Smalle kleertjes

Discussie in 'Verzorging' gestart door Scooter84, 18 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scooter84

    Scooter84 Niet meer actief

    Ik weet niet of ik dit in het juiste topic heb geplaatst, wellicht moet het verplaatst worden.

    Ons meisje is 7 weken. Ze is een lange en smalle dame. Wat lengte betreft past ze al bijna helemaal in een maatje 62. Ze heeft hele lange benen dus dat past meestal wel maar truitjes of jurkjes in maat 62 zijn vaak nog aan de grote kant, met name te breed. Soms kunnen we 62 en 56 combineren. Dus een broekje/legging maar 62 en truitje of jurkje maat 56.
    Welke merken kleertjes vallen smal? Van Noppies weten we dat, maar onze portemonnee laat dat niet altijd toe om te kopen. Kleertjes van de Hema zijn erg breed, wat breedte betreft zwemt ze daar echt in. Het blijft even goed zoeken wat ons dametje goed past in de breedte...
     
  2. Aafke

    Aafke Lid

    9 mrt 2008
    25
    0
    1
    Wibra valt vaak smal. Er is nu overal sale zeker als je de kleine Kinderkleding boetiekjes weet te vinden
     
  3. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Petit bateau! En Spaanse merken vallen ook vaak klein/smal, ik koop veel van Mayoral.
     
  4. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Oh en Zara!
     
  5. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.732
    113
    Petit Bateau en Zara inderdaad!
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Bepaalde kleding van Noppies.
     
  7. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Zeeman valt ook wel smal, en je kunt een jurkje in een kleinere maat nemen en die gebruiken als tuniek met een broekje eronder.
     
  8. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Het merk 'Just small' verkrijgbaar bij Jola Mode. Of anders het merk van babydump! Betaalbaar :)
     
  9. Mama&Go

    Mama&Go Actief lid

    5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Just small is niet zo leuk voor een meisje, is het jongens merk.
    Voor meisjes hebben ze daar Bakkaboe.

    Maar wel leuke kleertjes, mijn kinderen hadden er veel van.
    Valt inderdaad smaller dan hema en h&m dat pastte ook nooit.
     
  10. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Feetje
    Prenatal vind ik soms ook lang en smal vallen

    Maar ik heb alleen ervaring met jongens, weet niet hoe het bij meisjes valt
     
  11. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik vind over het algemeen helaas vaak de goedkopere kleding breed vallen, Hema en Prenatal. Mayoral wat iemand noemde, duurder merk, vind ik juist ook heel breed vallen!

    Eigenlijk vond ik alleen Feetje en Noppies echt goed lang en smal. Sommige artikelen van Name it, maar dat valt heel erg wisselend vind ik. (Name it heeft vanaf maat 80 iig wel hele mooie smalle broekjes)
     
  12. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Ik vind Terstal ook mooi smal vallen, en voor een meisje bakkaboe inderdaad..
     
  13. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Ik koop de broekjes altijd gewoon een maatje groter dan de shirtjes :)
    68&74

    Hoewel ze nu langzaam van shirtjes ook naar 74 gaat. Werd ook wel tijd... :p
     
  14. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Ik zou vooral thuis eerst passen voordat je de kaartjes er af haalt. Noppies valt bijvoorbeeld echt niet altijd smal. Zeeman kan per kleur verschillen hoe het valt, etc etc.

    Wat volgens mij nog niet genoemd is, timble & dry.
     
  15. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.037
    3.120
    113
    Oh die rompers van petit batesu waren echt m'n favoriet bij m'n dochter!! Zaten echt prachtig!

    Verder birds by D rak sluit hier ook mooi aan. Weet alleen niet vanaf welke maat ze gaan.
     
  16. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    C&A ben ik pas achter gekomen, niet omdat de broekjes smal zijn maar omdat de broekspijpen lang zijn :)
     
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.154
    113
    Hier precies omgekeerd ik moet de breedte juist hebben. Zeeman is erg smal, vindt m alleen niet bijzonder lang. Maar wellicht dat een maatje groter wel werkt.

    Hier heb ik uit ellende zelf broekjes gemaakt voor de kleine. Of de broekpijpen waren te smal, de taille te smal en/of de lengte veeeeels te lang.
     
  18. 2xkiki

    2xkiki Lid

    20 okt 2014
    7
    1
    3
    NULL
    NULL
    Het is al gezegd: de rompers van Petit bateau, maar dat is inderdaad iets minder goed voor de portemonnee.
    Als je minder wilt besteden dan Ter Stal (ook al gezegd:)), maar in elk geval de jongens broekjes vallen heel smal en lang (meisjes weet ik niet van dat merk).
     
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.154
    113
    N.a.v. shoppingspree van oma: Ter stal broeken krijgen wij niet aan bij onze dochter, veels te lang en te smal dus wellicht voor jouw kindje precies goed.

    Gewone spijkerbroek van nameit is hier zeg maar een legging op de kuiten na. Ter stal is in diezelfde maat nog smaller, die krijgen we dus niet eens aan.
    (wij hebben een dochter met een spekkie en wat kortere beentjes)
     

Deel Deze Pagina