S'nachts niet zindelijk luiers worden te klein, Tips!!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door carretje25, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carretje25

    carretje25 Actief lid

    16 apr 2006
    161
    0
    0
    Hallo Allemaal,

    Ons zoontje word in Januari 4 jaar en overdag is hij al een lange tijd zindelijk maar s'nachts wil het nog niet zo lukken. Nu is het probleem dat de meeste luiers te smal/klein worden. Heb ook al luier broekjes geprobeerd maar daar lekt meneer gewoon doorheen:x We laten hem voor wij gaan slapen ook altijd even plassen maar zelfs dan is hij nog niet altijd droog s'ochtends. Hij drinkt niet super veel op een dag vind ik. Iemand tips/ideeen hoe we dit aan moeten pakken? En ook ideetjes wbt luiers? Ik hoor het graag van jullie!!
     
  2. Mrs Hair

    Mrs Hair Fanatiek lid

    9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Toen onze jongste net zindelijk moest worden, hebben we een poosje om 2u de wekker gezet. Gingen we om beurt eruit, en dan werd hij in ieder geval wel droog wakker. Maar wel vervelend... Als het echt niet wil moet je misschien naar incontinentiemateriaal kijken, dat hebben ze wel voor grotere kinderen hoor. En als troost, tot een jaar of 7 is het nog niet abnormaal als het niet lukt.
     
  3. Diadeem

    Diadeem Fanatiek lid

    2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Je doet er niks aan heb ik met mijn zoon ook gehad. Grote maat luierbroekjes heb ik een poos gedaan en daarna van die pyamabroekjes maar die zijn helaas twee keer zo duur.
    Ik kocht ze ook wel van het kruidvat merk waren volgens iets van 12 voor 7 euro ofzo weet het niet meer precies.
    Ligt je zoontje lang wakker?? Hier hadden we het op een gegeven moment elke nacht lekkage en toen bleek dat hij er al in lag te plassen voordat hij sliep te lui om eruit te komen8) Daarna ging het iets beter, maar ze plassen behoorlijk op die leeftijd.
    Hier met 7 jaar zindelijk gekregen met plaswekker maar die word pas met 7 jaar geadviseerd dus tot die tijd kan je er helaas niet veel aan doen.
     
  4. sam

    sam Fanatiek lid

    11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Wij hebben dan het geluk (nou ja geluk) dat we luiervergoeding krijgen!(maar dat heeft natuurlijk wel een oorzaak helaas) Dus dat is in dat opzicht wel prettig.
    Dus als ik een andere luier moet omdat ze teveel doorlekt, of gegroeid is krijg ik andere die voor haar goed zijn. Sam is 4.5 jaar!
     
  5. Biancamv2

    Biancamv2 Niet meer actief

    De drynites werken goed.
    Die zijn er voor kindjes tot 12 jaar,dus daar komt je zoon vast en zeker wel in,heb ze namelijk voor mijn grote beertje van 3 jaar ook;)

    Andere luiers zijn te klein voor hem,maar de drynites zijn perfect.
     
  6. carretje25

    carretje25 Actief lid

    16 apr 2006
    161
    0
    0
    Hoi Meiden.

    Bedankt voor jullie reacties.
    Mineke..Slapen doet hij echt heel snel! We laten hem ook altijd plassen voor het slapen gaan en dan nog als wij naar bed gaan. Als wij naar bed gaan is hij nog droog, maar s'ochtends ondanks het plassen niet. Het is niet veel maar toch...
    We hebben wel eens geprobeerd om hem zonder te laten slapen en dan op een kraam matrasje maar dan plast hij gewoon en slaapt gewoon door, maar dan is wel zijjn dekbed nat!

    Bianca...We hebben wel eens luier broekjes geprobeerd maar tot nu toe lekte hij daar doorheen, denk dat ze niet aan goed aansluiten ofzo aan de zijkanten. Hoe duur zijn die drynites?En hoeveel zitten er in een pak?
     
  7. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik gebruik nu voor mijn zoon de luiers van de C1000, maat 6.
    Die zijn flink groot
     
  8. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij geven na 18:00 geen drinken meer en voor dat ze gaat slapen laten we haar plassen en als ik naar bed ga vraag ik haar nog of ze moet plassen en tot op heden (nu een week) is ze snachts droog.
     
  9. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.180
    2.374
    113
    hoeveel drinkt hij precies. Wat de een nog niet zo veel vindt is het misschien voor een ander we.
    Wel weet ik dat nog nooit een doorgelekte luier heb gehad.
    De oudste dronk heel weinig een tijd. Naast ong 300 aan melkproducten een klein bekertje limo.
    De jongste drinkt tussen door 3 en bekers tussendoor . wel meer maar ook nog nooit drijfnat geweest 's nachts.
    Hoe is dat bij anderen? Misschien toch iets om op te letten.
     
  10. vive2

    vive2 Fanatiek lid

    De luier tussentijds verwisselen? Als je zelf gaat slapen even een schone luier omdoen (maar dat doe je vast al ;) )en evt rond 04.00 nog een keer?

    Jij kent je zoon van haver tot gort; dus begrijp me niet verkeerd, maar ik vind dat hij al wel vrij vroeg geacht is zindelijk te zijn 's nachts. Het is heel vervelend, dat weet ik uit ervaring. Maar als het mannetje het niet wil, of er niet aan toe is, dan wordt het vrij moeilijk.

    Ik hoop dat je je niet aangevallen voelt, veel succes ermee hoor!
     
  11. annekulpe

    annekulpe Fanatiek lid

    7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    mijn tip!

    gewoon om blijven doen! tot hij er rode striemen van krijgt en dan verkiest hij zelf zonder luier naar bed te gaan dan met luier!

    sorry klinkt zielig, maar werkt gelijk!
    valentijn heeft maar liefst 1 ongelukje gehad en daarna niet meer
     
  12. carretje25

    carretje25 Actief lid

    16 apr 2006
    161
    0
    0
    Hoi Meiden,
    Bedankt voor jullie reacties weer. Dit weekend hadden we helaas weer 2 keer lekkage:(
    @vivalafete: ik voel me niet aangvallen hoor! Hij hoeft niet perse zindelijk te worden hoor maar mijn probleem is dat er bijna geen luier meer goed is alles zit heel krap en de luier broekjes zijn ook geen succes, ik denk dat die niet goed aansluiten want daar lekt hij meteen doorheen. Ik heb al geprobeerd van AH, Etos, Pampers en dan de grootste maat. We laten hem ook altijd even plassen voordat wij gaan slapen en een enkele keer is hij droog maar meestal is zijn luier bomvol!
    @Crystel73..Hij drinkt ongeveer vijf bekertjes drinken op een dag. Sóchtends bij het onbijt, dan rond koffietijd, dan bij de lunch, dan weer rond koffie tijd en dan na het avondeten zo rond 18 uur. Dat lijkt me niet echt superveel toch?
    @Silvie..C1000 heb ik nog niet geprobeerd maar die zit hier ook niet echt in de buurt:(
     
  13. Diadeem

    Diadeem Fanatiek lid

    2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik vind dat hij niet veel drink hoor kan je niet op gaan geknibbelen.
    Je heb een echte bedplasser als hij gewoon door slaapt terwijl zijn bed nat word. Hier sliep mijn zoon ook altijd gewoon door vond het 's ochtends dan pas brrrrr. Mijn dochter daarentegen als ze en ongelukje had word er dan ook gelijk wakker dus denk niet dat je er veel aan kan doen. Is alleen irritant dat die luiers het bij jou niet houden!! Succes met uitpoberen!! Misschien kan je eens wat mails sturen naar fabrikanten om wat proefluiers te krijgen??? Niet geschoten is altijd mis zeg ik maar!!
     

Deel Deze Pagina