sluitlaken Motherwear maat xl

Discussie in 'Te koop aangeboden' gestart door lailae, 21 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waarom een sluitlaken:Als gevolg van de uiteenzetting van uw buik tijdens uw zwangerschap zijn de rechte buikspieren gaan wijken (diastase). Het woord 'sluit' in sluitlaken geeft het al aan: door het speciale ontwerp in combinatie met de plaatsing van de banden en de bandknoping worden de rechte buikspieren weer naar elkaar toe geduwd oftewel gesloten. Dit bevordert het herstelproces van de buikspieren.
    Door de simpel uit te voeren bandknoping kan het sluitlaken aangenaam strak om uw buik worden gebonden.


    De gehele buikwand, die na de zwangerschap behoorlijk is uitgerekt, wordt door het sluitlaken heerlijk ondersteund, wat als bijzonder aangenaam wordt ervaren.

    Het sluitlaken is bovendien geschikt om te dragen bij lichte klachten van bekkeninstabiliteit.
    De baarmoeder krimpt snel, maar de eerste dagen voelt u haar als een grote grapefruit in uw buik rollen. Het sluitlaken houdt de baarmoeder op haar plaats, zodat u op uw zij kan gaan liggen zonder last te hebben van die 'rollende grapefruit'.

    Een gunstig neveneffect is dat tijdens het dragen van het sluitlaken u voortdurend bewust bent van uw buikspieren, waardoor u automatisch uw spieren wat strakker aantrekt. Het gevolg is uiteraard dat uw buikje weer sneller in vorm komt. Het sluitlaken bevordert dus het aannemen van een correcte lichaamshouding wanneer U gaat staan en lopen, waardoor u minder last heeft van lichamelijke vermoeidheid. U zult het dragen van het sluitlaken als een verlichting ervaren.

    Met het sluitlaken om kunnen lichte buikoefeningen, zoals het intrekken en weer loslaten van de buikspieren in de eerste week, worden uitgevoerd. In de tweede week wanneer u weer iets bent hersteld en u zich fit genoeg voelt, kunnen wat zwaardere buikoefeningen worden uitgevoerd waarbij u het sluitlaken tijdelijk afdoet.

    Dat het dragen van een sluitlaken luie buikspieren zou veroorzaken zoals weleens wordt beweerd, is naar de professionele mening van physiotherapeuten onterecht, omdat het sluitlaken slechts gedurende de eerste tien dagen na de bevalling wordt gedragen. Tijdens 10 dagen kunnen buikspieren nooit dermate ernstig verslappen. Bovendien mag u in de eerste week nog geen zware oefeningen doen.
     
  2. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Wat vraag je ervoor?
     
  3. 15 excl verzendkosten?
     
  4. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Heb je het sluitlaken nog?
     
  5. dieseltje2

    dieseltje2 Fanatiek lid

    16 okt 2006
    1.578
    0
    0
    dietist
    zuid holland
    Ik heb je een pb'tje gestuurd
     
  6. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik doe even een overleg hierzo, en dan laat ik het zo snel mogelijk weten.
     
  7. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Hoe weet ik welke maat sluitlaken is straks nodig heb?
     
  8. Dit staat op de site van motherwear:

    Maat
    De maatbepaling van uw sluitlaken gebeurt door te kijken naar de broekmaat die u had voordat u zwanger werd (wanneer u niet meer dan gemiddeld 12 kg. bent aangekomen). Het sluitlaken is verkrijgbaar in de volgende maten:

    S: maten 34 en 36
    M: maten 38 en 40
    L: maten 42 en 44
    XL: maten 46 en 48
    XXL: maten 50 en 52
     
  9. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Dank je wel, ik had maat 40 maar kom meet aan dan 12 kilo, dus zal een L nodig hebben. Jammer, die van jou is denk ik te groot...
     

Deel Deze Pagina