Slow cooker

Discussie in 'De lounge' gestart door aYh4L8, 21 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rooibosje

    Rooibosje Bekend lid

    16 jun 2010
    518
    65
    28
    Ja ik maak er mijn aardappel en groente erin klaar.
     
  2. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    En wat is daar dan het voordeel van tegenover de normale manier?
     
  3. Treez

    Treez Niet meer actief

    Ik heb een Andrew James, ooit op advies van @Adje . Deze zijn erg scherp geprijsd en heeft voor een mooie prijs alle functies. Ik ben er nog steeds erg blij mee. Ik kan hiermee koken zonder dat ik het laat aanbranden :p (ik ben een waardeloze kok, omdat ik normaal mijn eten altijd vergeet).
     
    Adje vindt dit leuk.
  4. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Het lijkt mij ook ideaal. Ik vind het idee dat je dat ding aan hebt en niet thuis bent wel eng.
     
  5. Rooibosje

    Rooibosje Bekend lid

    16 jun 2010
    518
    65
    28
    Je komt in de avond thuis na een lange werkdag en je aardappelen zijn gaar samen met je groente. Alleen nog een stukje vlees bakken doe ik tijdens tafel dekken.
    Heerlijk opscheppen en eten maar.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  6. Picolientje

    Picolientje Actief lid

    14 mrt 2017
    301
    261
    63
    Ik heb een multicooker met slowcookfunctie. En echt, elke keer als ik andere mensen hoor over dat ze geen zin hebben om te koken na een lange werkdag, denk (en zeg) ik: koop een slowcooker!

    Het verschil met gewoon koken? I.p.v. zo een 3 pannen op het vuur, ligt alles in één apparaat, je gooit het er in de ochtend in, gaat naar je werk of wat dan ook, en als je thuis komt is je eten klaar. Geen gedoe met in de gaten moeten houden, evt. overkoken/aanbranden etc.

    Ook op mijn vrije dag gebruik ik het gewoon hoor trouwens. In plaats van bij het eten moeten blijven, kan ik lekker met mijn kinderen naar de speeltuin bijvoorbeeld, terwijl de cooker het eten klaarmaakt :thumup:

    Net als met stofzuigers, je hebt gewone en je hebt robotstofzuigers. Het kan allebei, maar de één maakt je leven nét iets makkelijker:D
     
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Wij hebben een crockpot, die van ons kan ook op het vuur voor als je het vlees nog aan wil bakken.

    Het is heel erg handig, je wtopthe er smorgens in en savonds heerlijk eten. Mocht je minder tijd hebben kun je het ook op hoog zetten in minder tijd.

    Stoofperen komen er trouwens ook mierzoet uit, gewoon heerlijk. Moet wel bekennen dat ik hem nog veel vaker zou kunnen gebruiken.
     
  8. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Aaaaah dus je kunt een tijd instellen waarop hij begint?
    Dat is wel ideaal ja.

    Ik ga ook eens kijken :)
     
    Rooibosje vindt dit leuk.
  9. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik heb een crockpot.. Als de tijd voorbij is gaat hij automatisch op de warmhoud functie, ideaal vind ik dat..

    Ik gebruik hem wekelijks zeker 1 x! Heel blij met dat ding
     
  10. Rooibosje

    Rooibosje Bekend lid

    16 jun 2010
    518
    65
    28

    Ik zet die van mij aan zet hem stand low en dan naar ongeveer 10 uur zijn de aardappelen en groente heerlijk gaar.
     
  11. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Kan dat niet anders met zo'n ding?

    Ik vind het absurd om mijn pan 10u te moeten verwarmen voor iets dat in 30min kan.
     
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    Daarom heet het juist een ‘slow’cooker ;)
    En ze zijn juist heel energie zuinig. Ik geloof dat 8 uur in een slowcooker nog steeds ruim goedkoper is qua energieverbruik dan bv 1 uur in een oven of een half uur inductiekookplaat.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  13. Lovelive3

    Lovelive3 Bekend lid

    1 sep 2016
    878
    65
    28
    ideaal hier, als ik werk en mn man ook gewerkt heeft dan staat bij thuiskomst het eten meteen klaar. Ik gooi het rond 11 uur erin en dan is het om 5 uur klaar. Om 6 uur kunnen ze het ook gewoon nog opeten als ze wat later zijn.
    Daarnaast heb ik afgelopen jaren nooit draadjesvlees gemaakt, maar sinds ik sinds 2 weken een slowcooker heb, maak ik het zonder enige moeite.
    De kippenbouten die ik erin deed, daarvan viel het vlees meteen van het bot af. Dat heb ik in een normale pan nog nooit meegemaakt.
    Vandaag hebben we kalkoenschnitzel met een macaronipakket, sojasaus, boullion, peper gegeten, met wat rijst (rijstkoker..)
    Ideaal. De tweeling ging s middags zwemmen en de oudste s avonds rond avondeten. Dan heb ik geen tijd om in de keuken te staan.
     
  14. Lovelive3

    Lovelive3 Bekend lid

    1 sep 2016
    878
    65
    28
    jawel als je de blokjes kleiner maakt dan is het in 6 uur gaar. Kilo krieltjes wassen en dan halveren en in de slowcooker gaat prima
     
  15. brocante

    brocante Bekend lid

    27 aug 2013
    645
    811
    93
    Topding. Dubbele hoeveelheid maken en invriezen maar!
     
    Lovelive3 vindt dit leuk.
  16. Lovelive3

    Lovelive3 Bekend lid

    1 sep 2016
    878
    65
    28
    Evanesco vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina