Alleen naar huis rijden na strippen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tanja77, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanja77

    Tanja77 Niet meer actief

    Als ik donderdag een beetje ontsluiting heb (wat wel te hopen is na een valse start en iedere nacht voorweeën...) dan gaat de gynaecoloog me donderdag voor het eerst strippen. Nu vroeg ik mij af, is het verantwoord om daarna nog alleen naar huis te rijden (10-15 min) of is het verstandiger iemand mee te nemen?

    Tanja
     
  2. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Geen probleem hoor. Ik ben al twee keer gestript en beide keren gewoon naar huis gefietst.

    Ligt misschien wel beetje aan de mate van pijn die je daarna hebt. Ik was gisteren, na 15 minuutjes even licht in het hoofd. Niet zozeer van de pijn, maar van de spanning. Bij mij deed strippen eigenlijk helemaal niet zo'n pijn, maar bij thuiskomst kan het wel even naar voelen.

    Succes!
     
  3. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Een vriendin van me had echt niet naar huis kunnen rijden. Ze kreeg binnen 10 minuten na het strippen harde buiken en krampen, en die hebben een paar uur aangehouden.
    De 2e keer dat ze haar gestript hebben hetzelfde verhaal.
    (en uiteindelijk natuurlijk op 41-6 bevallen)
     
  4. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik kreeg die krampen en harde buiken ook, maar pas na een paar uur thuis... Ik woon overigens 3 minuten fietsen van VK, dus vond ik het niet zo'n probleem.

    Tis aan jou natuurlijk, of je het aandurft na deze verhalen.
     
  5. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    zou je lekker laten brengen straks krijg je er gauw weeen van en zit je in de auto brrrrrrr
     
  6. Tanja77

    Tanja77 Niet meer actief

    Helaas nog geen ontsluiting en dus ook niet gestript en dus fluitend naar huis gereden ;) . Bedankt voor jullie antwoorden.

    Tanja
     
  7. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    dat is balen maar ja of striippen nu altijd helpt.
    Hoop dat t snel begint voor je
     
  8. ancie

    ancie Bekend lid

    17 feb 2007
    514
    0
    0
    hey meiden

    ik vroeg mij af wat is strippen nou presies en wat doen ze dan?
    hoop niet dat dit een domme vraag is

    alvast bedankt liefs ancie
     
  9. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden ;)

    Strippen kan de bevalling eerder in werking zetten. Tenminste dat werd altijd aangenomen, maar het werkt lang niet altijd.
    De arts/VK maakt dan de baarmoedermond los van de vliezen. Als de baarmoedermond rijp is (er klaar voor is) dan kan het de boel op gang helpen.
    Dat kan alleen als er ontsluiting is, anders kunnen ze niet bij de vliezen komen..
     

Deel Deze Pagina