopelijk blijft ze idd lekker zitten! Ik verwacht dan toch de nicu (neonatale intensive care unit)
    Daar komen behalve prematuurtjes ook ziekgeboren kindjes. De website gaat ook om de hassle erom heen en wat je kan verwachten, ook qua gevoelens. Het is echt wel interessant om door te nemen ook al komt ze niet echt in de couveuse.
    Wij hadden bijvoorbeeld geen speentje mee naar het ziekenhuis en dat raden ze weer wel aan op deze unit.
    Wat extra troost als papa & mama er niet zijn.

    Heel veel sterkte en een dikke knuffel!!
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  19. Sue81

    Sue81 Actief lid

    4 jan 2018
    103
    163
    43
    Vrouw
    Hoi MissM, ja je hebt gelijk. Zeker interessant om te lezen. Lief dat je het deelt. Ik had niet goed gekeken naar je link. Thnx! Lieve groetjes
     
    Miss M vindt dit leuk.
  20. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ben blij dat je er wat aan hebt! X
     
    Sue81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina