snel blauwe plekken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door draak86, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    hey meiden.

    Ik vroeg mij wat af he, onze kleine man is bijna 2 maanden. Nou heeft hij enorm veel blauwe plekken, en weet ik echt niet waar ze vandaan komen, ik ben fulltime thuis dus gaat hij bijna nooit naar een oppas ofzo waar er rare dingen gebeuren...
    Vorige x eerste keer consultatiebureau had ie het ook een beetje op ze ruggetje en op 1 beentje, hun ons aankijken van hoe komt hij aan die blauwe plekjes? ik schaamde me kapot, net alsof ik hem iets aandeed ofzo,Tuurlijk weet ik zelf wel t beste van niet maar toch.

    Nu word het wel erger voor armen benen en soms lijken het echt vingerafdrukken ter grootte van een volwassene, maar wij doen ECHT heel zachtjes met hem. Volgens kinderarts is het (waren wij voor laatste controle) dat die adertjes en huid nog zo poreus is enzo dat het heel snel gebeurt, bijvoorbeeld met verschonen als ie zijn beentjes los wil trekken ofzo....

    Jullie ervaring of enig idee? heb het gevoel telkens als iemand ons mannetje ziet me te moeten verantwoorden nu.
     
  2. Edelweisje

    Edelweisje Actief lid

    22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hey,

    Mijn zoontje heeft ook heel vlug blauwe plekken. Meestal komt dit opdat ie op iets lag. bv knuffel. Ik pak alles weg in zijn bedje. maar als hij zich gestoten heeft dan is dat plekje altijd direct knalblauw. De KA zei me dat mss zijn bloed niet voldoende vlug stolt. Dit kun je rond een jaar of 2 es laten afnemen en kijken. Voorlopig kunnen we niet veel doen. Zalf kreeg ik wel mee.

    gr
     
  3. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    dank je voor je reactie.had hij dat ook al als baby? dus vanaf begin af?
    En veel mensen jullie ook raar aankijken alsof je hem wat aandoet?
     
  4. Edelweisje

    Edelweisje Actief lid

    22 nov 2007
    451
    0
    0
    Mijn ouders dachten altijd dat ik k weet niet wat in zijn bedje legde van knuffels, tut enzo. Maar soms had ie stomweg van op zijn knuffel te liggen in zijn park al een blauwe plek. Dus alles maar aan de kant gedaan. Bij de dagmoeder is het ook een paar keer voorgevallen tot ook zij doorhad dat ie heel erg gevoelig was daaraan. Dus krijgt meneertje niets mee in zijn bed.
    Nu wel al een hele zachte knuffel. De blauwe plekken heeft ie nu te danken aan het per ongeluk stoten bij het kruipen of zich recht te trekken.

    De mensen kijken me niet raar aan, soms zeggen kennisen wel es, moh hij heeft weer een blauwe plek
    :cry:

    Het kan idd zijn dat de bloedvaatjes bij je zoontje heel erg dicht liggen en bij de minste druk erop (bijvoorbeeld vasthouden bij het verversen) dat er een blauwe plek van komt. Ik zou mocht ik jullie zijn es bloed laten afnemen zodat ze kunnen onderzoeken of zijn bloed wel vlug genoeg stolt.

    gr.
     
  5. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    dank je voor hetv advies, ga ik zeker doen...
    wie weet isv dat het wel.

    nog iemand een idee of ervaringen?
     
  6. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Geen ervaring want ik heb nog nooit een blauwe plek bij Louise gezien. Ik heb wel een keer een docu gezien over een kindje in Engeland die een bloedziekte had. Als zijn ouders hem alleen al een kusje gaven kreeg hij al een blauwe plek. Zij werd beschuldigd van mishandeling en na intensief onderzoek bleek dus dat het aan zijn bloed lag. Ik wil je niet bang maken hoor, maar alleen aangeven dat het goed mogelijk is dat een "logische" reden kan zijn en dat jij je geen zorgen moet maken of je wel voorzichtig genoeg met hem bent als je zeker weet dat dat het niet is. Veel succes!
     
  7. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    heb dus zoals ji zegt ook over na gedacht dat het ze bloed is idd. zo erg als die docu is het niet maar kan me ook nier indenken wat waarvan hij ze krijgt dus toch misschien ze bloed...
     
  8. christina

    christina Niet meer actief

    mijn dochter is hypermobiel bevonden en een kenmerk is dat ze ook snel blauwe plekken heeft.
     
  9. Babs1977

    Babs1977 Bekend lid

    14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ik heb zelf een stollingsafwijking in mijn bloed. Opzich niet erg hoor. Ik bloed alleen wat erger/langer dan "normale" mensen en ik krijg heel snel blauwe plekken. Misschien dat je kindje ook zoiets heeft?
     
  10. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Nou ik morgen naar het CB en dan vraag ik het daar nog even, als mensen me dan vragen wrom hij van die rare plekken enz heeft kan ik iig 'iets' uitleggen ipv heeeel duidelijk maken dat wij echt niets raars doen....
     
  11. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor jou als liefhebbende moeder heel naar is als mensen denken dat jij je kindje misschien iets aandoet. Maar aan de andere kant is het wel goed dat er alertheid is, want er zijn genoeg kindjes die wel thuis mishandeld worden maar niemand die er naar omkijkt.
     
  12. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Daar heb je zeker ook gelijk in beter dan dat ze maar laten gaan en denken wat jij doet met je kind boeit me niet...
    Maar je denkt ook telkens dat mensen je niet geloven...niet dat dat zo is want bijvoorbeeld me moeder weet ECHT wel dat wij niets doen dus dat zit meer tussen mijn oren hoor hahaa maar zo idee krijg je.
     
  13. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hey meis, ben je nog naar het cb geweest? En hoe is het gegaan?
     
  14. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Ik zou anders toch even bij de ha langs gaan. Hoeft niets te zijn maar snel blauwe plekken hebben kan ook een ernstige oorzaak hebben. Dus voor de zekerheid daar maar even je melden met de beeb.
     

Deel Deze Pagina